KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving

Auteur Topic: KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving  (gelezen 30602 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #110 Gepost op: 24 september 2011, 22:19:30
En toch ben ik het redelijk met YMPD eens, heb ook met enige regelmaat allerhande Golfjes en bussen gezien op de ringweg

Dat is wat anders, ik gebruik de ring regelmatig om van A naar B te komen. Dat is namelijk een veel snellere manier van vervoer als door de stad. Het is dus zeker niet ongewoon om een golfje of bus op de ring te zien.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #111 Gepost op: 24 september 2011, 23:04:22
Dat is wat anders, ik gebruik de ring regelmatig om van A naar B te komen. Dat is namelijk een veel snellere manier van vervoer als door de stad. Het is dus zeker niet ongewoon om een golfje of bus op de ring te zien.  ;)

Ja dat raak je de koekoek ... Ik doel op incidenten, aanrijdingen, pechgevallen etc. Daar hadden we het volgens mij ook over  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #112 Gepost op: 24 september 2011, 23:17:14
Dan vind ik dat heel erg bijzonder, collega's in de regio zelf geven aan dat het bijna nooit voorkomt, en mensen van buiten de regio zien dat anders......  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #113 Gepost op: 25 september 2011, 12:54:12
Kan iemand mijn vertellen hoeveel uur erin gestoken word voor IM,in de opleiding.Het is ook maar natuurlijk een klein gedeelte van het werk wat de dienders doen.

Tijdens de rijopleiding ongeveer 2 tot 4 uur. Bij ons verschilt het per bureau hoeveel aandacht er voor is. De landelijke bureau's (met ook meer snelwegen) zitten er veel strakker in dan de steden waar toevallig een stukje snelweg doorheen komt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #114 Gepost op: 25 september 2011, 13:47:02
Dan vind ik dat heel erg bijzonder, collega's in de regio zelf geven aan dat het bijna nooit voorkomt, en mensen van buiten de regio zien dat anders......  ::)

Nou, in zoverre dat ik een jaar of drie bepaalde periode's dagelijks over (een stuk van) de ringweg heen reed en dat ik daar met enige regelmaat Golfjes van de wijkteams (al dan niet als eerste) bij een aanrijding of pechgeval zag staan. Ik zeg niet dat ze verhoudingsgewijs meer incidenten afhandelen op de snelweg, ik constateer alleen dat het (toen in ieder geval) voorkomt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #115 Gepost op: 25 september 2011, 18:41:50
Tijdens de rijopleiding ongeveer 2 tot 4 uur. Bij ons verschilt het per bureau hoeveel aandacht er voor is. De landelijke bureau's (met ook meer snelwegen) zitten er veel strakker in dan de steden waar toevallig een stukje snelweg doorheen komt.

Ok,bedankt voor de info.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #116 Gepost op: 25 september 2011, 19:40:58
Ho collega's, het is geen aanval. Slechts een constatering. Ik zie regelmatig Golfjes en Transporters bij een aanrijding op de ring staan. Een wijkteamcollega zal inderdaad het gevoel hebben dat-ie er bijna nooit staat, maar met zo'n personeelsbestand als jullie hebben is die kans ook wel erg klein dat je daar staat als wijkteamer ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #117 Gepost op: 25 september 2011, 19:49:45
Ho collega's, het is geen aanval. Slechts een constatering.

Ik vat het ook niet op als een aanval, maar ik kan het echt niet plaatsen. Als ik aan het werk ben luister ik ook aandachtig naar het portofoonverkeer etc., en ik hoor vrijwel nooit wijkteam auto's bij aanrijdingen op de ringweg.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #118 Gepost op: 26 september 2011, 14:10:14
Tijdens de rijopleiding ongeveer 2 tot 4 uur. Bij ons verschilt het per bureau hoeveel aandacht er voor is. De landelijke bureau's (met ook meer snelwegen) zitten er veel strakker in dan de steden waar toevallig een stukje snelweg doorheen komt.

Bij ons in de stad wordt er geen aandacht aan besteed. Nu weet ik niet hoe het met de collega's in Uithoorn of Aalsmeer zit waar een provinciale weg doorheen loopt.
Ik weet dat in principe de collega's van THW wel iedere keer worden geupdate vwb IM. Dit uiteraard omdat zij in principe alleen op de rijkswegen opereren.

Als er bij ons al een wktvtg naar de rijksweg wordt gestuurd is de eerste wat het HB zegt: "Heeft u, uw gele vestje bij u. Trek die dan direct aan. We gaan proberen zo snel mogelijk een RSA of DVP terplaatse te laten komen. Doet u aub heel voorzichtig."

Gebeurd het op de A10 worden gelijk de camera's er op gezet om alles in de gaten te houden, maar dit doen ze standaard bij een incident op de A10.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #119 Gepost op: 26 september 2011, 14:22:56
Als er bij ons al een wktvtg naar de rijksweg wordt gestuurd is de eerste wat het HB zegt: "Heeft u, uw gele vestje bij u. Trek die dan direct aan. We gaan proberen zo snel mogelijk een RSA of DVP terplaatse te laten komen. Doet u aub heel voorzichtig."

Eigenlijk is het natuurlijk van de zotte ... IM kun je overal gebruiken, de stad, provinciaal en rijksweg. Juíst door die eenduidige werkwijze maak je het altijd veiliger omdat de IM-werkwijze eigen wordt en je het altijd kunt toepassen....

En ja, ik weet dat er zat collega's zijn die geen hesje mee nemen en geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, echter moet een leidinggevende daar ter plaatse iets mee doen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !