Vrouw daagt ''Wegmisbruikers'' voor de rechter

Auteur Topic: Vrouw daagt ''Wegmisbruikers'' voor de rechter  (gelezen 23487 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2009, 12:50:59
Hoe de desbetreffende vrouw reageert is mischien niet de handigste manier, maar wat ze ook zegt de agenten in kwestie zijn ook niet in de haak en aangezien zij de handhavers zijn mogen we daar best wel kritiesch naar kijken.
Van de agenten mag je verwachten dat zij zich conform de wet gedragen. Van de vrouw mag je verwachten dat ze beleefd blijft maar niet dat ze elk vorderings regeltje kent.
Als een terreineigenaar zegt: wegwezen dan heeft in elk geval de cameraploeg zich daaraan te houden of ze nou de politie filmen maakt niks uit. Bij calamiteiten sturen "wij" hulpverleners ook vaak genoeg cameraploegen weg en als ze niet luisteren krijgen ze ook weleens met overspannen agenten te maken. Wat mij betreft weer typies een gevalletje pot verwijt de ketel.

bv: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,27933.0.html

Ik denk dat de desbtreffende agent keurig reageert... degene die niet netjes reageert is de boerin welke zegt dat haar terrein niet toegankelijk is voor de politie. Zoals de agent al zegt.... het is voor een ieder toegankelijk (en heeft daarmee het karakter van openbare weg) Ik denk dat de agenten het keurig proberen af te handelen en dat die mevrouw het op de spits drijft omdat zij niet direct haar zin krijgt.... meer het idee van een verwend kind....

Dat het haar terrein is ontkennen de agenten ook niet en zeggen toe dat zij het terrein verlaten nadat zij klaar zijn met hun taken... Ik denk dat die mevrouw zich redelijk onmogelijk opstelt en een rel zoekt en dus ook gevonden heeft.... nogmaals erg kinderlijk gedrag....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2009, 12:55:02
Mens zoekt media nu expres op. Een mega groot stuk gister bij ons in de www.barneveldsekrant.nl Nu wil ze in ene keer wel in de media

kijk maar eens op deze link :
http://www.barneveldsekrant.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Kootwijkerbroekse-woest-over-schending.397404.news#reacties


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #12 Gepost op: 26 juli 2009, 12:59:16
Ik denk dat de desbtreffende agent keurig reageert... degene die niet netjes reageert is de boerin welke zegt dat haar terrein niet toegankelijk is voor de politie. Zoals de agent al zegt.... het is voor een ieder toegankelijk (en heeft daarmee het karakter van openbare weg) Ik denk dat de agenten het keurig proberen af te handelen en dat die mevrouw het op de spits drijft omdat zij niet direct haar zin krijgt.... meer het idee van een verwend kind....

Dat het haar terrein is ontkennen de agenten ook niet en zeggen toe dat zij het terrein verlaten nadat zij klaar zijn met hun taken... Ik denk dat die mevrouw zich redelijk onmogelijk opstelt en een rel zoekt en dus ook gevonden heeft.... nogmaals erg kinderlijk gedrag....

Mooi omschreven. Zo zie ik het ook.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #13 Gepost op: 26 juli 2009, 13:04:18
Ojee, heb ik weer wat negatiefs gezegd over de politie. Zal wel weer uitmondende in een regenval van reacties van de blauwe kant. Deze groep kan slecht tegen kritiek vind ik. Laten we eens afwachten wat de rechter er van vind. Dan zien we wat wel of niet kan.

Mocht ik  hiermee op U tenen hebben gestaan: mijn oprechte excuses :-X
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #14 Gepost op: 26 juli 2009, 14:30:29
volgens mij wil die vrouw juist aandacht:

SBS6 schermt haar netjes af; daarna komt ze zelf met naam en toenaam en herkenbare foto in de krant

gevalletje van: o o o wat ben ik toch zielig

en dan wordt er hier nog geschreven:  ze wordt maatschappelijk gestraft, maar ze verlengt haar straf zelf


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #15 Gepost op: 26 juli 2009, 14:49:09
Ojee, heb ik weer wat negatiefs gezegd over de politie. Zal wel weer uitmondende in een regenval van reacties van de blauwe kant. Deze groep kan slecht tegen kritiek vind ik. Laten we eens afwachten wat de rechter er van vind. Dan zien we wat wel of niet kan.

