KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving

Auteur Topic: KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving  (gelezen 32551 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #130 Gepost op: 27 september 2011, 23:41:00
Hoe moet ik het Ondersteunings Team District zien? Zijn dat collega's met betere opleiding/zwaardere bewapening/snellere voertuigen die bijspringen als de noodhulp het niet meer afkan ofzo?
Uhm, was het maar zo'n feest. Het zijn over het algemeen surveillanten die in te zetten zijn als ondersteuning (surveillance) in de wijk. Ze hebben onder andere motorteams, biketeams etc. Handig bij evenementen, of andere zaken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #131 Gepost op: 28 september 2011, 00:45:30
Dan nu even een positief berichtje over de RPAA ;).
Kom net van de N200 af waar er een zwaar ongeval was gebeurd.
Hier stond iedereen in of geel hesje of gele jas. En wat er aan auto's
stond kon ik niet het leiden naar THW.

Waren ook collega's van team hoofdwegen aanwezig bij deze aanrijding. Voor de rest waren het idd allemaal "gewone" noodhulp eenheden. Het viel trouwens achteraf mee met deze aanrijding, buiten heel veel schade geen letsel.


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 450
Reactie #132 Gepost op: 28 september 2011, 17:42:44
Uhm, was het maar zo'n feest. Het zijn over het algemeen surveillanten die in te zetten zijn als ondersteuning (surveillance) in de wijk. Ze hebben onder andere motorteams, biketeams etc. Handig bij evenementen, of andere zaken.
Steeds meer OTD's worden gevuld met agenten.
Het OTD van de DCIV bestaat/bestond afgelopen half jaar uit een club surveillanten en agenten.
Surveilleren ook gewoon op de ring en komen af en toe wel eens wat tegen....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #133 Gepost op: 28 september 2011, 23:19:15
Pfff dat wordt nog wat voor onze Amsterdamse collega's, als zij in de pas moeten gaan lopen met de rest van het land. Ik voorspel het einde van die bijzondere afdelingen en dito benamingen >:D

Is er al zicht op hoe de verkeerstaak er in de nieuwe organisatie uit komt te zien? Ik heb ik het WIS gehoord dat de verkeerstaak naar de basisteams zou gaan, maar dat lijkt me wat sterk. Op dat niveau kun je volgens mij niet effectief verkeersexpertise ontwikkelingen, omdat de schaal waarop een basiseenheid opereert m.i. te klein is voor een specialisme.

Ik zou het het meest logisch vinden als al het verkeer naar de regionale eenheden gaat (als tak binnen de ondersteunende divisie), die dan zowel het hoofdwegennet, als het onderliggend wegennet als de belangrijke lokale verkeersaders meepakken. Voor m.n. de hoofdwegen zal er dan wel regelmatig grensoverschreidend gewerkt moeten worden denk ik, maar grenzen spelen geen rol meer in de nieuwe organisatie... toch? ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #134 Gepost op: 29 september 2011, 00:20:28
Wat ik heb begrepen en gehoord, is dat straks elke regio/district(hoe je het maar wil gaan noemen) een eigen verkeerspolitie(VP) moet gaan krijgen.

Nu zal dat weinig tot geen problemen gaan opleveren want nu hebben het gros van de regio's ook al een VP. Enkele hebben verkeershandhavingsteams(VHT). Deze VHT's zullen dus ook als VP moeten gaan optreden. Dus maw niet alleen handhaven maar ook de noodhulp op het hoofdwegennet.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #135 Gepost op: 29 september 2011, 00:33:58
Wat ik heb begrepen en gehoord, is dat straks elke regio/district(hoe je het maar wil gaan noemen) een eigen verkeerspolitie(VP) moet gaan krijgen.

Nu zal dat weinig tot geen problemen gaan opleveren want nu hebben het gros van de regio's ook al een VP. Enkele hebben verkeershandhavingsteams(VHT). Deze VHT's zullen dus ook als VP moeten gaan optreden. Dus maw niet alleen handhaven maar ook de noodhulp op het hoofdwegennet.

Ik maak een foutje. De meeste regio's hebben VHT's en een aantal hebben reeds een VP(R-R, Zeeland, A-A, Utrecht en Haaglanden)
Haaglanden alleen niet 24 uur per dag, als ik goed ben geinformeerd.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #136 Gepost op: 29 september 2011, 00:37:48
Eigenlijk is het natuurlijk van de zotte ... IM kun je overal gebruiken, de stad, provinciaal en rijksweg.
Juíst door die eenduidige werkwijze maak je het altijd veiliger omdat de IM-werkwijze eigen wordt en je het altijd kunt toepassen....
Wat ook al gelijk een hele verbetering zou zijn in mijn ogen is IM opnemen in de opleiding en examen van verkeersregelaars.
Zelfde geldt wat mij betreft voor Mobiel Surveillanten van de beveiliging die zitten ook veel op de weg.


En ja, ik weet dat er zat collega's zijn die geen hesje mee nemen en geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, echter moet een leidinggevende daar ter plaatse iets mee doen.
Ik werd altijd voor gek verklaard dat ik altijd me hesje bij me had onder handbereik.
Zelfde geldt voor mijn interesse in IM vanaf het prille begin.
Had hem ook standaard aan als ik tijdens me dienst heel veel over provinciale- en rijkswegen moest rijden.
Tijdens de nacht en met name weekend nacht had ik hem standaard aan zodat ik makkelijk herkenbaar was.

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #137 Gepost op: 29 september 2011, 09:44:07
sorry maar de meeste regio's hebben niet een Verkeerspolitie zoals het is bedoeld. Ik bedoel men noemt zich verkeerspolitie maar het is dan een VHT+. Bedoel het niet minder waardig maar, er zijn in mijn ogen maar drie echte Vp's in den landen. Die van Hgl, AA en die van RR.
Deze afdelingen houden zich bezig met het breede paket van het verkeer zijnde Rij en rustentijden, personenvervoer, lang breed en hoog, ontheffingen, tack onderzoek bij de artikel 6 aanrijdingen. Ga zomaar door.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #138 Gepost op: 29 september 2011, 09:49:39
sorry maar de meeste regio's hebben niet een Verkeerspolitie zoals het is bedoeld. Ik bedoel men noemt zich verkeerspolitie maar het is dan een VHT+. Bedoel het niet minder waardig maar, er zijn in mijn ogen maar drie echte Vp's in den landen. Die van Hgl, AA en die van RR.
Deze afdelingen houden zich bezig met het breede paket van het verkeer zijnde Rij en rustentijden, personenvervoer, lang breed en hoog, ontheffingen, tack onderzoek bij de artikel 6 aanrijdingen. Ga zomaar door.

Sorry, ik had mij laten vertellen dat Zeeland en Utrecht dit ook doen, vandaar dat ik ze bij het lijstje had gezet. Dus dit zijn VHT's +. Wat doen zij dan meer als een normale VHT?


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #139 Gepost op: 29 september 2011, 20:43:50
zij doe meer dan opgedragen wordt van uit Utrecht (Lptv)