Nieuwe Reddingsboot voor Dordrecht

Auteur Topic: Nieuwe Reddingsboot voor Dordrecht  (gelezen 21420 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #30 Gepost op: 5 september 2009, 19:21:51
KNRM dordrecht beschikt toch al een tijdje over een TP-Marine, ik kwam een nieuwe type reddingsboot  kwam ik een nieuwe boot van Dordt.

De volgende foto's zijn gepubliceerd door Mare.NO de leverancier van de nieuwe SAR boot..

 Echter is een bijzondere ontwikkeling voor de KNRM.  
Ik heb begrepen dat dit een vervanger word voor de RIB's van het type atlantic, tornado en TP-Marine..   Deze klasse moet de Wijsenbeek klasse gaan heten..

Bron : www.mare.no


GTC 900 SAR
wordt deze gemaakt in zweden?
zo ja, dan krijgen meer stations rond de randmeren deze boot.
echter blijft de vraag, is de keus wel verstandig om zo'n boot aan te schaffen gezien de reddingscapaciteit volgens de KNRM en de foto's gezien te hebben wat je kwijt kan en dan ook hopende dat een station niet meer bemanning mee neemt dan de zit plaatsen.
Hoe is de ervaring met een jet als je moet slepen?
Ik heb van horen, dat als een jet compleet stil ligt je hem tegen kunt houden,weet iemand daar meer over.





PDF meer over de boot

Heeft iemand misschien al meer foto's van deze boot voor KNRM Dordrecht. ?

Ik begreep dat de KNRMers onder ons nog niet veel mochten zeggen...  Het was alleen nog gepubliceerd in de Stopzak..
Echter het staat nu op het internet voor iedereen te lezen..
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #31 Gepost op: 6 september 2009, 01:32:04
Mag ik nog een geheimpje koekje uitdelen uit de KNRM trommel, over twee weken wordt zo'n zelfde boot ten doop gehouden in KNRM dorp Huizen.

Men vroeg mij om een reactie: quote ik vind het prima als het water op de Randmeren daardoor veiliger wordt. De KNRM zal ongetwijfeld, gezien hun ervaring en gedegen onderzoek een juiste keus hebben gemaakt. Nee ik ga er niet heen om ze te feliciteren,  en nee, ik ben niet uitgenodigd. Natuurlijk vind ik dat jammer, maar heb daar wel begrip voor. end quote

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 11 september 2009, 20:36:03
Sterker nog, hij is stiekem al in de vaart, deze foto werd genomen tusen de pieren van Huizen met de telefoon toen zij terugkeerden na een boot met motorpech op het IJmeer.





Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #33 Gepost op: 11 september 2009, 22:20:03
Dit word volgens mij niet definitieve boot van Huizen..

Van wat ik gezien heb, kon dit wel eens een test model zijn van een andere fabrikant..  Zo ver ik kan zien is dat een Norsafe MAGNUM 750 JET of een MAGNUM 750 JET JC.
Dit was een test boot die het tegen de Mare GTC 9000 SAR moest opnemen..
Ik denk dat Huizen deze boot even uitprobeert, in afwachting van de komst van de definitieve boot..  Ze kunnen dan alvast wennen aan de Jet aandrijving..

 


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #34 Gepost op: 13 september 2009, 22:00:06
Rescue, je hebt gelijk, dit iblijkt een boot te zijn van de concurrentie die wordt gebruikt om de mensen van Huizen een beetje vertrouwd te maken met dit soort boten.

Henk


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #35 Gepost op: 18 september 2009, 15:36:39
Huizen krijgt deze boot ook... Ergens in september geloof ik. Henk
Ik verwacht volgend jaar ook wel zo'n nieuwe boot op het Veerse meer (Veere)  O0


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #36 Gepost op: 21 september 2009, 17:26:44
Zijn er al ervaringsdeskundigen nu er ook een 2e boot in Nederland van dit type is gaan varen ?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #37 Gepost op: 19 oktober 2009, 09:21:45
Wat mij verbaast als ikop knrm.nl kijk zie ik in de verslagen dat er niet met de niewue boot wordt uitgerukt maar met de martijn koenraadhof, ik ben blij dat deze boot wordt ingezet maar waarom nog niet de nieuwe boot?? Heeft iemand info?

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #38 Gepost op: 19 oktober 2009, 09:52:40
Wat mij verbaast als ikop knrm.nl kijk zie ik in de verslagen dat er niet met de niewue boot wordt uitgerukt maar met de martijn koenraadhof, ik ben blij dat deze boot wordt ingezet maar waarom nog niet de nieuwe boot?? Heeft iemand info?

9910001

Jahoor, die heb ik wel. Allebei de nieuwe boten zijn stuk, problemen met de aandrijving van de jet. Op zee voldoen deze boten prima, maar de kracht van de korte golfslag op de binnenwateren is een beetje onderschat, zoals wel meer gebeurd door de zoutwaterboy's.

De jet aandrijving waar voor gekozen is, is niet een van de duurste, ook niet een der aller stevigste jets: niet bepaald een  rolls-royce.

De aandrijfas is vrij lang en er komen gigantische krachten op. Ze zullen zo nu en dan in onderhoud zijn, maar de KNRM zal het wel oplossen. Ik denk ook dat ze daarom al zo lang uit de vaart/zo kort ín de vaart zijn, ze gaan nu tetsten (in Volendam geloof ik) en een oplossing bedenken.

Henk


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #39 Gepost op: 19 oktober 2009, 10:54:41
Met de jet van de KBW1910 is niks mis, De boot is alleen even terug naar de werf voor wat kleine restpuntjes.