KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving

Auteur Topic: KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving  (gelezen 32552 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #100 Gepost op: 23 september 2011, 01:02:56
Was jij die bus bij die aanrijding  O0

Er waren 2 auto's en 4 motoren, zat in de overlap, dus er was genoeg. Maar het HB vond het blijkbaar niet nodig, ze wisten dat jij het was.
Wij vonden het ook apart trouwens, denk dat de meldkamer er niet aan gedacht heeft om ons te roepen. Maar er was genoeg beschikbaar in ieder geval.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #101 Gepost op: 23 september 2011, 01:04:57
Was jij die bus bij die aanrijding  O0

Dat is correct en tevens juist.

Bus in de Fent-Off, en we hadden beiden de gele hesjes aan. Dus sommige wijkteam dienders kunnen het wel. O0


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #102 Gepost op: 23 september 2011, 02:40:29
Waarom zouden wijkteamdienders aanrijdingen op de snelweg niet af kunnen handelen? Ik heb geloof ik drie keer KLPD bij een aanrijding op de snelweg gezien, de tientallen anderen hebben we gewoon zelf afgehandeld. Geen enkel probleem.
Wout


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #103 Gepost op: 23 september 2011, 08:41:22
Heel eerlijk gezegd elke keer dat ik 112 bel voor een ongeval op een snelweg word ik door verbonden met de regio waar ik ook ben. Tegenwoordig bel ik 112 bijna niet meer omdat dat meestal al wel gedekt is ik kijk tegenwoordig eerst naar de wegbeveilliging, maar de politie die ter plaatse komt is altijd regio eerst daarna pas KLPD.

En het klinkt misschien vreemd, ik heb meer de ervaring dat de heren van de KLPD hun hesje vergeten dan de regio. En om dan 1 groep niet te vergeten de KMar heren kun je een groot onderscheid in maken, de jongere heren hebben vaak een hesje aan, de ouderen moeten er nog wel eens aan herinnerd worden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #104 Gepost op: 23 september 2011, 10:19:25
Ondanks dat we hemelsbreed 20 km van een verkeerspost van het KLPD afzitten met het werkgebied mogen wij het regelmatig alleen opknappen op de grote snelwegen (A1, A12 enz). Ik heb ook ergens begrepen dat het KLPD slechts 1/3de van de meldingen op de snelweg zelf af kan handelen. Maakt mij ook niet uit hoor, hoort bij mijn werk maar het is wel jammer.

Jup! Hier precies hetzelfde. Wij doen vaak de eerste maatregelen, en onze VOA doet het onderzoek. De KLPD komt 2 van de 3x nog wel even langs, soms nemen ze het onderzoek over en soms rijden ze gelijk weer door. Uiteraard afhankelijk van het ongeval.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #105 Gepost op: 24 september 2011, 20:20:12
En als er even geen DCIV auto of motor is dan mag het opeens wel :-X Vandaag weer eens meegemaakt op de A10... Ben het wel met je eens veel collega's weten niet hoe het werkt. Al wordt er in de P2002 opleiding meer aandacht aan besteed aan het hel IM gebeuren. Dus de nieuwere collega's weten hoe het moet.
In de BROA zit tegenwoordig een paar uur IM opleiding. Moet het nog krijgen dus weet niet hoe diep ze gaan.

Ik rij dagelijks over de A10 West en heb al een paar keer het verschil gezien tussen de wijkteam collega's en de DCIV collega's. DCIV keurig fendoff, pionnen en bufferruimte. Wijkteam veelal voorbij het ongeval, zonder hesje en als toppunt fendoff richting vluchtstrook voorbij het ongeval.

Iedereen doet z'n best, dat weet ik, maar een cursusje IM zou voor veel collega's denk geen overbodige luxe zijn :)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #106 Gepost op: 24 september 2011, 20:22:49
Ik rij dagelijks over de A10 West en heb al een paar keer het verschil gezien tussen de wijkteam collega's en de DCIV collega's. DCIV keurig fendoff, pionnen en bufferruimte. Wijkteam veelal voorbij het ongeval, zonder hesje en als toppunt fendoff richting vluchtstrook voorbij het ongeval.
Het komt zelden voor dat collega's van het wijkteam op de A10 staan.... Ik kan je feedback dus niet plaatsen....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #107 Gepost op: 24 september 2011, 20:38:59
Het komt zelden voor dat collega's van het wijkteam op de A10 staan.... Ik kan je feedback dus niet plaatsen....

Zeg maar gerust: Na genoeg nooit.

In de BROA zit tegenwoordig een paar uur IM opleiding. Moet het nog krijgen dus weet niet hoe diep ze gaan.

Ik rij dagelijks over de A10 West en heb al een paar keer het verschil gezien tussen de wijkteam collega's en de DCIV collega's. DCIV keurig fendoff, pionnen en bufferruimte. Wijkteam veelal voorbij het ongeval, zonder hesje en als toppunt fendoff richting vluchtstrook voorbij het ongeval.

Iedereen doet z'n best, dat weet ik, maar een cursusje IM zou voor veel collega's denk geen overbodige luxe zijn :)

De wijkteamauto's hebben ook geen goedgekeurde pionnen in de vtgn. De RSA heeft wel de juiste aan boord. Als je aan het wkt mazzel heb liggen er hoogstens 5 oranje pionnen in die net de 40 cm halen.

Als er een wktauto bij een ongeval op de West staat is hij er 9 van de 10 keer "per ongeluk" op gestuit. Er zal alleen in noodgevallen, als er echt geen RSA ter beschikking is, een wktauto naar de ring worden gestuurd.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #108 Gepost op: 24 september 2011, 21:29:59
En toch ben ik het redelijk met YMPD eens, heb ook met enige regelmaat allerhande Golfjes en bussen gezien op de ringweg ... Zelfs met staande houdingen op de vluchstrook  :-X echter zie je dat in veel meer regio's ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #109 Gepost op: 24 september 2011, 22:15:46
In de BROA zit tegenwoordig een paar uur IM opleiding. Moet het nog krijgen dus weet niet hoe diep ze gaan.

Dit is wel een goede vooruitgang vind ik, want soms is het echt zwaar onder de maat hoe sommige dienders ermee omgaan en wel intresse of niet dat weet ik niet maar ik zie het gebeuren bij jonge dienders en ook bij de oudere generatie die roepen alleen al van vroeger kon het ook dus nu ook.

Kan iemand mijn vertellen hoeveel uur erin gestoken word voor IM,in de opleiding.Het is ook maar natuurlijk een klein gedeelte van het werk wat de dienders doen.

rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT