Grote brand rietgedekte boerderij - Hierden 21-7-2009

Auteur Topic: Grote brand rietgedekte boerderij - Hierden 21-7-2009  (gelezen 9166 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bert_0341

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 156
Reactie #30 Gepost op: 23 juli 2009, 10:06:03
Met hufterig wil ik zeggen dat ik het liever niet doe en er een beetje angst voor heb. En ja kritisch ben ik zeker over dat soort dingen. Ik heb een hoop ervaring.

Wat voor ervaring heb je dan ?


Hellfighter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #31 Gepost op: 23 juli 2009, 10:42:40
ik heb veel ervaring met het plaatsen en gebruiken van brandweervoertuigen blusvoertuigen,craschtanders, ladderwagens, hoogwerkers, hv's etc, etc.  Daarbij zijn er ook wel eens dingen bijna niet goed gegaan....
Van dat soort actie's leer je weer en doe je de dingen de volgende keer weer anders.

In het geval van die foto waar je kan zien dat de wagen in het gras staat afgestempeld zou ik persoonlijk de auto niet neerzetten. Je kan ook zien dat die HW een behoorlijke grote vlucht moet maken, dat wil zeggen dat de stempeldruk op die kant echt mega groot zal zijn.

Ik zeg dit aan de hand van de foto he, verdere omstandigheden weet ik dus niet.

Gr,


RJM

  • HV-geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 538
Reactie #32 Gepost op: 23 juli 2009, 12:43:55
Ik zou er alleen geen 100% vertrouwen in hebben maar dat is misschien een beetje de ervaring die ik ermee heb opgelopen.

Wie zegt dat deze brandweer mannen er de 100 % vertrouwen op hebben gegeven?
dat maak jij ervan hoor ik denk dat bijna geen een gezonde brandweer man altijd de 100 % vertrouwen erop geeft in bepaalde situaties.

Ben van mening dat je altijd op een verharde weg of korrelbaan moet gaan staan, maar zelfs dan heb je geen zekerheid.
Neerzetten op een berm is bij mij uitgesloten.

Waar hadden ze anders de hoogwerker moeten neerzetten , Dit was de enige plek wat nog te doen was om bij de brand te komen.