Man dreigt in Maas te springen - Venlo 17-7-2009

Auteur Topic: Man dreigt in Maas te springen - Venlo 17-7-2009  (gelezen 8318 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Reactie #40 Gepost op: 22 juli 2009, 17:15:32
Ik hoop het niet voor je, maar ook jij kunt zo'n 'mafketel' worden.

Dat is echt weet zo'n politiek correct antwoord waar makkelijk mee wordt verdedigt.
Nou ik wordt niet zo... we hebben helaas geen hoge brug hier in de buurt  :-\

Maar ik vind het gewoon te maf om voor te stellen dat deze meneer voor de tweede keer er staat.
Lekkere hulpverlening. En ik heb recentelijk een professor in de psychiatrie horen zeggen:
Als ze het echt willen, doen ze het toch wel...
Een psychiatrische cliënt in een kale isoleercel die extra een grote hap eten nam en zich erin liet stikken werd als voorbeeld genoemd.
Heel reeel bekeken zijn zulke mensen niet altijd te helpen en is suicide niet te voorkomen...

Dit geval waar het hier om gaat is een vraag om aandacht. En laten we eerlijk zijn, die aandacht krijgt hij volop.
Over een maand weer?! En dan rukt weer het hele circus uit? Lekker efficiënt.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #41 Gepost op: 22 juli 2009, 17:23:00
Nou ik wordt niet zo...

Ik hoop voor je dat jij nooit zo wordt. Ik hoop dus dat jij nooit een opeenstapeling van traumatische ervaringen voor je kiezen krijgt met alle nevenschade vandien, bijvoorbeeld alles wat je lief hebt achter elkaar verliezen...of hard voor gewerkt hebt...etcetera!

In de weg van incident naar de juiste hulpverlening (voor de langere termijn) hapert er inderdaad wel eens wat. Dat klopt...

Maar stellen dat het zo iemand enkel om de aandacht gaat, is te kort door de bocht. Het is een (laatste) kreet om hulp. Misschien dat ie nu wel het juiste HV-traject in gaat. Of inderdaad, staat ie er volgende week weer. Wie weet..