Ik vraag me ook af wat het effect van een waterkanon in de vuurhaard hier zou zijn. Je weet niet waar het binnen allemaal brandt, slechts dat het vuur door een opening in de gevel (deur?) naar buiten komt. De rookgassen zoeken de weg van de minste weerstand en dat is in dit geval richting die opening, waardoor het mogelijk lijkt dat de vuurhaard nog enigszins beperkt is. Gezien het rookbeeld op andere foto's was alleen de zuurstof een probleem en dan ben ik bang dat je met een waterkanon weinig gaat beginnen. Als je niet de gehele vuurhaard kunt bereiken en de brand krijgt op een gegeven moment een extra opening (dak doorgebrand etc.), dan kan je het wel schudden.
Ik zou de watercapaciteit inderdaad primair gebruiken om omliggende panden te beschermen; defensief buiten dus. Afhankelijk van de afstand naar andere panden en de hoeveelheid water die je in dit stadium van de brand op kunt brengen, zou je ook nog een kanon naar binnen kunnen zetten.
Maar het moge duidelijk zijn dat wanneer de brand de benodigde zuurstof krijgt, het pand binnen no-time volledig in de gloria zal staan. Dat filmpje van de brand aan de Westvlietweg in Den Haag is wat dat betreft erg mooi: daar moet door de 'plotselinge' uitslaande brand een hoogwerker gekoeld worden........