Mocht ik  hiermee op U tenen hebben gestaan: mijn oprechte excuses :-X


Rustig blijven, kalmte kan u redden,  je ziet nu leeuwen en beren, ik zie een overeenkomst met het filmpje  ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #16 Gepost op: 26 juli 2009, 16:23:15
Ik zou zeggen lees de link eens ( http://www.barneveldsekrant.nl/page/Lokaal/Regionaal-Detail/Kootwijkerbroekse-woest-over-schending.397404.news#reacties ) je zal je verbazen, zelfs in de 2de kamer willen ze vragen hierover gaan stellen.
En terecht, want als je de ruwe opnames bekijkt zal je zien dat bij wegmisbruikers wel heel erg in het voordeel van de politie wordt 'geknipt'. Je ziet een paar minuutjes van een voorval wat meer dan half uur heeft geduurd, en een aantal personen hier denkt te weten hoe het zit en oordeelt maar raak.  :-*
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #17 Gepost op: 26 juli 2009, 16:38:08
Art. 5:15. [
-1. Een toezichthouder is bevoegd, met medeneming van de benodigde apparatuur, elke plaats te betreden, met uitzondering van een woning zonder toestemming van de bewoner.
-2. Zo nodig verschaft hij zich toegang met behulp van de sterke arm.
-3. Hij is bevoegd zich te doen vergezellen door personen die daartoe door hem zijn aangewezen.

Artikel uit de alhgemene wet bestuuresrecht(waar de wet mulder, lichte verkeeersovertredingen, onder valt) Erf valt niet onder de bepaling van een wooning. Dus politieambtenaren zijn rechtmatig op het erf. Politieambtenaren zijn nl ook toezichthouder in de wet muldr(WAHV)

mvg
Mike


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #18 Gepost op: 26 juli 2009, 16:48:11

Art. 5:15. [
-1. Een toezichthouder is bevoegd, met medeneming van de benodigde apparatuur, elke plaats te betreden, met uitzondering van een woning zonder toestemming van de bewoner.
-2. Zo nodig verschaft hij zich toegang met behulp van de sterke arm.
-3. Hij is bevoegd zich te doen vergezellen door personen die daartoe door hem zijn aangewezen.

Artikel uit de alhgemene wet bestuuresrecht(waar de wet mulder, lichte verkeeersovertredingen, onder valt) Erf valt niet onder de bepaling van een wooning. Dus politieambtenaren zijn rechtmatig op het erf. Politieambtenaren zijn nl ook toezichthouder in de wet muldr(WAHV)

mvg
Mike

 



Cameraploeg hoort zeker thuis in "benodigde apparatuur"?

Het gaat niet om de agenten maar om de cameraploeg die hadden de desbtreffende agenten weg moeten sturen ipv laten filmen.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #19 Gepost op: 26 juli 2009, 16:57:00
Het is een beetje eenzijdig verhaal, moet je zien wat er gebeurd als je op de openbaren weg een agent filmt of op de foto zet.
Zeker als je een lid van een arrestatieteam op de foto zet, dan wordt je simpel weg bedreigt door die jongens.
Ik snap wel waarom en vind het ook redelijk terecht, maar als de rollen zijn omgekeerd moet het allemaal maar kunnen.
Kom op mannen (en vrouwen) de wet geld voor ons allemaal en als handhaver daarvan heb je hier en daar een ontheffing voor. Maar je kan er wel van uit gaan det er op de handhavers extra krities wordt gelet, als je daar niet tegenkan...............
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”