Slecht weer volgens KNMI nacht 16/17 juli 2009

Auteur Topic: Slecht weer volgens KNMI nacht 16/17 juli 2009  (gelezen 8192 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Gepost op: 16 juli 2009, 21:55:48
Belooft een drukke vrijdag te worden op P2000  ???


KNMI waarschuwt voor onweer en wateroverlast
16 Juli 2009

DE BILT - Het hele land moet in de nacht van donderdag op vrijdag en vrijdagochtend rekening houden met onweersbuien, die plaatselijk heftig kunnen zijn. Het verkeer moet rekening houden met mogelijk grote wateroverlast. Dat meldde Harry Geurts van weerinstituut KNMI donderdagavond.

Volgens het KNMI luiden de onweersbuien de overgang in naar een wisselvalliger en koeler weertype.

Overlast of schade

De buien komen halverwege de nacht bij Zeeland het land binnen en trekken vervolgens over het hele land, aldus Geurts. Lokaal kunnen ze leiden tot overlast of schade door zware windstoten, tot 90 kilometer per uur, veel regen in korte tijd of hagel.

Volgens Geurts kan lokaal in ''luttele minuten tientallen millimeters water vallen.'' Daarom waarschuwt het KNMI mensen die dan op de weg zijn voor wateroverlast.

ANP




Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2009, 22:15:19
Was al enige dagen bekend bij de hobby weermannen dat het weer flink tekeer zou kunnen gaan.. Ik ben er klaar voor O0

http://buienradar.nl/buienradar-3-uur-vooruit.aspx

Veel rood, en ook paarse wolken..


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2009, 22:25:04
Ik merk er waarschijnlijk geen moer van. Tegen die tijd dat ik aan de beurt ben - áls ik überhaupt aan de beurt kom: de laatste keer was het hier ook helemaal niksnoppesnada - lig ik nog lekker in mijn nest.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2009, 22:38:34
Ik merk er waarschijnlijk geen moer van. Tegen die tijd dat ik aan de beurt ben - áls ik überhaupt aan de beurt kom: de laatste keer was het hier ook helemaal niksnoppesnada - lig ik nog lekker in mijn nest.

Ik help het je hopen .... en wens je een rustige nacht     :D  ;D


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2009, 22:40:16
Are you kiddin' me?  ???

Cry havoc and unleash the dogs of war! Het is hier nog steeds te droog!  >:(


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2009, 22:48:30
ik mis hier in het mooi deventer ook regelmatig het zware weer....

ook ik zeg, bring it on... ;D
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2009, 22:55:17
Ja? Iedereen die dit weer graag wil...

Kunnen jullie je de buien van 25/26 mei nog herinneren? De zwaarst getroffen regio's (Haaglanden, Hollands Midden en Kennemerland) hadden het toen echt heel zwaar te verduren. Ik geloof 20 blikseminslagen in alleen Kennemerland binnen een uur. Wateroverlast, stormoverlast...maar bovenal die blikseminslagen...

Het is inderdaad prachtig om zulk weer te zien, maar hopen op dit noodweer gaat misschien toch een beetje ver. Nu is het inderdaad afwachten, de stelling van het zeer heftige weer wordt in ieder geval wel bevestigd door onweer-online... ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2009, 22:58:22
ff afgesplitst  ;)


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #8 Gepost op: 16 juli 2009, 23:07:40
Het is inderdaad prachtig om zulk weer te zien, maar hopen op dit noodweer gaat misschien toch een beetje ver.

Dus je mag ook nooit meer op goed weer hopen omdat er door de hitte elk jaar wel ouderen het loodje leggen?


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #9 Gepost op: 16 juli 2009, 23:13:16
Welterusten iedereen met dienst vannacht !  ;D