TV-kijkers claimen schade na beelden Koninginnedag - Apeldoorn 25-07-2009

Auteur Topic: TV-kijkers claimen schade na beelden Koninginnedag - Apeldoorn 25-07-2009  (gelezen 7118 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

TrainBrain

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
Over amerikaanse praktijken gesproken...
Best triest en kansloos dat mensen uit dit vreselijke gebeuren een slaatje proberen te slaan :(

Heeft iemand een voorbeeld van wanneer er wel shockschade uitgekeerd zou worden? Ik vind de regeling shockschade sowieso een beetje gek in de oren klinken... Smartengeld omdat jou of een familielid iets is aangedaan kan ik me voorstellen maar shockschade omdat je naar het nieuws kijkt of zelfs filmpjes OPZOEKT op youtube... ???


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Regeling voor shockschade verruimd
De moeder van de vermoorde Nadia van der Ven kan de schade die zij door de moord lijdt, verhalen op de dader. De rechtbank in Arnhem heeft dat bepaald. De uitspraak kan van groot belang zijn voor andere nabestaanden na een moord.

Nadia werd in 2002 vermoord door haar huisbaas. Haar moeder kon haar baan niet meer aan en ging er fors in inkomen op achteruit. Dat geld kan ze nu verhalen op de moordenaar, die 20 jaar uitzit.

Zo'n regeling bestond al voor mensen die ooggetuige zijn van een moord. Door de nieuwe uitspraak kunnen nabestaanden die geen ooggetuige waren ook claimen dat ze shockschade hebben geleden.

bron: http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/07/art000001CA07040BED98E2.html

Ik denk dat mensen met deze uitspraak geloven om hier een slaatje uit te slaan. Ze gaan hun gang maar. De advocatuur van bepaalde signatuur ( en daarmee bedoel ik dus de letselschadeadvocatuur - een mooier voorbeeld van de mens als aaseter is niet beter denkbaar ) staat ongetwijfeld al te trappelen om de zaak van hun cliënten zo goed mogelijk te behartigen. Yek...


maverickjack

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Iedereen die een claim indient van wege de tv beelden gewoon nul op het rekest geven.
+ een rekening van 25 euro voor de administratie kosten.

dit geld kan dan mooi in de pot voor de echte slachtoffers..