Uit ervaring dus ik wel te zeggen dat deze spaanse collega´s even geen strak overhemdkraagje willen hebben in de nek. Tuurlijk is het zwart, maar de temperatuur van die rook was zeer zeker boven de 65/70 graden, en bij zulke temperaturen loop je na 5 sec al brandwonden op. Meestal voel je dat niet direkt, komt iets later
Spinmaskers en mutsen, ach wij vertrouwen ook nog steeds op onze nekflappen en lopen ook brandwonden op omdat ze niet goed sluiten. Moet je maar eerder naar buiten gaan als het te heet wordt.
Nou ik had toch liever gezien dat men deze brand langs binnen had bestreden ipv langs de buiten zijde zoals men hier doet.
Geheel mee eens, alle punten die jij noemt zag ik ook gebeuren. Verder stapt de eerste links uit en doet helemaal niets. Een man met ademlucht om heeft zijn masker niet op, wat nu als er plots blijkt dat er mogelijk nog iemand binnen is? Gezien de brand mag je verwachten dat er voldoende temperatuur en rookgassen geproduceerd worden. Mogelijk dat hier de redding is dat de deur van woonkamer naar gang/etages dicht is waardoorde rookgassen niet onsteken.
Even een ander feitje, bij elke liter water die je zo naar binen spuit wordt ook een enorme hoeveel verse zuurstof naar binnen geblazen en opgemengd met de rookgassen en dan.....
Filmpje is volgens mij al enkele jaren oud,
Ik kende hem niet en probeer te achterhalen wat er gebeurt. Witte grijze rook, groot gebouw maar aard gebouw onduidelijk. Plotseling steekvlam uit raam, enorme toename rook, zwart, kolkend en ook uit andere ramen waar eerst nog nauwelijks rook naar buiten kwam. Maar zonder inzet van stralen(behalve die "tuinslang") zijn de vlammen ook weer snel weg.
Flashover is aannemelijk, veel brandgassen die tot onsteking komen en andere materialen laten uitgassen. Gebouw is verder redelijk onbrandbaar waardoor behalve de inventaris weinig branduitbreiding plaats vindt.
Iemand andere ideen