Die is bekend en het betreft de commentaarversie, waar tot eind maart commentaar op kon worden ingediend. Ik wil graag weten of die richtlijn inmiddels al definitief is en of de hulpverlening die nu ook gaat (moet?) toepassen in de praktijk. En dat is blijkbaar nog niet bekend.
Het betreft alléén de eerste veiligheidsmaatregelen, en geen IM procedure. De volledige IM procedure komt grotendeels overeen met wat op de Rijkswegen wordt toegepast.
Ook ik ben hier benieuwd naar. Maar het lijkt me toch dat ook al is het een commentaarversie dat je de zaken die aangedragen zijn eerst in de praktijk moet uitproberen voordat je er commentaar op kan geven.
Derhalve ben ik dan weer benieuwd of en wie er al mee hebben proefgedraaid en hoe de ervaringen hiermee zijn geweest.
En dan met name is alles uitvoerbaar zoals het bedacht is en hoe reageerden de weggebruikers erop.
Hierbij valt o.a. te denken aan zaken bleef men inderdaad na het stopteken netjes staan aan beide zijden totdat men nadere instructies kreeg.
Je kunt hier niet spreken van Onderliggend Wegennet omdat de eerste veiligheidsmaatregelen zijn opgesteld voor tweezijdig verkeer; ofwel rijbanen met (in principe) één rijstrook per richting en geen middenberm/vangrail/barrier. Er zijn nog altijd Rijkswegen die geen auto(snel)weg zijn, en de Rijkswegen horen per definitie tot het hoofdwegennet, dus 'tweezijdig verkeer' is meer dan 'OWN'. Voor gescheiden rijbanen met meer dan één rijstrook per richting gelden de eerste veiligheidsmaatregelen op autosnelwegen. Strikt genomen zou 'autosnelwegen' dus veranderd moeten worden in 'wegen met eenzijdig verkeer'.
Waarom je niet over Onderliggend Wegennet zou kunnen spreken vind ik
persoonlijk vreemd.
Het lijkt
mij niet meer dan logisch dat je de Rijkswegen als hoofdwegennet zien en alle andere wegen als ondergeschikt dus Onderliggend Wegennet ziet.
Maarja het is natuurlijk altijd zo dat de heren en dames die het bedenken gelijk hebben.
Dat zie je ook met zaken die al jaren en jaren de naam AAA hebben maar omdat er 1 is die vind dat het de naam BBB moet krijgen gebeurd dat ook terwijl er niets maar dan ook helemaal niets veranderd is.