Zelf langsgaan lijkt me niet zo handig. Want niet op elke standplaats zit ook iemand van het management. Daarnaast moet je, als je al op de juiste lokatie staat, geluk hebben dat de juiste persoon aanwezig is danwel tijd/zin heeft om je te woord te staan. Om nog maar te zwijgen over het risico dat je de verkeerde indruk wekt, laten we zeggen opdringerig overkomt....
Als ik uit ervaring mag spreken. Dan zou ik kijken of je voldoet aan de algemene eisen voor ambulancepersoneel. Daarna kijken of je voldoet aan de eisen van de ambulancedienst bij je uit de regio. Solliciteer daar dan. En blijf dit volhouden !
Er is doorgaans meer aanbod dan vraag naar personeel. De kans dat je nee zult horen of in de portefeuille gestopt gaat worden is dus groot. Maar wanneer je telkens een nieuwe brief stuurt. Is er een gedegen kans dat je toch vroeg of laat uitgenodigd wordt voor een gesprek.
Wat rijbewijs C, veel ambulancediensten stellen dit verplicht. Wettelijk is dit nog niet verplicht. Maar in elk geval is het zowiezo een pré. Er zijn diensten die je onder voorwaarde aannemen en dat je dan daar het groot rijbewijs gaat halen, binnen een bepaalde tijd.
Succes !!