Kettingbotsing A9 (GRIP 1) - Santpoort-Zuid 24-07-2009

Auteur Topic: Kettingbotsing A9 (GRIP 1) - Santpoort-Zuid 24-07-2009  (gelezen 8313 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Reactie #10 Gepost op: 24 juli 2009, 20:15:01


mooi filmpje op youtube


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #11 Gepost op: 24 juli 2009, 21:11:28
Ik denk dat dit stamt uit de tijd dat de Velserbroek nog een modderig weiland was, dan ligt Santpoort al meer voor de hand...

Zou kunnen. maar dat al weer errug lang geleden....

Zelf had ik het op Spaarndam gehouden ;)

 >:( >:( >:(
Spaarndam is aan de andere kant van de brug. Dit was toch echt grondgebied van Velsen.
  ;)


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #12 Gepost op: 24 juli 2009, 22:41:05
Zou kunnen. maar dat al weer errug lang geleden....


Rond 1990 toch ofzo? Kan me nog herinneren dat ik in een winkelcentrum in aanbouw heb gespeeld daar :)


 >:( >:( >:(
Spaarndam is aan de andere kant van de brug. Dit was toch echt grondgebied van Velsen.


Och, alles boven Haarlem is toch eigenlijk hetzelfde :)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #13 Gepost op: 24 juli 2009, 22:46:12


mooi filmpje op youtube

Mooi is wel een groot woord hoor.
Filmpje's van Prio voertuigen zijn vaak interessant maar deze vind ik persoonlijk toch wel zenuwachtig gemaakt met heel veel trillen.
Was er niet een hectometerpaaltje om op te steunen zodat je een stabieler beeld krijgt ?

Volgens mij zag ik een wagen van www.vkrc.nl verkeersregelaarsbedrijf.
Vraag me af of deze wel toestemming had om over de vluchtstrook te rijden ( 04:12 op de film ) en de actie om te stoppen voor de BRW die er achter zat verdient ook niet de schoonheidsprijs.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #14 Gepost op: 24 juli 2009, 23:23:44
Rond 1990 toch ofzo? Kan me nog herinneren dat ik in een winkelcentrum in aanbouw heb gespeeld daar :)

Och, heb ik broekemans daar nog zien spelen dan?  ;D
Maar dat van 1990 klopt wel voor wat betreft het winkelcentrum. Het bouwen en wonen
is echter als in 1984/1985 begonnen.  Ik zelf ben daar in 1989 komen wonen.


Och, alles boven Haarlem is toch eigenlijk hetzelfde :)

 >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #15 Gepost op: 24 juli 2009, 23:33:03
Och, heb ik broekemans daar nog zien spelen dan?  ;D
Maar dat van 1990 klopt wel voor wat betreft het winkelcentrum. Het bouwen en wonen
is echter als in 1984/1985 begonnen.  Ik zelf ben daar in 1989 komen wonen.

Hehe, was in de tijd dat de Zwanebloembocht net af was, was wel leuke tijd :)

O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0 O0

Sorry, voor straf zal ik vanaf zondag mij 10 dagen niet meer in Nederland laten zien ;)


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #16 Gepost op: 25 juli 2009, 00:32:57
Persoonlijk vond ik GRIP-1 overdreven maar gezien de inzet van ambulances uit twee
buurtregio's kan ik het me wel voorstellen. Uiteindelijk was er geen sprake van beknelling
en viel het letsel bij de meeste slachtoffers wel mee.



Wel kregen we nog een stortbui over ons heen:



En het tweede ongeval op de A22 was zonder letsel:




En de rest op www.incidentnet.nl





Ik heb diverse mensen gesproken, de meesten hadden wel wat last van hun nek of rug, daarom zijn ze uit voorzorg toch meegenomen naar het ziekenhuis.


tankje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
Reactie #17 Gepost op: 25 juli 2009, 07:35:09
Het schijnt dat bij een ongeval waarbij sprake is van 4 (beknelde) gewonden of meer, automatisch opgeschaald wordt naar GRIP 1.
We hadden de COH net "op onze rug" toen werd teruggeschaald.

13:53:10 24-07-09 13/037 GROUP-2 PRIO 1 A9 L 47,3 SANTPOORT-ZUID VKO MET BEKNELLING (GRIP: 1) [ 590 581 195 591 190 ]
  

14:04:46 24-07-09 01/024 GROUP-1 EINDE GRIP 1 AFGESCHAALD NAAR GRIP 0


Doe je er ook lekker lang over....;)
Als het echt uit moet.....;)  Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #18 Gepost op: 25 juli 2009, 07:52:35
Doe je er ook lekker lang over....;)

Tsja, ik was binnen 10 seconden van mijn werkplek in de uitrukhal, maar die mazzel hebben de andere vrijwilligers niet (en ik ben geen chauffeur).
Overigens staan behalve de DPU geen containers standaard op de rug van een haakarmchassis, dus moet het chassis eerst uit de uitrukhal omrijden naar de opslaghal van de containers en dan opladen. De COH staat overigens wel vooraan.
Dus nadat er een chauffeur binnenkomt heb je nog zo'n 5 minuten nodig om uit te rukken. Dus gemiddeld doen we er 10 minuten over om met een container uit te rukken.

De opkomsttijd van een half uur voor de COH redden we in ieder geval altijd.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #19 Gepost op: 25 juli 2009, 07:55:56

Van welke politieregio is die nieuwe Sprinter die aan het begin (1.10, achter die VZA-ambu) voorbij komt? En is dit een VOA?