Nachtdienst versus verkeersveiligheid

Auteur Topic: Nachtdienst versus verkeersveiligheid  (gelezen 4027 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #10 Gepost op: 10 augustus 2009, 22:06:04
Blijf je wel lekker bezig ;D


Bart S

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 10 augustus 2009, 22:36:26
Aan je avatar te zien ga je voortaan op de fiets?  8)

#edit# ik dacht ff dat ik in het kippenhok zat........ ;D

Gevoelig onderwerp...... maar je hebt het bij het rechte eind. Dat wil zeggen, er is hier een lieve zuster wiens auto ik mag gebruiken ;D
Verder maar in het kippengebeuren of per PM denk ik..... ;)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #12 Gepost op: 11 augustus 2009, 04:01:12
als je voelt dat je inkakt... aan de kant en je collega het stuur geven... anders even stoppen... wakker worden en weer verder gaan... over het algemeen moet ik zeggen dat ik zulke zware momenten gelukkig niet vaak heb....

Maar goed... inherent aan een nachtdienst... je draait andere tijden dan je bioritme gewend is... en dus zwaarder dan normaal... dus opletten geblazen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


1964Frank

  • particulier beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd.
Reactie #13 Gepost op: 11 augustus 2009, 13:34:18
Vermoedelijk overmand door vermoeidheid, viel de man tijdens het rijden naar eigen zeggen in slaap en raakte hij tijdens zijn ronde over bedrijventerrein Het Rondeel in Houten de macht over het stuur kwijt.



misschien een gevalletje " Overtreding ATW ".


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #14 Gepost op: 11 augustus 2009, 14:27:23
Allereerst sterkte aan de surveillant en hoop dat het meevalt voor hem.

Als ex surveillant bij diverse bedrijven kan ik me er wel wat bij voorstellen dat dit gebeurd is.
De ene keer heb je voor je nachtdienst door welke omstandigheid dan ook ( buren die heel de dag aan het klussen zijn ) niet goed kunnen slapen.
En de andere keer begin je fris en fruitig aan je dienst en komt ineens de man met de hamer.

Het grootste gevaar schuilt in het feit dat Collectieve Surveillance op een bedrijventerrein als het rustig is dood en dood saai is.
Niet dat dit in deze zaak de oorzaak is maar het werkt wel mee aan het in sukkelen van een surveillant in kwestie.
Het alsmaar rond rijden over een bedrijventerrein zonder dat er iets gebeurd is echt vermoeiend en saai.

Men spreekt van een Collectieve Surveillance op een bedrijventerrein als minimaal een x % van de bedrijven
zich hebben verenigd in meestal een stichting.
Deze stichting sluit een contract af met beveiligingsbedrijf Y om op werkdagen en in het weekend van tijd A tot tijd B
aanwezig te zijn op het bedrijventerrein.
Hierbij horen dan de aangesloten panden een x aantal keer tijdens die dienst gecontroleerd te worden door middel
van een externe ronde voor een x bedrag waarbij de auto de hele dienst niet van het bedrijventerrein af mag komen
behalve voor de dienstwissel.
Ook kunnen die bedrijven nog aparte afspraken maken voor bijvoorbeeld alarmopvolging of het openen en sluiten van hun pand.

Ik kan het nog gekker maken.
Bij een hoop bedrijventerreinen staan van die hele mooie borden dat bedrijf X hier waakt samen met politie
en al die mooie teksten die erop staan.
Ik durf te zeggen dat 7 van de 10 bedrijventerreinen snel bekeken worden door een reguliere surveillance wagen
en dat men totaal niet nakomt wat met de klant ( Stichting bedrijventerrein ) wordt afgesproken.

Bij de meeste surveillance bedrijven heb je officieel geen pauze.
Sterker nog bij de meeste bedrijven worden de avond- en nachtdiensten zo vol gepropt dat je niet eens tijd hebt
om een boterham te eten en een kop koffie of thee te drinken.
Laat staan dat je op tijd bij een inbraakmelding kan zijn.
Verder hebben een hoop bedrijven personeelstekort op de surveillance waardoor er of overgewerkt moet worden
om de diensten op te vullen of men gaat diensten combineren waardoor je dus de klanten van 2 wijken in 1 auto krijg.

Ik heb het als alarmauto meegemaakt dat ik zoveel sluitingen en openingen had dat ik gemiddeld 1,5 uur
na de melding pas ter plaatse kwam.
Want ja er MOET winst gemaakt worden, maar wel op internet zetten wij zijn binnen 30 minuten ter plaatse na een melding
en onze surveillanten kennen uw omgeving en zijn goed opgeleid.

En dan vind men het gek dat als je bij een klant waar je na het openen moet wachten op de eerste medewerker
of receptionist in slaap valt na een drukke nacht.

Dit geval van de MPL medewerker komt nu toevallig in de krant maar ik weet zeker dat andere zaken
niet eens in de krant verschijnen als een surveillant onverhoopt in slaap is gevallen of door vermoeidheid
met zijn/haar dienstauto een aanrijding in welke vorm dan ook heeft gehad.

Het enige wat ik kan hopen is dat elke surveillant zijn/haar verantwoording neemt en als je het niet meer trek
ga lekker aan de kant staan en pak je rust.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #15 Gepost op: 11 augustus 2009, 14:29:13
Vermoedelijk overmand door vermoeidheid, viel de man tijdens het rijden naar eigen zeggen in slaap en raakte hij tijdens zijn ronde over bedrijventerrein Het Rondeel in Houten de macht over het stuur kwijt.



misschien een gevalletje " Overtreding ATW ".


Het vermoeden van Overtreding ATW zal mij niets verbazen bij sommige bedrijven.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


1964Frank

  • particulier beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd.
Reactie #16 Gepost op: 11 augustus 2009, 14:53:31
Als M.S. sta je dan ook nog voor de volgende 2 problemen;

1. Door de extreme druk op de M.S. wordt je gedwongen de ATW te omzeilen. Je werkgever wast zijn handen in
   onschuld en jij krijgt een douw, mits het fout gaat.

2. Omzeil je de ATW niet, en neem jij je pauze's volgens de CAO, dan doe je volgens je werkgever je werk niet goed en
    wordt je ontslagen, mits het fout gaat.

 :( :( :( :(