nieuwe porto's

Auteur Topic: nieuwe porto's  (gelezen 11976 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Gepost op: 12 juli 2009, 11:22:03
Hallo,

Ik vroeg mij af waarom alleen maar ICOM als standaard. Deze dingen kosten een vermogen. Vooral de accu's.

Deze kun je bijna iedere 3 a 4 jaar wel vervangen.

Nu kwam ik hier op deze site  wouxun dot com  hele mooie en niet al te dure porto's tegen.

Simpele en ook heel uitgebreider.  Het moet toch mogelijk zijn om als afdeling bv dit soort aan te schaffen.

NRK heeft een vergunning voor frequentie gebruik. En hier vallen volgens mij niet de hoeveelheid apparaten onder.

Wie help mij uit de droom.

Gg


Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


wrdmarco

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2009, 12:35:35
wat zijn de prijzen van deze portos kunnen ze 5tvo / TQ aan ??


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2009, 17:51:23
De website van wouxun ken ik, deze porto's zijn echter illegaal in Nederland vanwege de handmatig instelbaarheid, zendvermogen e.d...
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2009, 13:06:37
Hallo,



NRK heeft een vergunning voor frequentie gebruik. En hier vallen volgens mij niet de hoeveelheid apparaten onder.

Wie help mij uit de droom.

Gg



Bij een vergunning horen voorwaarden en beperkingen.
Vermogen, hoogte van de antennes en gebruik van type goed gekeurde apparatuur staan beschreven in de vergunningsvoorwaarden.

Er zijn 2 vergunningen in nederland waar dit niet voor geld. Een experimenteer vergunning( voor bedrijven die nieuwe technologie ontwikkelen) en de radioamateur vergunning. De rest heeft type goedgekeurde apparatuur als voorwaarde. Het merk wat jij noemt is denk ik niet goed gekeurd voor gebruik in nederland.

Ander punt is uniformiteit in apparatuur. Nu kan je makkelijk apparatuur uitwisselen met andere afdelingen.
service en schaalvoordeel bij aanschaf zal ook een rol spelen.

Verder kan ik je niet uit de droom helpen.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


B.A.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
  • EHV, Rode kruis afd. Nunpeet, GNK Noord-Oost Gld
Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2009, 18:06:09
Bij ons op de afdeling hebben we sinds een jaartje of 2 nieuwe porto's. Voorheen ICOM nu HYT TC700. Ik vind het persoonlijk de slechtse porto's die ik ooit in me handen heb gehad. O.a. slecht bereik en ze hebben een afwijkende afstand tussen de 2 jackplug ingangen waardoor het standaard oortje of mike er niet op past. Erg vervelend! Kortom NIET voor deze kiezen.


klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #5 Gepost op: 15 juli 2009, 00:34:43
Hoi,

Ze hebben een CE goedkeuring. En hiermee mogen ze ook in Nederland worden gebruikt.

En uitwisselbaar heid met andere afdeling?? Lijkt mij geen probleem. Volume, kanalenknop etc. is gauw uitmekaar te houden.

En HYT TC700 ?? nooit van gehoord.

Gg
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


Gast

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 15 juli 2009, 09:39:07
Ik durf wel te stellen dat voor wat de Chineze porto's geld, goedkoop is duurkoop. De wouxoun en HYT vallen in hetzelfde rijtje als de Puxing e.d. portofoons. Slechte kwaliteit, afwijkende pluggen nodig voor speakermics, slechte speakers/microfoon-gevoeligheid en over die CE en FCC keuringen heb ik zo mijn twijfels. Chinezen zijn goed in het namaken van álles, wie weet ook keuringsrapporten.
Gebruiksvriendelijkheid en ogenschijnlijk veel opties wegen niet op tegen kwaliteit en deugdelijke apparatuur.


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #7 Gepost op: 15 juli 2009, 09:49:27
Wij gebruiken al langere tijd de Puxing porto's bij EMS: werken geweldig en geen problemen met afwijkende oortjes / pluggen. Veel beter bereik dan de Icoms. Met name in gebouwen en op grote terreinen beter bereik.
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #8 Gepost op: 15 juli 2009, 12:48:26
Hoi,

Ze hebben een CE goedkeuring. En hiermee mogen ze ook in Nederland worden gebruikt.



CE keurmerk is een label dat de fabrikant zelf opplakt.
Citaat
De CE-markering geeft alleen aan dat het product aan de gestelde minimumeisen voldoet en is daarom geen kwaliteitskeurmerk.

bron : http://www.keurmerk.nl/Certificatie/KeurmerkFAQs.html#CEmerk

CE is dus geen typegoedkeuring.

FCC is de amerikaanse overheid en niet de europese.
Chinezen zijn goed in het namaken van álles, wie weet ook keuringsrapporten.
Die hoeven ze niet na te maken, die maken ze bij CE normering zelf. Of de rapporten kloppen is de eigenlijke vraag.

Ik zou zo'n chinees ding best wel eens op de pijnbank op het werk willen leggen. Eens kijken of ze beetje fatsoenlijk spectrum, ontvangstgevoeligheid en  vermogen hebben.

HYT TC700 vind ik ook nog knap aan de prijs. rond de 250 Euro.

Vooral de accu's.

Deze kun je bijna iedere 3 a 4 jaar wel vervangen.


Volgens mijn collega ben je dan een spekkoper. Bij de portofoons die ik beroepsmatig gebruik, worden de accu's meestal al na 2 jaar vervangen.
Je kan de accu's ook bij andere firma's laten reviseren.
http://www.racabatteries.nl/Brand/edb34e5930004dca49e8018bbfc0b233/icom-portofoon.html Grote kans dat je hier ook de originele accu's tegen een goedkoper tarief kan krijgen. Voor andere apparatuur hadden ze de originele accu 20 euro goedkoper dan de distributeurs konden leveren. Ze konden het accupack ook namaken. en dan was het 60 euro goedkoper. De originele had ik binnen 1 dag in mijn handen. ( opgehaald, omdat de benzine minder koste dan verzendkosten :P)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #9 Gepost op: 17 juli 2009, 01:02:29
Ik durf wel te stellen dat voor wat de Chineze porto's geld, goedkoop is duurkoop. De wouxoun en HYT vallen in hetzelfde rijtje als de Puxing e.d. portofoons. Slechte kwaliteit, afwijkende pluggen nodig voor speakermics, slechte speakers/microfoon-gevoeligheid en over die CE en FCC keuringen heb ik zo mijn twijfels. Chinezen zijn goed in het namaken van álles, wie weet ook keuringsrapporten.
Gebruiksvriendelijkheid en ogenschijnlijk veel opties wegen niet op tegen kwaliteit en deugdelijke apparatuur.

ICOM ?? Wordt ook in China, Japan etc. gemaakt.  En in de Woxoun fabrieken ook de merken Kenwood etc.

Maar het is ieder zijn keus om wat voor merk dan ook maar te gebruiken.

Ik ga in elk geval voor stellen om er overna te denken bij ons in de afdeling.

Van het landelijke hebben we nog steeds een Condor 16 !!!  Lang leve de vooruitgang !!

Oude zooi. Heeft niet eens CTCSS.  Maar we moeten er maar mee doen. En ook tijdens rampen omstandigheden.

Je slaat een modder figuur als je met dat ding aankomt.  

Gg
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.