stopbordje

Auteur Topic: stopbordje  (gelezen 6612 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Tha-Nose

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 22 juli 2009, 00:32:10
Wij hebben idd de Stinger.

Geen idee of de afbeelding werkt, anders hier de link.

http://www.streamlight.com/product/productsummary.aspx?pid=7

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 22 juli 2009, 03:19:05
In Utrecht krijgt men op de man een Fenix P3D uitgereikt als persoonlijke zaklamp. In de auto's zit nog wel gewoon een maglite, eerlijkheid halve moet gezegd worden dat die wel steeds minder gebruikt worden.

Wel weer voor dingen als alcoholcontroles ed.

sylvester1986

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 22 juli 2009, 21:02:31
Wij bij de luchtmacht bewaking hebben ook nog zo'n stop bordje, maar die ligt in de kast onder een laag stof ;D

DRK

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 22 juli 2009, 22:47:37
Overigens spreekt het RVV over:

Artikel 83
Weggebruikers zijn voorts verplicht te stoppen indien hen een stopteken wordt getoond dat bestaat uit een rode lamp dan wel uit een aan een voertuig van de politie of van weginspecteurs in dienst van Rijkswaterstaat aangebracht verlicht transparant, waarin de woorden "stop" of "stop politie" in rode letters tegen donkere achtergrond worden verlicht.

Dus of Jan de Verkeersregelaar of Piet Politie nou met een rode kegel staat te zwaaien, rode lamp = stoppen

Okeee,
Ik ben een complete leek als het aankomt op het politie-gebeuren etc., maar als ik de tekst hierboven zo lees betekent dat dat niet dat ik voor iedereen moet stoppen, mits hij maar met een rode lamp staat te zwaaien?
Ik sta m'n mannetje wel als het nodig is, maar ik stop echt niet voor iedereen onderweg, of 'ie nou met een rode lamp sta te wapperen of iets soortgelijks ;)
vrijwilliger instructeur

Guppie3335

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 22 juli 2009, 22:54:43
Maar dan toch wel als ze als zodanig herkenbaar zijn ??..

DRK

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 22 juli 2009, 22:57:59
Maar dan toch wel als ze als zodanig herkenbaar zijn ??..

Laatste keer dat ik het heb gecontroleerd was het nog steeds erg strafbaar om over een agent heen te rijden ;D Dus ja, dan stop ik natuurlijk wel, hoeven ze niet eens perse te wapperen met dat ding, gewoon een hand opsteken is voor mij al voldoende ;)
vrijwilliger instructeur

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 22 juli 2009, 23:19:47
Laatste keer dat ik het heb gecontroleerd was het nog steeds erg strafbaar om over een agent heen te rijden ;D Dus ja, dan stop ik natuurlijk wel, hoeven ze niet eens perse te wapperen met dat ding, gewoon een hand opsteken is voor mij al voldoende ;)

Denk dat het sowieso wel strafbaar is om over iemand heen te rijden, met of zonder politie-pet op. Volgend weekend ga ik vrijwilligen bij een evenement in Lisse, kasteel de Keukenhof. Daar gaan een aantal mensen , waaronder ik, het verkeer regelen bij het parkeren. Hiervoor hebben we netjes van de politie uit Lisse een cursus gevolgd. Hoop dat je daar dus ook stopt als ik met mijn oranje hesje en maglite met verkeerskegel een stopteken geef.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

DRK

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 23 juli 2009, 09:27:30
Volgend weekend ga ik vrijwilligen bij een evenement in Lisse, kasteel de Keukenhof. Daar gaan een aantal mensen , waaronder ik, het verkeer regelen bij het parkeren. Hiervoor hebben we netjes van de politie uit Lisse een cursus gevolgd. Hoop dat je daar dus ook stopt als ik met mijn oranje hesje en maglite met verkeerskegel een stopteken geef.

Begrijp me a.u.b. niet verkeerd. Het is niet mijn intentie om bewust op anderen in te rijden, heb daar geen plannen voor en het komt gewoontegetrouw ook niet echt in m'n rijgedrag en gedachten voor (nou, soms dan, maar dan heeeeel kort  ;))

Mijn orginele vraagstelling was namelijk anders. Misschien lees ik het gewoon verkeer, maar ik zal onderstaand citaat in tweeen delen:

[Citaat van: Jerommeke88 op 21 Juli 2009, 22:14:32]
Overigens spreekt het RVV over:

Artikel 83
Weggebruikers zijn voorts verplicht te stoppen indien hen een stopteken wordt getoond dat bestaat uit een rode lamp

dan wel (ik vervang dit dan door " of")  uit een aan een voertuig van de politie of van weginspecteurs in dienst van Rijkswaterstaat aangebracht verlicht transparant, waarin de woorden "stop" of "stop politie" in rode letters tegen donkere achtergrond worden verlicht.
[Einde citaat]

Op de manier zoals ik dit lees komt eerste deel van de tekst over alsof ik moet stoppen voor iedereen die mij een rode lamp toont (zal dan maar niet over de wallen rijden :D) Maak ik nu een denkfout (waarschijnlijk!) of is de tekst verkeerd gekopieerd?
vrijwilliger instructeur

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 23 juli 2009, 10:59:42

SRich

• Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 23 juli 2009, 12:00:12
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P