steek werend vest op ambulance

Auteur Topic: steek werend vest op ambulance  (gelezen 3127 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ridder Pim

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 13 juli 2004, 22:13:19
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!
Goeie grap van het AD en het NOS nieuws...
Ik (en mijn collega's) weten van niets!
Ook op de verschilende SEH's in het centrum van Rotterdam en op Zuid weet het personeel van niets.

Het moet trouwens niet gekker worden; steekwerende vesten als hulpverlener!  
Voorlopig zorgen we dat er eerst politie aanwezig is bij risicomeldingen....

shorty

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 16 juli 2004, 12:15:46
Ja ridder pim daar heb je gelijk in. en ik denk ook niet dat ze hem in de maten hebben die de doorgaanse ambulance vplk-chauf hebben............................. :o

benII

• Forum gebruiker
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #12 Gepost op: 16 juli 2004, 15:22:44
dus kan ik stellen dat het geweld richting ambulance personeel meevalt?

ik kan me voorstellen dat je soms ergens heen moet waar so door geweld zijn gevallen maar ik mag aannemen dat de politie zorgt voor een veilige werkplek?

Dus (nog) geen steekwerende vesten nodig...

max

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #13 Gepost op: 16 juli 2004, 23:54:46
Volgens welingelichte Haagse RAV-kringen komen er witte steek/schietwapen werende vesten voor de ambulance in Haaglanden/GGD. je weet immers maar nooit, ik wil trouwens ook wel een zgn. bull-bar voorop onze nieuwe Chevy  ;D ;D  ben benieuwd of Vandeputte die ook levert ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 19 juli 2004, 22:25:49
dus kan ik stellen dat het geweld richting ambulance personeel meevalt?

ik kan me voorstellen dat je soms ergens heen moet waar so door geweld zijn gevallen maar ik mag aannemen dat de politie zorgt voor een veilige werkplek?

Dus (nog) geen steekwerende vesten nodig...

max

Max,

bij onze werkzaamheden tijdens ongevallen "moet" de politie ook zorgen voor een veilige werkplek. Regelmatig zijn wij voor de politie ter plaatse of zijn er toch nog automobilisten die denken een geintje uit te halen of te dronken zijn en "raak"-elings op je in of langs je rijden. Bij onze dienst is er zo de discussie gaande of ook niet de ambulances met 5 roterende pionlampen uitgerust moeten worden.

Na incidenten op A 9 en A 22 ben ik daar een voorstander van, aangezien mijn brancard reeds één maal uit mijn handen gereden is en bij college 2 omstanders zwaar lichamelijk letsel hebben opgelopen.

Hiermee probeer ik te zeggen dat veiligheid niet alleen een zaak is van de politie, maar wij zelf ook eens moeten kijken wat de mogelijkheden zijn om in goede gezondheid de FLO te behalen. En als dat is door het dragen van een steek werend vest, dan twijfel ik niet en draag deze.

Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand met een RM een mes uit de keuken haalt, terwijl de RIAGG arts zegt dat de patiënt coöperatief en gesedeert zou zijn.
Elke hulpverlening start met communicatie.