Nieuwe Reddingsboot voor Dordrecht

Auteur Topic: Nieuwe Reddingsboot voor Dordrecht  (gelezen 21422 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #40 Gepost op: 19 oktober 2009, 11:48:43
Met de jet van de KBW1910 is niks mis, De boot is alleen even terug naar de werf voor wat kleine restpuntjes.

Ik kan mij toch niet voorstellen dat de modificaties voor de problemen met de boot van Huizen bij jullie boot niet zullen worden doorgevoerd.  Ik hoop het niet althans. Of hebben jullie de uitvoering met de korte aandrijfas. Of geen korte golfslag..

Wat zijn dan die "kleine restpuntjes"?

Henk


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #41 Gepost op: 19 oktober 2009, 12:24:20
Met de aandrijving van de KWB1910 is in ieder geval niks mis. En ik heb weinig zin om met jou de restpunten van de kbw1910 te gaan door nemen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #42 Gepost op: 19 oktober 2009, 12:30:24
Met de aandrijving van de KWB1910 is in ieder geval niks mis. En ik heb weinig zin om met jou de restpunten van de kbw1910 te gaan door nemen.

Ja, dat kan ik me voorstellen. Als het alleen maar kleine restpuntjes zijn, zal ze vast deze week wel weer in de vaart genomen worden.

Dat is mooi.

Henk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #43 Gepost op: 19 oktober 2009, 12:42:13
Zullen we een foto van voor en na de werfbeurt een foto maken, dan kan je zoek de verschillen doen Henk!
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #44 Gepost op: 19 oktober 2009, 12:57:44
Wat zijn de specifieke problemen van een jet en korte golfslag?  ???  :)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #45 Gepost op: 19 oktober 2009, 13:52:00
Wat zijn de specifieke problemen van een jet en korte golfslag?  ???  :)

1 dat de zaak veel meer op z'n donder krijgt, er zit een lange aandrijfas in deze boot met twee lagers aan de uiteinden.  Er komen enorme krachten op die lagers bij het voortdurend slaan op de korte golfslag.

2 Bij deze korte hevige golfslag zou de inlaat van de jet boven water kunnen komen, waardoor hij lucht ipv water zuigt. Daar krijgt de aandrijving ook klappen van.

Wij hebben ook ervaring met RIB Jet opgedaan, een voormalige KLPD boot. Dat is een hele dure jet. Die voortdurend kapot was, er was altijd wel wat. Aan het huis, aan de kleppen, aan de aandrijving...

(Gelukkig goed verkocht... Nog beter was het toen de koper 'm op het wad tegen een meerpaal aanzette en het overleefde, hij kon levend uit het water gevist worden....)

Henk


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #46 Gepost op: 19 oktober 2009, 16:05:57
Waarom zouden er door een lange aandrijfas problemen optreden dan? Er varen zoveel boten met een lange schroefas op het binnenwater, ook met zwaar weer..


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #47 Gepost op: 19 oktober 2009, 16:20:40
En dan varen ze nu met een boot welke geen jetaandrijving heeft en ook niet 5 jaar in Lemmer heeft gevaren??? De martijn coenraadhof heeft deze problemen dan ook of zie ik dit verkeerd?? Bij de knrm varen vele zoute boten maar toch ook een aantal op water met een kortere golfslag waardoor ze deze problemen wel kennen, het is niet de eerste boot welke ze bestellen.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #48 Gepost op: 19 oktober 2009, 16:55:31
oooh, nou dan is het dus gewoon toeval dat twee hagel nieuwe boten tijdelijk uit de vaart zijn en zijn er dus helemaal geen problemen, nou dat is dan weer mooi.

Dan vaart morgen (of overmorgen) alles weer  O0

Henk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #49 Gepost op: 19 oktober 2009, 17:59:40
Ik word hier zo moe van, de KBW vaart ook gewoon nog maar er waren een paar andere puntjes die gedaan moesten worden. Ik heb de boot zelf naar Volendam gevaren en de aandrijving deed het perfect.
En die aandrijvind in een nikolaas klasse krijgt niet op zijn donder als de jet lucht hapt, want de motor neemt automatisch toeren terug als hij merkt dat hij zijn kracht niet kwijt kan. Nog meer dingen, Henk?

En de MK Hof vaart inderdaad ook gewoon prima, daar merk je niks van golven, vandaag hebben we er nog een narrow boat mee los getrokken. Enne dit was niet in Engeland
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord