TV-kijkers claimen schade na beelden Koninginnedag - Apeldoorn 25-07-2009

Auteur Topic: TV-kijkers claimen schade na beelden Koninginnedag - Apeldoorn 25-07-2009  (gelezen 7117 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
TV-kijkers claimen schade na beelden Apeldoorn APELDOORN -  Televisiekijkers en bezoekers van website YouTube claimen bij verzekeringsmaatschappij Reaal schade te hebben geleden door het bekijken van beelden en filmpjes over de aanslag van Karst T. op Koninginnedag.

Hoeveel wil Reaal niet zeggen. Maar volgens hoogleraar privaatrecht Arno Akkermans wordt de verzekeraar overspoeld met claims. Ook bij letselschadekantoor SAP in Amersfoort stromen de klachten binnen. ''Er heeft zich een aantal cliënten gemeld dat het nieuws via de televisie of op een andere manier heeft gezien en nu shockshade claimt'', aldus advocaat van SAP, Koeleman.

Er is na de aanslag 'een soort laboratoriumproef ontstaan' die de vraag oproept waar de grenzen liggen van het recht op shockschade, zegt Akkermans in het AD. Volgens hem zitten er ook idiote claims bij en alles wat er tussen ligt. Het is moeilijk te bepalen waar de grens ligt. Akkermans zegt dat men altijd wel een advocaat kan vinden omdat zaken als deze veel exposure geven.

Directeur Jaap Smit van Slachtofferhulp Nederland vindt het 'ongepast' en 'kansloos'. Hij stelt dat de regeling hier absoluut niet voor bedoeld is. ''Hier is het einde zoek'', aldus Smit.


Verder nog een bericht op geenstijl waar mij helemaal de nekharen van overeind gaan staan.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/07/ook_omstanders_qday_drama_gesc.html#comments

Wat vinden jullie hiervan en hoe denken jullie dat de kansen liggen? Ik vind het in ieder geval misselijkmakend om hier geld uit te slaan!


Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2009, 10:31:28
mmmhhhh ik vond de beelden van het neergestorte vliegtuig nabij schiphol ook wel schokkend

zal ik nu ook daar maar een schadevergoeding vragen? :-X

echt te zot voor woorden dit.  en helemaal de mensen die op you tube hebben gekeken. die mensen zijn doelbewust dit gaan kijken

groet free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2009, 10:40:46
ONZIN.
Ze hebben er toch zelf voor gekozen. Op het moment dat je iets engs ziet en je wilt het niet zien, dan zet je je tv toch gewoon uit. ???


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2009, 11:05:44
Ondanks dat ik het indienen van een claim wel erg (eigenlijk zelfs: té) ver vind gaan, kan ik me wel goed voorstellen, hoe de emoties van de direct betrokkenen gegaan zijn, mijn ouders waren op het moment van het gebeuren in Apeldoorn, stonden langs de route, maar gelukkig had ik vlak voor dat die vent tegen dat monument reed, nog een smsje gekregen, waar mijn ouders stonden, namelijk op een kruising van 2 wegen (namen stonden in dat smsje). De bus is daar later niet meer naartoe gekomen!

Dus ze waren veilig, maar ik had ook best wel een korte tijd "angst" of ze in DAT omver gereden publiek zouden hebben gestaan....

Maar om dan een claim in te dienen gaat MIJ zelfs te ver, (in bovenstaande situatie!), dus moet je nagaan als je geen directe verbondenheid hebt met Apeldoorn en alles wat daar aan de hand was...
:-(
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
lol had m gezien op GS....


Vind het zowiezo al een schande dat er mensen uberhaupt op het idee komen... maar goed... thats just me...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Op zulke momentjes zit ineens dat deuntje van ''Ik hou van Holland'' in m'n hoofd..  :-\


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
nou eerder schaam... schaam... .schaam.... maar goed...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
nou eerder schaam... schaam... .schaam.... maar goed...

Bedoelde het ook sarcastisch...behoorlijk.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Bedoelde het ook sarcastisch...behoorlijk.

dinges.... dat snap ik.... maar ik durf hierover niet eens meer sarcastisch te doen.... t is werkelijk te ziek voor worden en t begint te lijken op het zieke amerika... en of je daar blij mee moet zijn....ik denk het niet
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....