Incident Management wegennet

Auteur Topic: Incident Management wegennet  (gelezen 227270 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #110 Gepost op: 27 december 2013, 13:42:57
Citaat van: silque link=msg=1231731 date=1388145994
Haageneesch had een mooie foto gemaakt van een aanrijding op de A12 gisteren, leuk voorbeeld van hoe je je auto niet in de fend-off moet zetten. Ohja, die blauwe lampen waren ze ook vergeten.  0098
Ik hoor je denken.. heeft die gozer daar geen beeld bij dan? Tuurlijk heb ik daar beeld bij!

Van links naar rechts: Rijstrook 3, 2 en 1. Rijstrook 1 was (op tijdelijke afsluiting na) open voor verkeer, 2 en 3 waren afgesloten.
Oh, niet te vergeten; agenten in de blauwe jas. Iets met hesjes?  :-X

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #111 Gepost op: 27 december 2013, 14:17:04
van de week was hier in Lelydorp een ongevalletje: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=80722.0 tijdens het ongeval had iedereen braaf reflectie.

De dag erna stond de VOA op hetzelfde punt nog wat foto'tjes te nemen..... zonder reflectie en het middel om op te vallen ongebruikt uit de weg....

Op de vraag waarom ze niet iets aan hun eigen veiligheid zouden doen kreeg een voor mij werkende zzp-er het antwoord: "bemoeid u zich met uw eigen zaken". Nu is het dat ik ze zelf ook zo aan het werk heb gezien, maar met zwarte kleding op een regenachtige dag op een weg waar men standaard +70km/h rijdt ( niet mag maar rijdt ).
Mijn collega stelde de man ook voor om dan de bus iig op die rijbaan te zetten waar men wilde werken, maar na de reactie van de agent reed hij weg. Toen hij terug kwam van de AH op de Kempenaar stond de bus wel op de door hem aangedragen wijze op de weg.....

Maar het valt mij wel vaker op dat de gewone agenten netjes in reflectie lopen O0, maar de VOA hier vaak niet overdag :-\.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

sylvester1986

• Gast
Reactie #112 Gepost op: 27 december 2013, 21:00:56
Citaat van: HIT link=msg=1231744 date=1388150224
Op de vraag waarom ze niet iets aan hun eigen veiligheid zouden doen kreeg een voor mij werkende zzp-er het antwoord: "bemoeid u zich met uw eigen zaken".
Geldt dat ook al ze aangereden worden??? :-X

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #113 Gepost op: 28 december 2013, 15:36:32
Ik dacht dat tegenwoordig op de snelwegen amber gevoerd moest worden?
En de politiewagen in tegenovergestelde richting staat ook zo netjes in fend-off...

112Nijmegen - Ongeval A326 Wijchen
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #114 Gepost op: 28 december 2013, 15:47:51
Citaat van: thetwin84 link=msg=1232003 date=1388241392
Ik dacht dat tegenwoordig op de snelwegen amber gevoerd moest worden?
Het fend-off voertuig mag ook blauw voeren. Alle voertuigen na de fend-off moeten of amber voeren of lichten uit
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

guest8310

• Gast
Reactie #115 Gepost op: 28 december 2013, 16:46:32
Een fotograaf/cameraman die vóór het buffervoertuig staat te filmen vind ik persoonlijk veel meer het vermelden waard....  :-X

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #116 Gepost op: 28 december 2013, 16:55:33
Citaat van: Rhonus link=msg=1232025 date=1388245592
Een fotograaf/cameraman die vóór het buffervoertuig staat te filmen vind ik persoonlijk veel meer het vermelden waard....  :-X

Zover had ik nog niet eens gekeken inderdaad...
Aantal punten wat niet kloppen...

Maar je weet niet hoelang de file is achter de cameraman...
Als er achter hem een file staat dan maakt het niet zo uit waar hij staat...
Dan is het veilig genoeg lijkt mij...

guest8310

• Gast
Reactie #117 Gepost op: 28 december 2013, 17:01:43
En daar gaat het juist fout, denken dat het veilig genoeg is. Dat is het niet! Anders had dat buffervoertuig er ook niet (meer) hoeven staan... Bekijk het topic "Waarom Fend-off en 100m veiligheidsruimte belangrijk is" maar eens na, voorbeelden genoeg waar (ook met file) het buffervoertuig aan puin is gereden...

thetwin84

• Senior gebruiker
    • EHBO-Hedrin
Reactie #118 Gepost op: 28 december 2013, 18:04:16
Citaat van: Rhonus link=msg=1232028 date=1388246503
En daar gaat het juist fout, denken dat het veilig genoeg is. Dat is het niet! Anders had dat buffervoertuig er ook niet (meer) hoeven staan... Bekijk het topic "Waarom Fend-off en 100m veiligheidsruimte belangrijk is" maar eens na, voorbeelden genoeg waar (ook met file) het buffervoertuig aan puin is gereden...

Klopt ook daar heb je inderdaad een punt.

WIS IM+

• Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • IM is geweldige uitvinding
Reactie #119 Gepost op: 28 december 2013, 18:31:27
Als iedereen bij aankomst bij een incident eerst 3 sec. Beeld vormt en daarna gaat handelen haal je al een hoop ellende weg.! Want nu komt iedereen met een borrel niveau 150% in de bovenkamer t.p. En vliegt uit het voertuig. Dan al rennend bedenken we dat we hesjes en iets met pionnen moesten.

(Dus het valt me nog alles mee dat we tegenwoordig niet de hesjes op het wegdek vinden en de pionnen op de oortjes  998765).

Volgens mij als er bij aanvang rit C.q. Dienst samen besproken wordt hoe en wat wie doet op een incident locatie er minder mis gaat.

Tevens nog iets wat kan helpen....... RWS kan helpen........ Marquette trainingen ! Lekker laagdrempelig  en veilig klooien op vilt.

Tevens wens ik iedereen hierbij alvast een geweldig 2014 !!!!!
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***