KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving

Auteur Topic: KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving  (gelezen 32533 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #30 Gepost op: 9 augustus 2009, 19:18:24
Heeft iemand toevallig foto's van die mooie C10's? Heb ik nog wel eens in meegereden...vroegah. Chevrolet C10..van de GemPo.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #31 Gepost op: 9 augustus 2009, 19:39:04
Heeft iemand toevallig foto's van die mooie C10's? Heb ik nog wel eens in meegereden...vroegah. Chevrolet C10..van de GemPo.

ik heb nog een kalender van de GP van Rotterdam :)
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #32 Gepost op: 9 augustus 2009, 19:49:25
ik heb nog een kalender van de GP van Rotterdam :)

Nostalgie!  ;D Ik heb nog een foto waarop ik in ME-uitrusting voor een donkerblauwe C10 sta. Maar kan nergens foto's vinden van die donkerblauwe uitvoering...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 9 augustus 2009, 23:17:41
We dwalen af dames ;) :P


Ik vind het wel een vreemde beweging overigens.
Bij snelwegen is er heel snel sprake van regiogrens overschrijdende acties en juist dan biedt een landelijk opererende organisatie meerwaarde.

Want als de regio alleen meldingen gaat rijden (repressief) en het KLPD alleen projectmatig gaat werken op de snelwegen, wie rijdt er dan nog surveillances? Waar is dan het blauw op de snelweg?
Of moeten we misschien Rijkswaterstaat een blauwe lamp en een koppel geven? Die zijn er tegenwoordig vaak toch als eerste bij.

De roep uit de maatschappij om meer blauw wordt steeds luider, maar toch zie je op veel fronten een terugtrekkende beweging. Dat gaat toch ergens niet goed gaan... :|
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #34 Gepost op: 9 augustus 2009, 23:36:26
We dwalen af dames ;) :P


Ik vind het wel een vreemde beweging overigens.
Bij snelwegen is er heel snel sprake van regiogrens overschrijdende acties en juist dan biedt een landelijk opererende organisatie meerwaarde.

Want als de regio alleen meldingen gaat rijden (repressief) en het KLPD alleen projectmatig gaat werken op de snelwegen, wie rijdt er dan nog surveillances? Waar is dan het blauw op de snelweg?
Of moeten we misschien Rijkswaterstaat een blauwe lamp en een koppel geven? Die zijn er tegenwoordig vaak toch als eerste bij.

De roep uit de maatschappij om meer blauw wordt steeds luider, maar toch zie je op veel fronten een terugtrekkende beweging. Dat gaat toch ergens niet goed gaan... :|

Den haag zegt geneog  :D
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #35 Gepost op: 10 augustus 2009, 01:03:03
Dit is mijn inziens niet de (hoofd)reden: volgens mijn info gaat het taakaccent bij het KLPD meer nadrukkelijk liggen op (jnter)nationale dienstverlening. Het is zich dus meer aan het ontwikkelen als een specialist en is dus de aangewezen dienst voor ondersteuning aan regiokorpsen en de aanpak van regiooverstijgende vraagstukken. Voor complexe ongevalssituaties (waarbij de VOA meer expertise nodig heeft), kan men bijvoorbeeld uitstekend een beroep doen op het LVBT.

De verkeerstaak op de snelweg kan een regio qua kennis en kunde prima af, het is alleen investeren op mensen en middelen (maar of daar de korpsen deze kabinetsperiode op zitten te wachten.... :-X). Logische keuze in de visie van het KLPD dus om de 'reguliere' verkeerstaak over te dragen naar de regio.

Kan ik hieruit opmaken dat de klpd een beetje in de richting van de fbi gaat (om maar een voorbeeld te noemen). Alleen nog maar bij interregionale dingen en als er om hun expertise gevraagd wordt.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #36 Gepost op: 10 augustus 2009, 01:05:40
Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd naar hoe heftig de onderbezetting bij het KLPD wel niet is .... Als je ziet dat de bureau's die nu snelwegen weer er bij krijgen al op 40 t/m 60% onderbezetting zitten  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #37 Gepost op: 10 augustus 2009, 02:05:15
Ik ben eigenlijk wel een beetje benieuwd naar hoe heftig de onderbezetting bij het KLPD wel niet is .... Als je ziet dat de bureau's die nu snelwegen weer er bij krijgen al op 40 t/m 60% onderbezetting zitten  ::)

Nog ff en iedere surveillant zit in z'n uppie op de wagen... ::)


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #38 Gepost op: 10 augustus 2009, 02:25:04
dat was een hele mooie link naar de rijkspolitie verkeersgroepen O0
in de regio brabant zuid oost zal er weinig veranderen,hier gingen de meeste meldingen op de snelweg al naar de afdelingen.zeker buiten kantoortijden moest de klpd vaak van ver komen als ze er al waren.
en inderdaad zijn de mensen van rws al vaak de first responders,deze hebben op strategische plaatsen de opvallende pick ups staan en zijn vaak heel snel ter plaatse.helpen met afzettingen en verkeersgeleidingen.
wat hier wel zal worden gemist zijn de spitsteams oftewel de opzwaaiers,nu zal men een 2e of 3e noodhulpwagen ter plaatse moeten sturen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 10 augustus 2009, 03:03:33
Ik vind het erg slecht dat er zo wordt omgegaan met de politie, misschien eens tijd om de baan als agent aantrekkelijker te maken en niet te bezuinigen op veiligheid.