Mag ik even advocaat van de duivel spelen? Even een spiegel voorhouden? Komt ie:
de rest van je quote heb ik even ingekort....
Hoi! Ik houd er van als mensen advocaat van de duivel spelen, zet me op scherp en kan ik ook weer wat van leren. Helaas heb je veel aannames, waarschijnlijk omdat ik niet tot in detail heb geschreven.
Maar om je te beantwoorden:
Nee natuurlijk gaan wij niet voor ons voertuig staan, alles werd aangegeven met pionnen en de collega stond op een plaats naast het voertuig. Is dat altijd de meest handige plaats? Nee absoluut niet, maar soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
Ik weet niet vanuit welke regio jouw ervaring spreekt, maar ik spreek hier over de regio Zeeland op een vrijdag avond rond 22u. Het gaat om een provinciale weg waar 1 iemand piket heeft van de provincie, wij zijn met twee eenheden en meer is er ook niet beschikbaar.
Om de weg helemaal af te kunnen sluiten hebben we 4 afsluitingen nodig, dat ga je niet redden met twee eenheden zeker niet omdat er ook mensen bij de PD moeten blijven.
Na 1,5 uur wachten komt de provincie met een pijlwagen. Vanaf dat moment hebben we pas genoeg mensen/middelen om de weg af te gaan sluiten, gelukkig was men zo slim om ook trafficsupport te bellen om ons te assisteren.
De VOA heeft dus veilig onderzoek kunnen doen op een gesloten weg, maar daarvoor hebben we een behoorlijke tijd moeten wachten en NIETS anders kunnen doen dan een zo veilig mogelijke situatie te creëren.
De theorie is prachtig, maar de praktijk is een stuk weerbarstiger. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
.
Vandaar ook mijn reactie hier, conform IM willen we amber zien. Leuk op papier, maar in de praktijk blijkt dat in sommige situaties blauw veel beter en veiliger werken is.