stopbordje

Auteur Topic: stopbordje  (gelezen 6363 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 21 juli 2009, 21:34:49
Waarom zijn ze in NL gestopt met het stopbordje voor de politie? In de omliggende landen wordt het nog vaak gebruikt.  :)

Misschien dat het ook de oplossing voor verkeersregelaars om duidelijker over te komen?? ::)

http://comps.fotosearch.com/bigcomps/FSP/FSP542/644019.jpg




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2009, 22:14:32
Een van de redenen dat het niet meer gebruikt word is de beperkte zichtbaarheid, de maglite's met rode kogel zijn 360 graden zichtbaar, andere reden is dat het ouderwetse stopbord niet oplaadbaar was en de maglite's wel.

Wé hebben ze overigens nog wel ergens in de kast liggen echter ik heb ze nog nooit gebruikt  :P

Overigens spreekt het RVV over:

Artikel 83
Weggebruikers zijn voorts verplicht te stoppen indien hen een stopteken wordt getoond dat bestaat uit een rode lamp dan wel uit een aan een voertuig van de politie of van weginspecteurs in dienst van Rijkswaterstaat aangebracht verlicht transparant, waarin de woorden "stop" of "stop politie" in rode letters tegen donkere achtergrond worden verlicht.

Dus of Jan de Verkeersregelaar of Piet Politie nou met een rode kegel staat te zwaaien, rode lamp = stoppen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2009, 22:31:43
Een van de redenen dat het niet meer gebruikt word is de beperkte zichtbaarheid, de maglite's met rode kogel zijn 360 graden zichtbaar, andere reden is dat het ouderwetse stopbord niet oplaadbaar was en de maglite's wel.

Wé hebben ze overigens nog wel ergens in de kast liggen echter ik heb ze nog nooit gebruikt  :P

Overigens spreekt het RVV over:

Artikel 83
Weggebruikers zijn voorts verplicht te stoppen indien hen een stopteken wordt getoond dat bestaat uit een rode lamp dan wel uit een aan een voertuig van de politie of van weginspecteurs in dienst van Rijkswaterstaat aangebracht verlicht transparant, waarin de woorden "stop" of "stop politie" in rode letters tegen donkere achtergrond worden verlicht.

Dus of Jan de Verkeersregelaar of Piet Politie nou met een rode kegel staat te zwaaien, rode lamp = stoppen



 

Maar de maglites gaan er toch haast allemaal uit (gewicht)?

Met de nieuwe LED lampen durf ik wel te beweren dat ze heel wat feller zijn dan een 6 V gloeilampje...  :D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2009, 22:55:20
We hebben net een zooi nieuwe binnen dus bij ons blijven ze (voorlopig) nog wel in de deuren (van de auto's  ;) ) zitten gok ik!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2009, 22:57:16
We hebben net een zooi nieuwe binnen dus bij ons blijven ze (voorlopig) nog wel in de deuren (van de auto's  ;) ) zitten gok ik!

Maglite of streamlight? (scheelt een kilo... :D)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2009, 23:50:02
Streamlight is voor de brandweer  ;D
Wij lopen (nog steeds) met MagLite's  :-*
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #6 Gepost op: 21 juli 2009, 23:51:51
Streamlight is voor de brandweer  ;D
Wij lopen (nog steeds) met MagLite's  :-*

Dan moet je ook niet gaan klagen over het gewicht aan je koppel...  ::) ::) ;)

Misschien is dat iets voor een ander (nieuw) topic maar waarom niet voor een lichtere variant waar ook een kegel op kan?


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #7 Gepost op: 21 juli 2009, 23:54:55
Dan moet je ook niet gaan klagen over het gewicht aan je koppel...  ::) ::) ;)

Misschien is dat iets voor een ander (nieuw) topic maar waarom niet voor een lichtere variant waar ook een kegel op kan?

Nou niet alleen de brandweer hoor.  ;)

Wij dragen hem ook. Is mooi klein, handzaam en geeft voldoende licht!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 22 juli 2009, 00:01:55
Nou niet alleen de brandweer hoor.  ;)

Wij dragen hem ook. Is mooi klein, handzaam en geeft voldoende licht!

Waarschijnlijk bedoel je de stinger of strion


Ik bedoelde deze als vervanging van de maglite:

http://www.streamlight.com/product/product.aspx?pid=89

http://www.streamlight.com/images/products/sl20xp_led_enlarged.jpg

en de kegels:

http://www.streamlight.com/images/series/accessories/SL_safetyWands_thumb.jpg


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 22 juli 2009, 00:23:03
Daar heb ik er laatst ook een (testmodel) van aan het koppel gehad! Werkt erg goed, alhoewel ik de ''kegel'' vrij los vond zitten (die verloor ik dus ook), ben benieuwd hoe of wat Politie Nederland verder gaat met lampjes, weet wel dat er nog steeds maglite's uit de eerste generatie in omloop zijn (stickertjes uit 1994 bijvoorbeeld)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !