Incident Management wegennet

Auteur Topic: Incident Management wegennet  (gelezen 227274 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #140 Gepost op: 12 december 2014, 14:55:52
Citaat van: kaasje link=msg=1313822 date=1418378567
eilandvorming. Maar goed heb makkelijk praten :)

Citaat van: HIT link=msg=1313827 date=1418380151
Als je hier ook de rechtse baan eruit had gegooid verzorg je een verkeersinfarct op de rest van de ring, met als gevolg dat je moet rekenen op nog meer ongevallen leert het verleden van de A10.

Kaasje heeft ondanks dat ik jou begrijp HIT wel gewoon gelijk. Het IM is niet voor niks gemaakt om zo veilig mogeljk te werken.
En alle HV-diensten horen daar gewoon naar te werken. Samen uit en samen thuis is wat mij betreft vele malen belangrijker dan het voorkomen van een verkeersinfarct of wat dan ook.

Hoofdstuk 4.2.2 op bladzijde 31 is niet voor niets geschreven en laat wat mij betreft niets te wensen over.
http://www.incidentmanagement.nl/Portals/0/Documenten/RLTotaal2012_03.pdf

Anders kunnen we net zo goed het hele IM even gecharcheerd gezegd wel helemaal over boord gooien.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #141 Gepost op: 12 december 2014, 15:27:19
Citaat van: enrico1972 link=msg=1313857 date=1418392552
Hoofdstuk 4.2.2 op bladzijde 31 is niet voor niets geschreven en laat wat mij betreft niets te wensen over.
http://www.incidentmanagement.nl/Portals/0/Documenten/RLTotaal2012_03.pdf
Citaat van: HIT link=msg=1313827 date=1418380151
Dit voorbeeld staat ook in geen enkel boekje van het IM, wel wanneer het een afrit betreft ( afrit afsluiten ) maar niet een scheiding van ( snel ) wegen.
Nogmaals, de voorbeelden zijn:
rijstrookafzettingen op meest links of rechts. ( hieronder vallen ook de in en uitvoegstroken. )
rijstrookafzettingen op andere rijstroken
afzettingen op verkeerspleinen

Citaat van: enrico1972 link=msg=1313857 date=1418392552
Kaasje heeft ondanks dat ik jou begrijp HIT wel gewoon gelijk. Het IM is niet voor niks gemaakt om zo veilig mogeljk te werken.
Nergens hoor je mij dat zeggen, maar het IM voorziet gewoon niet in deze situatie. Als je pagina drie leest staat er in het voorwoord alinea 5:
Citaat
Dat wil echter niet zeggen dat alle omstandigheden die zich in de praktijk kunnen voordoen in de richtlijn terug te vinden zijn. Als dit al mogelijk zou zijn, dan zou dit een zeer groot en in de praktijk onhandelbaar document opleveren.
en in de alinea erna:
Citaat
En als ze een situatie aantreffen waarbij de veilligheidsmaatregelen niet letterlijk zijn toe te passen <knip> de situatie veilig mogelijk maken in de gegeven omstandigheden.
Citaat van: enrico1972 link=msg=1313857 date=1418392552
Anders kunnen we net zo goed het hele IM even gecharcheerd gezegd wel helemaal over boord gooien.
Dus niet aan de orde, men houd zich gewoon aan het IM.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,405
Reactie #142 Gepost op: 26 december 2014, 10:08:14
Nu je de L.E./verkeer haast niet meer op de auto(snel)wegen ziet (zoeken met een vergrootglas 98uiye) en de grotendeels nieuw opgerichte verkeersteams van de regionale eenheden het moeten gaan doen: in hoeverre is er aandacht gegeven aan IM in de (bij)scholing, vooral aan de nieuwkomers in dit specialisme?


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #143 Gepost op: 11 januari 2015, 12:02:37
Citaat van: André Welten link=msg=1317182 date=1419584894
in hoeverre is er aandacht gegeven aan IM in de (bij)scholing, vooral aan de nieuwkomers in dit specialisme?

Gokje: NIET?!

Ik hoor rampzalige verhalen van de medestrijders in het geel  :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #144 Gepost op: 12 januari 2015, 11:38:28
Niet... ik heb het tijdens de rijopleiding geleerd. Maar de nieuwe collega's krijgen het niet of nauwelijks, helaas  98uiye
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #145 Gepost op: 12 januari 2015, 23:27:24
Citaat van: silque link=msg=1322143 date=1421059108
Niet... ik heb het tijdens de rijopleiding geleerd. Maar de nieuwe collega's krijgen het niet of nauwelijks, helaas  98uiye

Tijdens?? Een goeie dag IM is een volle dag theorie en aanklooien.

Wel een goeie rijopleiding geweest dan  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #146 Gepost op: 13 januari 2015, 10:12:58
Ik ben de laatste jaren naar de Veiligheidsdagen geweest
Duurt een dag en daar komt naast presentaties over de nieuwste ontwikkelingen binnen automotive/hulpverlening, I.M. ook ruim aan bod. Incl toets. Ik vond het altijd erg leerzaam. (En lekkere broodjes. 😉 )

Is voor iedereen die op de weg werkt en te maken heeft met I.M.: Bergers, RWS, Brandweer,  Ambu maar het valt me altijd op hoe weinig politie daar bij zit...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #147 Gepost op: 24 januari 2015, 12:32:49


sylvester1986

  • Gast
Reactie #148 Gepost op: 25 januari 2015, 23:31:15
ANWB wagen in de Fend-off, weliswaar dicht er op, maar beter iets dan niets.
https://www.youtube.com/watch?v=fkLtJdGTFuo
leodehaastv


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #149 Gepost op: 26 januari 2015, 23:11:46
Op een later moment zet de wegenwachter hem wel wat verder weg.
En waarschijnlijk heeft hij er voor gekozen om hem redelijk dichtbij te zetten omdat het hier een oprit is vanaf het tankstation. Wanneer je later namelijk ziet dat hij hem verder weg zet komt dat busje volgens mij in de knel te zitten..
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=