KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving

Auteur Topic: KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving  (gelezen 30589 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #90 Gepost op: 22 september 2011, 15:18:32
Ik blijf me verbazen over de leken die e.e.a. uitleggen en denken te begrijpen..

Dus ik, als leek, kan de wet en regelgeving op dit gebied niet begrijpen? :) Die is toch heel duidelijk hoor.... Of bedoel je wat anders?
(en nee, je zal mij niet zien uitleggen welke meldingen en taken wel en niet het gebruik van ontheffingen rechtvaardigen, dat kan ik als leek inderdaad niet.)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


wim76

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
  • agent politie haaglanden
Reactie #91 Gepost op: 22 september 2011, 18:02:26
>:D En daarom is het goed dat er snelwegpolities zijn  098uo

Ik heb merendeel geen leuke ervaring met de KLPD.
Wanneer je als 1e TP bij een incident ben, dan kijken ze je nog net niet met de nek aan als ze TP komen.
Net zoals een verlaten plaats ongeval op de snelweg. zegt de KLPD doodleuk "ga maar naar een politiebureau aangifte doen".
Om dan vervolgens de aangifte naar de KLPD te sturen zeker? Want de snelweg is het werkgebied van de KLPD.

Maar inderdaad offtopic


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #92 Gepost op: 22 september 2011, 19:56:37
Officieel wel... Maar inderdaad helaas zijn die er niet overal, wat ik een slechte zaak vind. Maar weer ontopic?  ::)

Neehoor. Het KLPD rijdt overal behalve in Zeeland, daar hebben ze een eigen afdeling 'verkeer'. Al zijn die er niet 24/7 geloof ik.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #93 Gepost op: 22 september 2011, 20:14:10
Ondanks dat we hemelsbreed 20 km van een verkeerspost van het KLPD afzitten met het werkgebied mogen wij het regelmatig alleen opknappen op de grote snelwegen (A1, A12 enz). Ik heb ook ergens begrepen dat het KLPD slechts 1/3de van de meldingen op de snelweg zelf af kan handelen. Maakt mij ook niet uit hoor, hoort bij mijn werk maar het is wel jammer.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #94 Gepost op: 22 september 2011, 20:20:56
Neehoor. Het KLPD rijdt overal behalve in Zeeland, daar hebben ze een eigen afdeling 'verkeer'. Al zijn die er niet 24/7 geloof ik.

Het KLPD rijdt op zoals men dat zo mooi noemt op politiekgevoelige plekken. In Noord-Holland rijden ze ook niet. In de spits staan ze op plekken waarvan men weet dat dit altijd vast staat.

Dit is mijn verteld door een ip van het KLPD DVP, unit Ouder-Amstel. Ik heb hier een maand meegedraaid.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #95 Gepost op: 23 september 2011, 00:29:03
Ik ga nu wel weer off topic, misschien afsplitsen?

Amsterdam heeft ook een eigen snelwegpolitie, de DCIV, team Hoofdwegen.

Ik heb zelf erg slechte ervaringen met "wijkteamdienders" op de snelweg. Achteruit of tegen het verkeer inrijden als je te ver gereden bent, niet voorbereid met kleding (geen gele hes dus), niet bekend met IM werkwijze , schofterig behandelen van de weginspecteur, etc. Ieder zijn eigen tak van sport, maar zorg als regio dat jouw werknemers weten hoe ze moeten werken op een snelweg, als je ze daar ook gaat inzetten.

Voor wat betreft de aangifte: het KLPD heeft geen publieksfunctie op de verkeersbureaus, net als team Hoofdwegen in A-A dit niet heeft. Dan moet je al snel verwijzen voor aangifte bij een wijkteam. Wat in mijn ogen niet verkeerd is, deze hebben namelijk wel een publieksfunctie en aangifte kan je immers bij ieder bureau doen. De aangifte wordt dan doorgestuurd naar de betreffende regio. Gebeurt ook met andere zaken waarbij de burger in zijn woonplaats aangifte gaat doen.

