Kettingbotsing A9 (GRIP 1) - Santpoort-Zuid 24-07-2009

Auteur Topic: Kettingbotsing A9 (GRIP 1) - Santpoort-Zuid 24-07-2009  (gelezen 8306 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

tankje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
Reactie #20 Gepost op: 25 juli 2009, 07:58:41
Tsja, ik was binnen 10 seconden van mijn werkplek in de uitrukhal, maar die mazzel hebben de andere vrijwilligers niet (en ik ben geen chauffeur).
Overigens staan behalve de DPU geen containers standaard op de rug van een haakarmchassis, dus moet het chassis eerst uit de uitrukhal omrijden naar de opslaghal van de containers en dan opladen. De COH staat overigens wel vooraan.
Dus nadat er een chauffeur binnenkomt heb je nog zo'n 5 minuten nodig om uit te rukken. Dus gemiddeld doen we er 10 minuten over om met een container uit te rukken.

De opkomsttijd van een half uur voor de COH redden we in ieder geval altijd.


Volgens mij is het binnen 30 minuten ter plaatsen en operationeel..........;)
Het was dicherbij dan Nieuw-Vennep  ( 58 minuten....)
Als het echt uit moet.....;)  Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #21 Gepost op: 25 juli 2009, 09:26:19
Volgens mij is het binnen 30 minuten ter plaatsen en operationeel..........;)

Dat bedoel ik ook.

Het was dicherbij dan Nieuw-Vennep  ( 58 minuten....)

Tsja, da's ook zo'n uithoek  ::) Daar was ik niet (meteen) bij, dus heb dat niet meegekregen.
Vorige week met het ongeval bij de Schipholtunnel waren we wel binnen 5 minuten uitgerukt en met prio 1 zo'n 15 minuten later bijna ter plaatse (afrit A9 naar A4) toen we werden gecanceld.
Eigenlijk vind ik prio 1 qua verkeersveiligheid niet echt nodig voor de COH. De COH heeft ook geen levensreddende taak, anders dan een DPU of ABH.


tankje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
Reactie #22 Gepost op: 25 juli 2009, 09:30:44
Dat bedoel ik ook.

Tsja, da's ook zo'n uithoek  ::) Daar was ik niet (meteen) bij, dus heb dat niet meegekregen.
Vorige week met het ongeval bij de Schipholtunnel waren we wel binnen 5 minuten uitgerukt en met prio 1 zo'n 15 minuten later bijna ter plaatse (afrit A9 naar A4) toen we werden gecanceld.
Eigenlijk vind ik prio 1 qua verkeersveiligheid niet echt nodig voor de COH. De COH heeft ook geen levensreddende taak, anders dan een DPU of ABH.

Tja  ABH ??  iedere ts heeft voldoende bij zich, minimaal 12 flessen  volgens Biza.

Maar laten we stoppen, spreek je nog wel.

En het gaat er niet om wat jij vindt maar wat regionaal is afgesproken....;)
Als het echt uit moet.....;)  Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


Bart S

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 25 juli 2009, 12:55:47
Wat ik me afvraag..... werkt dat niet demotiverend, dat je vrij vaak wordt opgeroepen en dat je dan voor aankomst (soms al voor uitrukken) wordt gecancelled?


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #24 Gepost op: 26 juli 2009, 08:41:46
Wat ik me afvraag..... werkt dat niet demotiverend, dat je vrij vaak wordt opgeroepen en dat je dan voor aankomst (soms al voor uitrukken) wordt gecancelled?

Volgens mijn bewaarde berichten in mijn pager (daarvoor is de Infostream erg handig) waren van de 21 GRIP-alarmeringen 10 daadwerkelijke inzetten. Er waren 4 loos en 7 werden afgeschaald nog voordat de COH uiigerukt/ter plaatse was.
Nu ik alles op een rijtje zet (Excell) valt het op dat er vooral in juni en juli veel is "gegript" en ook alle "loze" opschalingen waren...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 26 juli 2009, 12:31:46
Van welke politieregio is die nieuwe Sprinter die aan het begin (1.10, achter die VZA-ambu) voorbij komt? En is dit een VOA?

Kennemerland (elke politieregio heeft van BVOM dezelfde gekregen) en dit is een voertuig tbv. het verkeershandhavingsteam (mobiel kantoor/alcoholbus)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #26 Gepost op: 26 juli 2009, 21:50:31
Mooi is wel een groot woord hoor.
Filmpje's van Prio voertuigen zijn vaak interessant maar deze vind ik persoonlijk toch wel zenuwachtig gemaakt met heel veel trillen.
Was er niet een hectometerpaaltje om op te steunen zodat je een stabieler beeld krijgt ?

Volgens mij zag ik een wagen van www.vkrc.nl verkeersregelaarsbedrijf.
Vraag me af of deze wel toestemming had om over de vluchtstrook te rijden ( 04:12 op de film ) en de actie om te stoppen voor de BRW die er achter zat verdient ook niet de schoonheidsprijs.

ik vroeg me uberhaupt af wat ie daar aan het doen was.......
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #27 Gepost op: 30 juli 2009, 15:16:46
Ik zal me eerst even Voorstellen :-)
Ik ben medewerker van VKRC (De Verkeersregelaars Centrale) en kom sinds kort op dit forum, erg leuk forum trouwens :-)
Ik zat ook het trillend filmpje te kijken, en de verwijzing naar vkrc.

De auto die daar op de vluchtstrook rijdt is niet van ons, lijkt me eerder een auto van Convoy Exceptional. Al onze auto's zijn voorzien van het woord Verkeersregelaar en logo:

Onze medewerkers hebben juist de instructie niet over vluchtstroken ect e rijden omdat ze een voorbeeld functie hebben, uiteraard kan het gebeuren dat er bij een bepaald project dit wel gebeurd, maar dan alleen met ontheffingen :-)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #28 Gepost op: 2 augustus 2009, 03:36:44
@VKRC,

Dat is helemaal helder. Hoop dat je de link met jullie na het kijken van het filmpje wel kan begrijpen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #29 Gepost op: 2 augustus 2009, 09:21:47
Wat ik naar aanleiding van het 'trillende filmpje' ( ;D ) wel nog even opvallend vind, is het verschil tussen de manieren van aanrijden. Je ziet voertuigen rijden met OGS, voertuigen met alleen blauw-blauw maar geen geluid, en voertuigen die zelfs helemaal niets voeren.
Zijn hier (landelijk, of per 'dienst') richtlijnen voor, voor wat betreft het aanrijden langs een file, en dus over de vluchtstrook?