De betreffende brandweerman kijkt even de andere kant op, en laat daardoor per ongeluk zijn straal omhoog komen. Precies op dat moment maakt de fotograaf zijn foto, waarna deze hier geplaatst word. Gezien de natte plek op de muur eronder heeft hij wel degelijk zijn straal een poosje wel op de goede plek gehad. Aan de hand van 1 foto kun je niet beslissen of de blussing effectief was of niet.
Wat is dan volgens jou de goede plek? Zie hieronder!
Maar met de straal als "valstraal" kan het vuur zeker getemperd worden totdat er een ploeg op betere manier bij kan komen
Onzin !! "Valstraal " nog nooit van gehoord! het water verdampt in de buiten lucht door de hitte van de valmmen en levert totaal geen koelend vermogen op de brandbare stoffen in het pand. Maar maakt wel je watertank sneller leeg.
Anderzijds, voor het zelfde geld helpt het wel, denk dat de bedoeling van de betreffende brandweerman was om een stoplijn te makken tussen de belendende daken
Te weinig worplengte en zie hierboven.
Als dit slechts een moment opname was geweest had ik niet gereageerd. Gezien deze opmerkingen kan ik me voorstellen dat jullie het een negatief topic vinden, maar jullie vinden dus dat deze straal wel effect heeft
Let op de RSTV, en dan met name de
Vlammen, je hebt een enorme vuurbelasting en een vol ontwikkelde brand.
Wil je een buitenaanval inzetten om dat het van binnen uit te gevaarlijk is zul je:
a- minimaal een goede LD straal met voldoende waterlevering in moeten zetten. Voordeel, meer worplengte en meer water en dus meer koelend vermogen
b- de ploegen binnen moeten terugtrekken tot minimaal de eerste etage, anders krijgen ze een groot probleem als de hete brandgassen de trap af worden gejaagd (te hopen dat ze het tegen kunnen houden met een HD straal)
Iets met de beste stuurlui ofzo...
Dank je,
en best wel aardig dat deze stuurlui de moeite nemen om de forumlezers kennis te laten nemen van hun kennis. Of mag ik dat ook al niet schrijven