nieuwe porto's

Auteur Topic: nieuwe porto's  (gelezen 11984 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #10 Gepost op: 17 juli 2009, 01:03:58
made-in-china.com
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #11 Gepost op: 19 juli 2009, 20:45:57
Wij gebruiken al langere tijd de Puxing porto's bij EMS: werken geweldig en geen problemen met afwijkende oortjes / pluggen. Veel beter bereik dan de Icoms. Met name in gebouwen en op grote terreinen beter bereik.
Het ligt er maar net aan hoe je het zendvermogen hebt ingesteld in de porto. Meestal staat dit op middel, maar kan ook laag of hoog zijn. Scheelt een heleboel. De Icoms van het RK, staan meestal op middel zendvermogen, omdat anders de levensduur van een accu tijdens een inzet aanzienlijk korter is.


klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #12 Gepost op: 20 juli 2009, 13:10:23
Het ligt er maar net aan hoe je het zendvermogen hebt ingesteld in de porto. Meestal staat dit op middel, maar kan ook laag of hoog zijn. Scheelt een heleboel. De Icoms van het RK, staan meestal op middel zendvermogen, omdat anders de levensduur van een accu tijdens een inzet aanzienlijk korter is.

Men kan gerust het zendvermogen opvoeren. Want lang kletsen voor zo'n ding gebeurt toch niet als het goed gebeurt.

Daarom s het tevens van belang dat men goede opleiding krijgt. En met weinig woorden veel kan zeggen. En niet onnodig

gebruik maken van de porto's voor onzinnige uitzendingen.

Gg

ps. http://www.verotelecom.com/brochure/VR-230.PDF    Prima vervanger voor de Icom F3 is mijn mening!
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #13 Gepost op: 23 juli 2009, 08:56:47
Ik snap niet dat jullie niet kijken naar Entel protofoons..  

Alles wat je wenst..  En ligt het in blubber of in een plaswater afspoelen onder de kraan en werk weer als een zonnetje..

Vaak een stuk goedkoper, en heel veel beter.. IP68, erg hufter proof..  In VHF en UHF versies.. met alle opties die je wilt..



1234karel

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 8 september 2009, 07:57:00
je mag niet zomaar je vermogen omhoog schroeven dat staat duidelijk in een vergunning van Agentschap telecom
Ik ben een echte Icom man , deze dingen hebben me nog nooit in de steek gelaten en zijn makkelijk te programmeren.


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #15 Gepost op: 8 september 2009, 13:40:13
Het vermogen van je portofoon kan je meestal software matig opschroeven bv 0.5 w 1w etc. Dit is geheel legaal mist je binnen de vergunning eisen van het at blijft


jack49

  • medewerker vebindingsdienst-hulpverlener r.k.
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #16 Gepost op: 8 september 2009, 19:12:23
Sinds kort in het bezit van een Wouxun KG uvd 1, bevalt erg goed, gekocht in Heerenveen 120 euro.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #17 Gepost op: 28 september 2009, 11:03:52
Wij hebben inmiddels 2 IC 87 portofoons in gebruik en die bevallen uitstekend.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #18 Gepost op: 3 oktober 2009, 12:24:03
VERO Global Communication Co.,LTD.
Website: verotelecom dot com

Heeft ook prijs gunstige porto's.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #19 Gepost op: 3 oktober 2009, 17:21:26
Even terug naar de hoofdvraag uit de opening van het topic.

NRK heeft een vergunning voor frequentie gebruik. En hier vallen volgens mij niet de hoeveelheid apparaten onder.

Wie help mij uit de droom.

Gg



Voor andere toepassingen ben ik bezig een mobilofoon/portofrequentie te regelen. De hoeveelheid apparaten is vrij en de apparatuur ook

MAAR, je bent wel verplicht het aantal en types door te geven aan het agentschap telecom. Dit moet door de vergunninghouder worden door gegeven aan het AT. Het gebruik van andere type apparatuur is dus niet geregistreerd en waarschijnlijk illegaal voor RK gebruik. Of je moet het LB zo kunnen overtuigen dat ze jou afwijkende types ook aanmelden.

Ik hoop dat je lekker gedroomd hebt? :)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken