Arts op de ambu in Tilburg

Auteur Topic: Arts op de ambu in Tilburg  (gelezen 4263 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rover1

• Gast
Gepost op: 5 februari 2004, 10:32:13
Laatst zag ik in hartje Tilburg een ambulance-bemmaning te werk bij een scooter ongeval met een lichtgewonde . Opvallend was dat met hun ook een arts in blauw/groene katoenen werktenuutje en witte jas ter plaatse was die met de ambulance meereed. Hij deed aktief mee aan de hulpverlening.

Ik vroeg me af of dat een aio kon zijn geweest van de SEH-artsenopleiding die o.a. aan het Elisabeth ziekenhuis wordt gegeven?

Of dat er structureel vaker artsen meerijden op de ambu's in Tilburg?

Paul SEH

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 5 februari 2004, 18:18:31
Het kan zijn dat de ambulance assistentie heeft gevraagd. Het ligt voor de hand dat dit dan mogelijk een anaesthesist is geweest.
Het is niet structureel dat artsen meerijden op de ambulance. 8)

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2004, 19:23:47
Misschien de huisarts die zo'n mooi tenue heeft aangeschaft? Bij een ongeval komen er toch wel eens huisartsen?

Christian

Rover1

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2004, 20:58:58
maar waarom zou de ambulance assistentie vragen bij een dergelijk klein ongeval? er was geen enkele aanwijzing dat er iets groots aan de hand was, tenzij er een hele overdreven melding is binnengekomen.

En die arts kwam wel met de ambulance mee. Hij stapte eruit bij aankomst...en stapte er weer in bij vertrek.

SEH pleeg

• Junior gebruiker
  • **
  • Spoedeisende Hulp is top !
    • Spoedeisende Hulp
Reactie #4 Gepost op: 6 februari 2004, 01:13:33
In de regio Tilburg werken ook SEH artsen in opleiding in functie gelijkwaardig aan de ambu verpleegkundige op de ambulance. Dit echter alleen in deze regio.
Dit maakt onderdeel uit van hun opleiding.
In die regio is er veel samenwerking. Een SEH arts heeft ook een medische management functie bij de ambulancedienst aldaar.
Spoedeisende Hulp Verpleegkundige Vlaardingen http://www.spoedeisendehulp.startkabel.nl

Paul SEH

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 8 februari 2004, 23:20:38
Huisartsen komen zeer zelden bij ongevallen assisteren.
Het hoef ook geen groot ongeval te zijn om met een levenbedreigende situatie te maken te hebben. Een klein ongevalletje kan soms zeer grote gevolgen hebben. 8)

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2004, 23:19:17

Wellicht moeilijk te zien maar geheel links op de foto is ook een arts te zien. Ook deze kwam toen gewoon met de ambulance mee.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

Paul SEH

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 18 februari 2004, 01:59:45
Ik zie hem staan in zijn witte klofie. Gezien het voertuig denk ik dat er sprake is van een neurotrauma met mogelijk cwk letsel. De patient zal waarschijnlijk geen gordel hebben aan gehad. Zie de ster in de voorruit. Je hebt dan al vrij snel te maken met een A+B problematiek. Misschien dat ze aan de hand van de melding al een arts hebben meegevraagd. Maar goed dat blijft gokwerk. 8)

helm

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 februari 2004, 09:16:09
Artsen van de SEH rijden wel vaker een dienst met de ambulance mee.
Gewoon voor de ervaring.

Ridder Pim

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 12 maart 2004, 19:42:42
Als er inderdaad arts assistenten meerijden die actief deelnemen aan de hulpverlening; wie is er dan eindverantwoordelijk?
De arts of de pleeg?
Hoe is dit geregeld in de regio Tilbrg?