Lastig want ik ben er niet geweest, dus ik moet me baseren op video´s die gemonteerd zijn, en enkele foto´s.
Ten eerste geeft het begin beeld aan dat er een brand aan de gang is die al behoorlijk ontwikkeld is op de afgesloten? zolder. Een zolder kan veel brandbare materialen bevatten(overtollig huisraad) en dus veel brandgassen produceren. Gezien de ligging zou een late ontdekking mee kunnen spelen. Dus is bij aankomst voorzichtigheid geboden, RSTV scan, reden om aan te nemen dat er een rookgas verbranding/explosie kan plaats vinden door een gesmoorde binnenbrand.
Inzet kan zijn: benedenwinds een opening maken in het dak van de zolder, en bovenwinds toegang verschaffen tot het pand. Door de natuurlijke ventilatie zullen de rookgassen uit het gat in het dak onstnappen. Dan met twee HD stralen, één voor de rookgaskoeling de tweede als back-up en dan de BVD met warmtebeeldcamera mee om snel de brandhaard op te sporen.
Op de video komt de brand door het dak heen, dan ventileert hij zich zelf en weet je ook bijna gelijk waar de brandhaard ongeveer zit.
Onbekend/blinde vlek, CV installatie (met een Bob cat eruit halen?), gas lekkage, en indeling van de vila.
Of dit beter was geweest kunnen we niet meer beoordelen die kans is voorbij, maar een aantal zaken die ik op de video zie roepen bij mij, en blijkbaar andere collega's vraagtekens op.