KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving

Auteur Topic: KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving  (gelezen 32025 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 9 augustus 2009, 15:32:46
Een en ander samengevoegd  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #21 Gepost op: 9 augustus 2009, 16:13:18
En gaat de KLPD zich dan enkel nog met verkeershandhaving bezig houden? En snelwegcriminaliteit?

Ja daar komt het wel op neer, men gaat bij het KLPD alleen nog maar project matig werken. Dit gaat in eerste instatntie over de afdeling verkeer. Op het water was er al het een en ander veranderd zoals rond amsterdam waar de KLPD water zich alleen bezig houdt met de beroeps vaart. En dus niet meer de plezier vaart.

Ook is er al een tijd lang een discusie gaande om de stations weer onder de verantwoording van de regio's te laten vallen. Zodat de KLPD spoor zich alleen nog maar gaat bezig houden in de treinen.

mvg
Mike


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #22 Gepost op: 9 augustus 2009, 16:15:10
Was de laatste maanden al standaard wat de regio de meldingen kon rijden: "of u ter plaatse kunt gaan want het KLPD heeft niks in de omgeving". Alleen bij de echt zware aanrijdingen kwamen ze nog ter plaatse en dan vaak waren wij al lang bezig met het onderzoek alvorens het KLPD ter plaatse kwam. Het is nu echter verschuiven van het probleem. Het KLPD heeft geen mensen en schuift daarom het werk maar door naar de regio. Tsjaa wij hebben ook maar amper mensen kunnen wij de winkeldieven ook doorschuiven naar het KLPD dan...


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #23 Gepost op: 9 augustus 2009, 16:59:27
gne... wordt nog wat met de influenza.... als er inderdaad 1 op de 3 ziek wordt...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #24 Gepost op: 9 augustus 2009, 17:35:55
Het KLPD heeft geen mensen en schuift daarom het werk maar door naar de regio.

Dit is mijn inziens niet de (hoofd)reden: volgens mijn info gaat het taakaccent bij het KLPD meer nadrukkelijk liggen op (jnter)nationale dienstverlening. Het is zich dus meer aan het ontwikkelen als een specialist en is dus de aangewezen dienst voor ondersteuning aan regiokorpsen en de aanpak van regiooverstijgende vraagstukken. Voor complexe ongevalssituaties (waarbij de VOA meer expertise nodig heeft), kan men bijvoorbeeld uitstekend een beroep doen op het LVBT.

De verkeerstaak op de snelweg kan een regio qua kennis en kunde prima af, het is alleen investeren op mensen en middelen (maar of daar de korpsen deze kabinetsperiode op zitten te wachten.... :-X). Logische keuze in de visie van het KLPD dus om de 'reguliere' verkeerstaak over te dragen naar de regio.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #25 Gepost op: 9 augustus 2009, 17:36:40
Ja dat weet ik. Spitsteams zijn ontstaan naar een samewerkings verband tussen rijkswaterstaat, de KLPD, Amsterdam-Amstelland en Rotterdam-Rijmond. Het hele project werd betaald door RWS. Echter is het contract ten einde en word het niet verlengd.

Zo en zo gaat de KLPD helemaal op de schop. Per 1 september nl stoppen ze met de incident afhandeling op de snelwegen in NL. Ze gaan vanaf die datum alleen nog maar project matig aan het werk op de snelwegen. Wat er met het personeel van de Spitsteams gaat gebeuren is mij wat de KLPD betreft niet bekend.

Voor Amsterdam geld dat surveillant werden gedetacheerd voor een bepaalde tijd. Dus het personeel gaat gewoon op andere plekken aan het werlk.

mvg
Mike

Dan kunnen ze de snelle auto's en blauwe zwaailichten wel inleveren, als je ze toch niet gebruikt..........
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #26 Gepost op: 9 augustus 2009, 17:52:08
Kan iemand die al wat jaartjes bij de politie werkt, in het kort uitleggen hoe de oude werkwijze was? Ik bedoel dan echt in de tijd van rijkspolitie en gemeentepolitie en KLPD...

Wie deed wat?
Hoeveel voertuigen had de (toenmalige) KLPD/snelwegpolitie (rijdend op motoren of in snelle porsches), op de (snel-)weg?

Hoeveel voertuigen had de Rijks- en Gemeentepolitie in een grote stad/regio?

Is er veel wegbezuinigd in de afgelopen jaren?

Graag jullie reacties...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #27 Gepost op: 9 augustus 2009, 18:28:27
Je had voor 1994
Het Korps Rijkspolitie(RP) en de Gemeente Politie(GP)
De RP was verantwoordelijk voor de kleine gemeente waar een GP te duur was.
Daarnaast viel de RP onder Justitie terwijl de GP onder binnelandse zaken viel
RP deed ook Schiphol en de snelweg.
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #28 Gepost op: 9 augustus 2009, 18:37:18
Kan iemand die al wat jaartjes bij de politie werkt, in het kort uitleggen hoe de oude werkwijze was? Ik bedoel dan echt in de tijd van rijkspolitie en gemeentepolitie en KLPD...

Wie deed wat?
Hoeveel voertuigen had de (toenmalige) KLPD/snelwegpolitie (rijdend op motoren of in snelle porsches), op de (snel-)weg?

Hoeveel voertuigen had de Rijks- en Gemeentepolitie in een grote stad/regio?

Is er veel wegbezuinigd in de afgelopen jaren?

Graag jullie reacties...



Dit zijn heel wat vragen, ik denk dat je het beste hiervoor een nieuw topic kan openen, want dit laat zich niet in 1 antwoord beschrijven... De RP in mijn woonplaats had begin jaren negentig, met pakweg 15.000 inwoners in het werkgebied, zo'n 30-35 man hier werken, incl recherche e.d. Er stonden geloof ik 3 politie-auto's (volvo 440's en een VW Transporter) en geloof 2 motoren. Daarnaast nog 1-2 onopvallende auto's en een wat fietsen.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #29 Gepost op: 9 augustus 2009, 19:15:50
Dit zijn heel wat vragen, ik denk dat je het beste hiervoor een nieuw topic kan openen, want dit laat zich niet in 1 antwoord beschrijven... De RP in mijn woonplaats had begin jaren negentig, met pakweg 15.000 inwoners in het werkgebied, zo'n 30-35 man hier werken, incl recherche e.d. Er stonden geloof ik 3 politie-auto's (volvo 440's en een VW Transporter) en geloof 2 motoren. Daarnaast nog 1-2 onopvallende auto's en een wat fietsen.

Google doet wonderen:

http://www.rijkspolitieverkeersgroepen.nl/joomla

mvg
Mike