Leden Ambuteam Zeeland Zuid en Noord leveren uit protest pieper in - 21-07-2009

Auteur Topic: Leden Ambuteam Zeeland Zuid en Noord leveren uit protest pieper in - 21-07-2009  (gelezen 6498 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Rampenteam ambulancedienst levert uit protest pieper in
MIDDELBURG - Zestien van de twintig medewerkers van het ambulance rampenteam boven de Westerschelde hebben hun pieper ingeleverd.
Ze zijn ontevreden over de lagere vergoeding die Connexxion Ambulance Zorg (CAZ) Zeeland wil betalen. Die gaat van 200 naar 50 euro per maand. Dat gebeurt zonder overleg, voeren ze aan. Ook stuit het hen tegen de borst dat de twee huidige Zeeuwse teams (de ander heeft Zeeuws-Vlaanderen als dekkingsgebied) tot één worden samengevoegd en de personele omvang wordt gehalveerd.

Volgens directeur Veiligheidsregio Zeeland Frans Captijn en Michiel Wildschut van CAZ is een snelle inzet van geneeskundige teams bij grootschalige incidenten evenwel niet in het geding. Het ambulancepersoneel is ook via de (mobiele) telefoon oproepbaar en in alle gevallen verplicht bij calamiteiten te komen opdraven, stelt Wildschut. Bovendien worden ook de standaard parate ambulances ingezet. De speciale rampenteams zorgen voor een aanvulling op die basissterkte. In echte noodgevallen kan tevens een beroep worden gedaan op het ambuteam van Zorgsaam Zeeuws-Vlaanderen. De lagere vergoeding vloeit voort uit de overname van de RAVZ door CAZ. Volgens Captijn was 200 euro 'alleen voor het dragen van een pieper buitenproportioneel'.

Bron: PZC
 :-\




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Rampenteam ambulancedienst levert uit protest pieper in
MIDDELBURG - Zestien van de twintig medewerkers van het ambulance rampenteam boven de Westerschelde hebben hun pieper ingeleverd.
Ze zijn ontevreden over de lagere vergoeding die Connexxion Ambulance Zorg (CAZ) Zeeland wil betalen. Die gaat van 200 naar 50 euro per maand. Dat gebeurt zonder overleg, voeren ze aan. Ook stuit het hen tegen de borst dat de twee huidige Zeeuwse teams (de ander heeft Zeeuws-Vlaanderen als dekkingsgebied) tot één worden samengevoegd en de personele omvang wordt gehalveerd.

Volgens directeur Veiligheidsregio Zeeland Frans Captijn en Michiel Wildschut van CAZ is een snelle inzet van geneeskundige teams bij grootschalige incidenten evenwel niet in het geding. Het ambulancepersoneel is ook via de (mobiele) telefoon oproepbaar en in alle gevallen verplicht bij calamiteiten te komen opdraven, stelt Wildschut. Bovendien worden ook de standaard parate ambulances ingezet. De speciale rampenteams zorgen voor een aanvulling op die basissterkte. In echte noodgevallen kan tevens een beroep worden gedaan op het ambuteam van Zorgsaam Zeeuws-Vlaanderen. De lagere vergoeding vloeit voort uit de overname van de RAVZ door CAZ. Volgens Captijn was 200 euro 'alleen voor het dragen van een pieper buitenproportioneel'.

Bron: PZC
 :-\

Welk 'rampenteam' wordt hiermee bedoelt? Hadden ze ook een opkomst verplichting of konden ze gewoon een dagje naar Groningen gaan?


tankje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
Welk 'rampenteam' wordt hiermee bedoelt? Hadden ze ook een opkomst verplichting of konden ze gewoon een dagje naar Groningen gaan?

Zoals het hier geschets wordt had men dus "hard"piket voor 200 eurie's......best wel aadig voor een maand piket dienst. ( hoe het onderling is/zou geregeld zijn weet ik niet ) maar een maand piket voor 50 eurie's..........echt niet  belagelijk .  En van de leiding / hoofden lekker makkelijk roepen dat ze verplicht zijn te reageren op hun telefoon oproep klopt ook niet. Dit geldt alleen voor ambtenaren en niet voor commercieel personeel ( connecixion).

Landelijk gelden er regels voor vergoedingen vanuit het ministerie gezondheid afd GHOR. Daar vallen deze mensen onder, deze regeling behoort gevolgt te worden. Daar kan niet van afgeweken worden. Wel of geen commercieele instelling GHOR regeling is erkent. Hang me er niet op vast maar piket vergoeding per piket WEEK  75 eurie's.  x 4 = 300   dus .............

rampenteam hebben we het toch over SIGMA team ???
Als het echt uit moet.....;)  Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
de huidige teams worden samengevoegd tot 1,men kan een beroep doen op het team van zorgsaam,vreemd deze is net samengevoegd tot 1 .


Bart S

  • Gast
(...)  Hang me er niet op vast maar piket vergoeding per piket WEEK  75 eurie's.  x 4 = 300   dus .............

rampenteam hebben we het toch over SIGMA team ???



Euh.... van de GHOR kreeg ik per maand 40 Euro voor het Ambuteam, dus zo slecht hebben ze het niet hoor.....


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Maar goed dat ze niet in een alarmploeg zitten van een reddingsbrigade.
Zijn de onkostenvergoeding: nul, komma, niets, nada 8)


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Kan iemand een nadere toelichting geven op dit rampenteam? Wordt hiermee het Ambu-team bedoeld? Of ook personeel dat bij een ramp extra ambulances kan bemensen? Om hoeveel mensen gaat het hier? Met hoeveel mensen tegelijk lopen zij piket? Hoe snel moeten zij opgekomen zijn? Hoevaak wordt er een beroep gedaan op dit rampenteam? ???

Zomaar wat vragen die bij mij opkomen, alvorens een mening te kunnen vormen of 200,- al dan niet buitenproportioneel zou zijn...
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Als ik het, via een collega die uit die richting komt, goed begrepen heb gaat het om collega's die paraat zijn voor het bemensen van ambuteams.
Nu kan je heel lang gaan discussieren over de hoogte van het bedrag, maar de crux zit hem in het zonder enig overleg met een hele grote stap naar beneden halen van deze vergoeding. Dat zet kwaad bloed.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Firegirl112

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Maar goed dat ze niet in een alarmploeg zitten van een reddingsbrigade.
Zijn de onkostenvergoeding: nul, komma, niets, nada 8)

Dat is nou het verschil tussen werk en hobby. Heb d'r in mijn tijd bij de reddingsbrigade nooit een punt van gemaakt, echter voor mijn werkgever loop ik geen storingsdienst als er geen vergoeding tegenover staat.


Bart S

  • Gast
Als ik het, via een collega die uit die richting komt, goed begrepen heb gaat het om collega's die paraat zijn voor het bemensen van ambuteams.
Nu kan je heel lang gaan discussieren over de hoogte van het bedrag, maar de crux zit hem in het zonder enig overleg met een hele grote stap naar beneden halen van deze vergoeding. Dat zet kwaad bloed.

Natuurlijk ga je 150 Euro per maand minder zeker merken in je maandelijkse inkomsten, en het is zeker niet netjes om dat zonder enig overleg eraf te halen (geen discussiepunt wat mij betreft). Maar 200 Euro om een pager te dragen, af en toe een oefening te doen en vrijwel nooit uit te rukken.... kom op zeg... (daar kunnen we wel over discussieren :))