KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving

Auteur Topic: KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving  (gelezen 32037 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #120 Gepost op: 26 september 2011, 14:27:55
waarom wil je dat nu altijd laten doen door een leidinggevende, je kan toch ook zelf je mond open trekken. Hoeft toch niet altijd de baas te doen.
Maar goed, ik zal wel weer verkeerd denken.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #121 Gepost op: 26 september 2011, 14:29:05
Eigenlijk is het natuurlijk van de zotte ... IM kun je overal gebruiken, de stad, provinciaal en rijksweg. Juíst door die eenduidige werkwijze maak je het altijd veiliger omdat de IM-werkwijze eigen wordt en je het altijd kunt toepassen....

Dat roep ik al bijna 5jr, sinds ik in het Amsterdamse werk. Alleen vind men het niet belangrijk schijnbaar.

En ja, ik weet dat er zat collega's zijn die geen hesje mee nemen en geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, echter moet een leidinggevende daar ter plaatse iets mee doen.

Dat is het volgende probleem, er komt nagenoeg nooit een leidinggevende terplaatse. Alleen als het iets grootsschalig is.
Mijn ervaring is dat als je tegen sommige collega's er iets over zegt ze je staan aan te kijekn van wie ben jij om mij de les te lezen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #122 Gepost op: 26 september 2011, 15:50:29
Dan nu even een positief berichtje over de RPAA ;).
Kom net van de N200 af waar er een zwaar ongeval was gebeurd.
Hier stond iedereen in of geel hesje of gele jas. En wat er aan auto's
stond kon ik niet het leiden naar THW.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #123 Gepost op: 26 september 2011, 17:09:50
Dat is het volgende probleem, er komt nagenoeg nooit een leidinggevende terplaatse. Alleen als het iets grootsschalig is.
Mijn ervaring is dat als je tegen sommige collega's er iets over zegt ze je staan aan te kijekn van wie ben jij om mij de les te lezen.

En dan ben jij nog een collega van die meneer, moet je nagaan als ik zeg dat meneer een beetje gevaarlijk bezig is om buiten de afzetting te lopen zonder zichtbaarheid in het donker.
Maar men neemt wel dankbaar een hesje aan als ze hem zijn vergeten en ik krijg ze ook altijd netjes terug.

Dit is 1 van de redennen waarom ik meerdere hesjes in mijn auto heb liggen, zowel VKR of Zichtbaarheid.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #124 Gepost op: 26 september 2011, 17:18:52
waarom wil je dat nu altijd laten doen door een leidinggevende, je kan toch ook zelf je mond open trekken. Hoeft toch niet altijd de baas te doen.
Maar goed, ik zal wel weer verkeerd denken.

Je weet hoe het gaat ... Ik trek heus m'n mond open en dat wordt me ook niet altijd in dank afgenomen  8)

Voor de korpsen waar er weinig tot niets aan gedaan wordt, misschien het een en ander eens aankaarten bij opleidingen. Een (half) dagje IM kan geen kwaad lijkt mij. We hebben recentelijk nog de twee nieuwe handleidingen gehad afkomstig van IM, degene met eenzijdig en tweezijdig aanrijdgevaar.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #125 Gepost op: 26 september 2011, 17:27:26
Als we aanrijden naar een incident op de snelweg probeer ik het onderwerp altijd kort te bespreken met mijn collega. Sommigen kennen de richtlijnen en dan is het goed om er van tevoren nog even aan te denken, anderen leren weer iets en dan kunnen we samen veilig ons werk doen ;)
Wout


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #126 Gepost op: 27 september 2011, 21:40:16
En niet alle Golfjes in AA zijn van het wijkteam.
De 2 poolgolfjes worden ook nog wel eens gebruikt door het OTD die ook een extra IM cursus/instructie hebben gevolgd.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #127 Gepost op: 27 september 2011, 23:33:20
OTD? THW? Jongens, er vliegen afkortingen in het rond die zelfs een collega van een ander korps niet begrijpt, laat staan een gewone bezoeker  :D
Wout


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #128 Gepost op: 27 september 2011, 23:35:46
OTD? THW? Jongens, er vliegen afkortingen in het rond die zelfs een collega van een ander korps niet begrijpt, laat staan een gewone bezoeker  :D
Ondersteunings Team District en Team HoofdWegen.

(correct me if im wrong) ik snap er zelf af en toe ook niets meer van....  e050
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #129 Gepost op: 27 september 2011, 23:37:33
Hoe moet ik het Ondersteunings Team District zien? Zijn dat collega's met betere opleiding/zwaardere bewapening/snellere voertuigen die bijspringen als de noodhulp het niet meer afkan ofzo?
Wout