samenvoeging topicsHalloo allen,
Al een lange tijd wil ik ambulancechauffeur worden en daar heb ik dan ook al mijn zinnen op gezet.
Ik ben gaan werken in de zorg en bezit ik over mijn IG diploma en ehbo+reanimatie certificaten, verder heb ik ooit ook nog een mbo 2 opleiding gevolgd.
Maar dan, het zwaar rijbewijs.. een duur iets!, terwijl je tegenwoordig ook al ver kan komen met een camper rijbewijs.
Nou heb ik de mogelijkheid gekregen om mij te laten opleiden tot buschauffeur!,rijbewijs D.
Hier ben ik blind op gaan staren omdat het mij lijkt dat je met een D rijbewijs toch voldoende in aanmerking kan komen,weg ervaring plus een zwaar en groot voertuig.
Maar voor de zekerheid toch maar een mail gestuurd naar RAV oost met de vraag of dit ook voldoende is.
Nee was het antwoord,alleen C het vrachtwagen rijbewijs.
De kans om daadwerkelijk ambulancechauffeur te worden is klein en lijkt elke keer iets verder weg als je zelf het idee hebt een stapje dichterbij te komen.
Hoe denken jullie hier over?, rijbewijs D zou toch per uitstek voldoende moeten zijn want je bestuurt een groot voertuig en hebt ruime weg ervaring plus het is allebei personen vervoer
.
Philip.