Nieuwe Reddingsboot voor Dordrecht

Auteur Topic: Nieuwe Reddingsboot voor Dordrecht  (gelezen 21795 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #60 Gepost op: 26 oktober 2009, 00:54:00
Als je mijn post hier en daar volgt weet je waarom wij in Zeewolde waren.
En ik denk dat iedereen van de KNRM met in de gedachten dat jij misschien wel de "grootste anti KNRMer van Nederland bent" niet aan jou zal vertellen wat er gebeurd en speeld bij de KNRM, of vind je dat vreemd. En die bronnen van jou moet je toch of meer betalen of vriendelijker tegen zijn, want ze blijven je verkeerde informatie geven.
Ik heb jou post doorgelezen maar geen antwoord gevonden wat jullie nou eigenlijk in zeewolde deden.

 Als jullie er alleen voor de pr waren, waarom moest dan bijna aan het einde van de oefening het reddingsmateriaal afkomstig van jullie boot eerst van de klipper gehaald worden,voordat wij verder konden gaan met de evacuatie van de laatste gewonden .
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #61 Gepost op: 26 oktober 2009, 11:22:23
Ik dacht dat het onderwerp de nieuwe reddingboot voor Dordrecht was... ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #62 Gepost op: 27 oktober 2009, 22:11:59
Het gaat hier eigenlijk meer over de nieuwe Nicolaas-klasse van de KNRM..

Het bijzondere aan de boot, vind ik dat de KNRM met deze boot, hele andere fundementele keuzes over wat er aan reddingsboot moet voldoen..

Simpele keuzes die anders zijn, dat er geen kantelzak meer op hoeft.. Deze boot is niet zelfrichtend..
De nieuwe boot is geen rib meer met extra luchtkamers, maar heeft een stootrannd.

De jetaandrijving is niet echt nieuwe keuze..  Echter met een nieuwe boot, krijg je wel kinderziekten, die er uit gehaald moeten worden..
Deze boot is oorspronkelijk ontworpen als een MOB-boot voor zeegaande schepen en aangepast als reddingsboot voor zee, bij Noorwegen, Zweden en denemarken..
Als je zo'n boot in gaat zetten in een geheel andere omgeving, kan dat wederom leiden tot aanpassingen..

Ik vind persoonlijk dat de KNRM een moedige keuze gemaakt heeft met deze klasse..  Ik denk dat de lessen uit de Antjes-klasse meegenomen zijn..

Dus, daar gaat het ook over. De nieuwe boot van Dordrecht was voor vervanging van de nieuwe boot van Huizen naar de oefening bij Zeewolde.

Vistuig betoogt dat dit niet de reden was voor de deelname van Dordrecht. De werkelijke reden staat ergens verborgen in zijn postings, alleen ik kan het zo snel niet vinden, en scrambel ook niet.

Hoe staat het trouwens met de kleine puntjes die nog even gedaan moesten worden?

Ik hoorde net toch echt weer dat de zaak grondig aangepakt wordt door de KNRM en echte verbeteringen aangebracht gaan worden...

Henk


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #63 Gepost op: 28 oktober 2009, 02:48:09
Inderdaad topic over de KBW 1910, waarvan niemand gelooft dat hij voor de pers bij de oefening was. En ja de puntjes worden grondig aangepakt.
Later op de dag zijn er inderdaad wel slachtoffers met de 1910 over gezet. Dit was alleen in eerste instantie niet de bedoeling.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #64 Gepost op: 28 oktober 2009, 10:14:41
"Niet geloven" komt niet zomaar uit de lucht vallen. Een van de beoogde doelen van de door de brandweer georganiseerde oefening bij Zeewolde was het aantonen dat de KNRM geconfronteerd moest worden met de eisen rond het veilig varen bij- en vervoeren van brandweerduikers en dat ze daarbij een probleem hadden.
In een vroeg stadium heeft de KNRM dat fenomeen echter al voorzien en om die reden gekozen voor de jet als voortstuwingssysteem, zoals die waar de KBW 1910 en de Nikolaas Wijsenbeek mee uitgerust is. De KLPD vaarde een poosje ook met jets, hele dure van Rolls Roys, maar is daar vanwege de aanhoudende mankementen en daardoor onbetrouwbare inzetbaarheid en oplopende onderhoudskosten weer van teruggekomen.

Tijdens deze oefening zou door de KNRM aan heel reddend Nederland aangetoond kunnen worden door middel van de Nikolaas Wijsenbeek dat juist de KNRM bij uitstek geschikt is om deel te nemen in de veiligheidsregio's als onmisbare partner, zonder beperkingen.

Ai!  Juist dan vliegen de lagers uit de aandrijfas van de NW en ondanks de koortsachtige pogingen het euvel in Terschelling te verhelpen (de KNRM bemanning overnacht daar zelfs vergeefs in afwachting van de reparatie) lukt het niet de NW betrouwbaar te repareren.

En volgens Vistuig is het vervolgens louter toeval dat het zusterschip ten tonele wordt gevoerd in Zeewolde en is er met de nieuwe reddingsboten niets aan de hand, zijn ze alleen een paar maanden uit de vaart voor wat restpuntjes.


Henk

DISCLAIMER:

De KNRM doet goed werk, want dat is het redden van mensen. Ik heb alle bewondering voor de maatschappij, haar vrijwilligers en haar helden. De bewondering zal echter bij mij nimmer ontaarden in een kritiekloze verafgoding waarbij alles wat de KNRM doet per definitie dus goed is.
Als ik mensen in hun geloof kwets, is dat nooit mijn bedoeling geweest en bied ik daarvoor mijn excuses aan.


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #65 Gepost op: 28 oktober 2009, 13:43:42
DISCLAMER:

De KNRM doet goed werk, want dat is het redden van mensen. Ik heb alle bewondering voor de maatschappij, haar vrijwilligers en haar helden. De bewondering zal echter bij mij nimmer ontaarden in een kritiekloze verafgoding waarbij alles wat de KNRM doet per definitie dus goed is.
Als ik mensen in hun geloof kwets, is dat nooit mijn bedoeling geweest en bied ik daarvoor mijn excuses aan.
 

 O0 O0 O0 ;)


scrambel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
Reactie #66 Gepost op: 28 oktober 2009, 13:56:06
Inderdaad topic over de KBW 1910, waarvan niemand gelooft dat hij voor de pers bij de oefening was. En ja de puntjes worden grondig aangepakt.
Later op de dag zijn er inderdaad wel slachtoffers met de 1910 over gezet. Dit was alleen in eerste instantie niet de bedoeling.
Ik ben blij dat het bevestig is.

Iets toegeven doet geen pijn.
Gedragen op het water,staan wij klaar, Voor een ieder, die het water niet wil dragen.


Blue

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #67 Gepost op: 15 november 2009, 19:48:45
Varen de nieuwe boten inmiddels weer ????


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #68 Gepost op: 16 november 2009, 14:46:16
Zover ik begreep is de wijsenbeek weer terug, bij de 1910 wordt nog steeds aan de restpuntje gewerkt.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #69 Gepost op: 16 november 2009, 17:18:33
Zover ik begreep is de wijsenbeek weer terug, bij de 1910 wordt nog steeds aan de restpuntje gewerkt.

Dat klopt, de NW is weer even terug. Dat moest wel want de Sint inhalen met de oude Gooijer is geen pan natuurlijk.

Henk