Bij een op/afrit zal RWS er voor kiezen om tijdelijk de afrit dicht te gooien en bij file gecontroleerd laten rijden. Maar dat kan dan ook alleen maar doordat de snelheid dan al zo laag ligt.
Overigens bij een pechgeval zal geen berger/monteur zich wagen om een voertuig te repareren, die gaan gelijk over tot een IM berging.
....Helaas al netjes getyped toen ik mij bedacht dat ik ook wel erg offtopic ging... maar wissen is ook sund....
haha, ja dat denk jij
Helaas zie ik het nog maar al te vaak anders.
Al 2 keer zien gebeuren dat er in een bocht op de overgang van de A50>A73 knp Ewijk een auto met pech staat (linker achterband lek) net na de brug met een smalle vluchtstrook.
Zicht vanaf de weg dus pas vanaf een meter of 20. Adviessnelheid vorige bocht is 70, dus hier ligt het al vele malen hoger.
1e maal zat de berger vrolijk een bandje te vervangen terwijl hij zelf op de streep zat. 2e maal zat de berger op zijn hurken de band te inspecteren o.i.d.
Voor de duidelijkheid, het bergingsvoertuig stond voor de auto met pech en de matrixborden bleven angstvallig leeg. Gelukkig heb je dan nog een oplettende verpleegkundige welke langs rijd en voor de berger dan maar dat kruis gaat aanvragen... Blijkbaar zijn sommige (professionals) nog steeds levensmoe
(helaas ivm de nieuwe situatie nog geen maps beschikbaar)