Het is trouwens nog maar de vraag hoe het in het nieuwe bestel gaat met de noodhulp en het toezicht op de snelwegen. Het lijkt er op dat het KLPD vooral ondersteunend gaat werken en geen noodhulp meer gaat doen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #96 Gepost op: 23 september 2011, 00:34:11
Ik ga nu wel weer off topic, misschien afsplitsen?

Amsterdam heeft ook een eigen snelwegpolitie, de DCIV, team Hoofdwegen.

Ik heb zelf erg slechte ervaringen met "wijkteamdienders" op de snelweg. Achteruit of tegen het verkeer inrijden als je te ver gereden bent, niet voorbereid met kleding (geen gele hes dus),
Voor wat betreft je eerste punten..... In recente tv programma's zie ik nog wel eens onopvallende politieauto's achteruit rijden op de snelweg bij incidenten. Ook bij de ringweg mensen heb ik dit al enkele malen gezien.... De gele hes is inderdaad een veelvoorkomend probleem. Ik heb hem standaard bij me, maar een hoop collega's niet. Ik persoonlijk vind het bijzonder dat ik op de a10 west niet mag komen, terwijl de max. snelheid daar 80 is, maar als ik op de C. Lelylaan rijd met een max snelheid van 70 is alles prima... Ik snap het niet, maar dat zal wel aan mij liggen....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #97 Gepost op: 23 september 2011, 00:49:21
Het verschil zit hem in de taal die gesproken wordt, toch echt de snelheid, dan ook nog in combinatie met de hoeveelheid vrachtverkeer en de algemene gevaarszetting.  Als je op de Lelylaan een rijstrook afsluit, zal de gemiddelde automobilist meer de vaart eruit halen dan op de snelweg. Dat komt doordat 1 rijstrook eraf op de Lelylaan de weg de helft smaller maakt. Op de west zijn er dan nog 2 tot 3 rijstroken over, dus blijft iedereen lekker 80 rijden. Vandaag nog meegemaakt dat ondanks een WIS met DRIP en rood kruis er meerdere voertuigen nog net op tijd stil stonden voor de auto van de WIS. Er staan weer wat zwarte streepjes zeg maar.

en ik geloof ook wel dat jij je wel kan redden op de west, Red, maar ik denk dat je het met me eens bent dat er ook heel wat collega''s dat niet kunnen. En dan is het makkelijker voor de meldkamer om het zo zwart-wit neer te zetten. Ieder zijn eigen tak van sport...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #98 Gepost op: 23 september 2011, 00:54:28
en ik geloof ook wel dat jij je wel kan redden op de west, Red, maar ik denk dat je het met me eens bent dat er ook heel wat collega''s dat niet kunnen. En dan is het makkelijker voor de meldkamer om het zo zwart-wit neer te zetten. Ieder zijn eigen tak van sport...
De snelheid ben ik deels met je eens, de a10 west is trajectcontrole dus rijd (bijna) iedereen netjes 80. Op de Lelylaan klok ik regelmatig auto's op de 100+.Maar dat terzijde.
Ik vind het vervelend als ik bovenaan de oprit A10 sta terwijl er 100 meter verderop een aanrijding is, dat de 71** vanuit oost met alle moeite die kant op moet komen. Maar inderdaad, zoals jij zegt: iedereen zijn eigen tak van sport.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #99 Gepost op: 23 september 2011, 00:55:55
en ik geloof ook wel dat jij je wel kan redden op de west, Red, maar ik denk dat je het met me eens bent dat er ook heel wat collega''s dat niet kunnen. En dan is het makkelijker voor de meldkamer om het zo zwart-wit neer te zetten. Ieder zijn eigen tak van sport...

En als er even geen DCIV auto of motor is dan mag het opeens wel :-X Vandaag weer eens meegemaakt op de A10... Ben het wel met je eens veel collega's weten niet hoe het werkt. Al wordt er in de P2002 opleiding meer aandacht aan besteed aan het hel IM gebeuren. Dus de nieuwere collega's weten hoe het moet.