200 euro per maand voor vrije instroom...
50 euro voor een rooster lijkt me aan de andere kant weer te weinig...
http://www.pzc.nl/regio/zeeland/5285457/ZeeuwsVlaams-Ambuteam-stopt.eceZeeuws-Vlaams Ambuteam stopt
door Marcel Modde. woensdag 22 juli 2009 | 07:00 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 22 juli 2009 | 17:43
MIDDELBURG - De leden van het Zeeuws-Vlaamse Ambuteam hebben er ook de brui aan gegeven.
Net als hun collega's boven de Westerschelde vertikt het speciaal opgeleide ambulancepersoneel van het team Zuid het nog langer zich beschikbaar te stellen voor de calamiteiteneenheid. Ze vinden de nieuwe vergoeding die de Veiligheidsregio Zeeland en de ambulancediensten van Connexxion en Zorgsaam zijn overeengekomen, een aanfluiting. Die zakt van 200 naar 50 euro bruto. Omgerekend komt dat neer op vier cent per uur, laten boze medewerkers van de Zeeuws-Vlaamse organisatie weten. "Wie wil er voor dat bedrag per uur bereikbaar zijn een heel jaar?" Uit angst voor repressailles willen ze liever niet met hun naam in de krant.
De Ambuteams Noord en Zuid zijn op 15 juni formeel opgeheven om op te gaan in één nieuwe Geneeskundige Combinatie in Zeeland, conform de eis van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Het materieel is reeds op een centrale plek ondergebracht. "Dat betekent wanneer er nu in Zeeuws-Vlaanderen iets gebeurt, ik eerst naar de overkant zou moeten om die wagen te halen. Of ik moet hopen op mijn collega's van Noord. Maar die staan ook niet meer te springen..."
Binnen het nieuwe verband geldt nu ook een piketregeling. Die schrijft voor dat leden van het Ambuteam hun werkgebied niet mogen verlaten wanneer ze oproepbaar zijn voor ernstige calamiteiten.
"In de oude regeling werd gewoon iedereen opgepiept en was het zien wie daar op af kwam. Vier of zes mensen had je altijd wel bij elkaar. Maar nu zou ik niet eens meer naar een feestje drie plaatsen verderop kunnen. En dat voor die paar schamele centen!"