Nieuwe Reddingsboot voor Dordrecht

Auteur Topic: Nieuwe Reddingsboot voor Dordrecht  (gelezen 21806 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #10 Gepost op: 19 juli 2009, 22:25:41
Als je op de website van leverancier kijkt, zit er op een standaard model een aparte kantelzak op.. (gele zak)

Op het Model van de KNRM is de kantelzak verdwenen en  Henriksen Hook is ook verdwenen..

Trouwens de website van de KNRM geeft rare gegevens over het aantal opvarenden, (bemanning+geredden), Deze zijn veel hoger dan maixmale waarden die de leveranciers opgeven..   De DRB (TP-Marine) kan nooit 30 geredden aan boord nemen...
En de gooijer al helemaal niet...


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #11 Gepost op: 19 juli 2009, 22:34:54
De DRB 49 gaat naar station Dordrecht noord en de mare boot komt op station Dordrecht zuid te liggen de Engelina gaat weer terug naar de reserve vloot. De nieuwe boot is aangeschaft speciaal voor het binnenwater je zal hem dus niet op zee tegen komen.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #12 Gepost op: 20 juli 2009, 08:53:32
Voor het vaargebied lijkt het mij een hele aardige boot, alleen de vraag wat de jet-motoren met de waterplanten gaan doen. Geen kantelzak is een afwijking van de knrm standaard maar het is wel een ander vaargebied.

9910001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #13 Gepost op: 20 juli 2009, 10:30:58
Ik had verwacht dat ze rond deze boot toch iets van een tube zouden maken, (zoals bij de Harder en valentijn klasse is gedaan en grotere klassen) om heen zouden maken..


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #14 Gepost op: 20 juli 2009, 10:32:58
Voor het vaargebied lijkt het mij een hele aardige boot, alleen de vraag wat de jet-motoren met de waterplanten gaan doen. Geen kantelzak is een afwijking van de knrm standaard maar het is wel een ander vaargebied.

9910001

In Elburg, spelen ze regelmatig met een Antje.  En het veluwemeer zit vol met waterplanten.. . Ik weet niet wat hun ervaringen er mee zijn..


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #15 Gepost op: 20 juli 2009, 10:45:36
De antjes hebben volgens mij ook niet een met lcuht opgeblazen tubes maar meer met schuim erin, wat ik ervan gezien heb lang geleden. In dordrecht is er ook gestoeid met de koenraad hof ze zullen het wel weten. Het financiele plaatje teld ook wel mee bij deze boten, de atlantic is naar horen zeggen duur in onderhoud en gebruik.

9910001
9910001


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #16 Gepost op: 20 juli 2009, 12:05:00
Ik had verwacht dat ze rond deze boot toch iets van een tube zouden maken, (zoals bij de Harder en valentijn klasse is gedaan en grotere klassen) om heen zouden maken..  

Wat er nu omheen zit is een soort stootrand... miss dat dat in de plaats komt van de tubes ???


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #17 Gepost op: 20 juli 2009, 12:12:02
Het verschil tussen deze stootrand en tubes is niet zo verschrikkelijk groot. De eerste kan niet lek raken. Nu ook al zijn er ribs waarbij de tubes het water niet of nauwelijks raken, wat bij deze stootrand ook het geval is.

Bij de Gooier is pas nog de hele tube eraf geweest voor reparatie omdat deze losliet van de romp na wat "sprongetjes"op het IJmeer. Wat dat betreft een goede keus deze boot.

Henk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #18 Gepost op: 20 juli 2009, 12:53:14
Ik zie hier veel gegis naar de fact van het nieuwe reddingboot type, en een hoop dingen kloppen niet wat jullie schrijven, sommige ook wel hoor. Nog ruim een maandje en dan komen hier heus wel alle in's en out's te staan. Zo gaat de boot 4300 kilo wegen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #19 Gepost op: 20 juli 2009, 15:22:23
Overigens heeft Dordrecht ook nog een andere nieuwe boot sinds kort, de DRB39 welke wel een RIB is ;)

Maar die ligt niet op de uitruk.

Joost