Vrouw daagt ''Wegmisbruikers'' voor de rechter

Auteur Topic: Vrouw daagt ''Wegmisbruikers'' voor de rechter  (gelezen 23960 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #70 Gepost op: 29 juli 2009, 23:20:53
Gezien het feit dat BVOM dáár wel medewerking aan verleend en aan BODW niet .... Zal dat eerder andersom zijn  ::)

Of hun wilde meer betalen dan bodw ;) . Bodw vond/vind ik vele malen informatiever.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #71 Gepost op: 30 juli 2009, 00:13:43
Of hun wilde meer betalen dan bodw ;) . Bodw vond/vind ik vele malen informatiever.

Meer met het feit dat de meningen van Leo de Haas niet geheel overeenkomen met de meningen van BVOM ....

Er is op het internet nogal wat te vinden, onder andere dat BVOM politiekorpsen verbood om samen te werken met Blik op de Weg, het niet ''goedkeuren'' van de voertuigen van BodW ivm ontbreken van c2000 mobi (echter zit er wel een carkit voor een c2000 porto in) etc. etc.

Wegmisbruikers is meer een programma dat geregiseerd word door Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie

''Maar Koos, zoals we net in het filmpje zagen reed deze automobilist over de autosnelweg zonder verlichting, dat is toch hartstikke gevaarlijk?''

''Ja zeker, uit onderzoek is gebleken dat er jaarlijks 100 ongevallen gebeuren door het onjuist voeren van verlichting, het is dan ook goed om te zien dat ook videowagens hier op letten''

Terwijl er bij blik op de weg veel meer korte stukken zitten, waarbij Leo zelf het commentaar geeft ''Zoals in het volgende filmpje te zien is, rijd niet iedereen netjes over de rijbaan''

Mooi stukje over Blik op de Weg van vroegâh (zie ook het stukje rond de 3.00 minuut):
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 30 juli 2009, 00:33:43
Blik op de Weg van vroegâh

http://grensbewaking.hyves.nl/widget/190111/Verkeershandhaving_van_vroeger/pLBQ/

Prachtig, kan het filmpje helaas niet vinden op youtube..

;D

belle

• Gast
Reactie #73 Gepost op: 23 augustus 2009, 23:53:31
In België was er tot over een paar jaar " de zware voet " te bekijken op de televisie. Al bij al is dit programma verboden geworden vermits de privacy van de overtreder werd geschonden vond de rechter en was het dus bij deze ook gedaan met dit programma. Toch vind ik als zelf werkend bij de verkeerspolitie deze programma's leerrijk. Ook kan de gewone burger eens kennismaken wat er kan gebeuren als je bepaalde overtredingen begaat en wat hiervan de gevolgen kunnen zijn. Dat mensen hiervan klachten indienen omwille van de privacy is ook maar enkel omdat deze personen in een slecht daglicht worden gezet voor de hele maatschappij. Nu weet ik dat als je op de autosnelweg of andere wegen bepaalde overtredingen gaat verrichten dat deze mensen zich ook in een slecht daglicht zetten. Alleen is het natuurlijk niet zo leuk om voor de hele maatschappij op de vinger getikt te worden. Al is ook het omgekeerde waar dat andere mensen blij zijn dat deze chauffeurs op de vingers getikt worden en met deze programma's geef je hiervan een soort bewijs dat dit wel degelijk gebeurd.

Dat is mijn mening hierover.

DRK

• Forum gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 24 augustus 2009, 09:07:32
Het enige dat programma's als wegmisbruikers zullen bereiken is minder medewerking van de persoon die staande wordt gehouden.

Het beste wat je kunt doen in zo'n situatie als je met cameraploeg aangehouden wordt is zo min mogelijk.
Ga niet in discussie met de agent, blijf beleefd!
Kom, indien mogelijk, niet uit je auto.
Handel alles zo snel mogelijk af, geef legitimatie en andere gevraagde zaken.
Weiger om de opgenomen beelden te bekijken in de surveillance wagen.
Althans, dit is zoals ik zou handelen ;)

Dit alles maakt het verschrikkelijk onaantrekkelijk om de gemaakte opnamen uit te zenden. Als iedereen dit zou doen was het snel afgelopen met Wegmisbruikers.
Wel jammer, want ik vind de confrontatie met videobeelden een doeltreffende manier om een overtreder met zijn gedrag te confronteren, maar ik zou dus behoorlijk slecht meewerken als er een cameraploeg in m'n gezicht staat.

Persoonlijk vind ik BodW een beter (educatiever) programma. Het probeert tenminste niet om "educatieve" waarde te krijgen door een persoon publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Wegmisbruikers werkt wat dat betreft nog volgens middeleeuwse principes.
vrijwilliger instructeur

tatuta

• NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #75 Gepost op: 24 augustus 2009, 14:43:50
biJ WEgmisbruikers krijg ik het gevoel van hij rijd wel tien kilometer te hard
bij BodW krijg ik zoiets als deze man rijd 10  te hard en de politie spreekt de man hier op aan

wegmisbruikers is en blijft commercieel dus het blijft ook sensatiezoekerij
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #76 Gepost op: 24 augustus 2009, 23:23:21
biJ WEgmisbruikers krijg ik het gevoel van hij rijd wel tien kilometer te hard

Dat zie je verkeerd.

Bij wegmisbruikers is minimaal sprake van een wegcrimineel, verkeersboef, automobielschurk of andere sterke term om een bestuurder te kwalificeren.
En als je geluk hebt, wordt je als lijdend voorwerp vaak ook nog bestempeld met een belerende, uiterst bijdehante opmerking van vriend André.

Nee, briljant programma ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #77 Gepost op: 26 augustus 2009, 00:05:24
Dat zie je verkeerd.

Bij wegmisbruikers is minimaal sprake van een wegcrimineel, verkeersboef, automobielschurk of andere sterke term om een bestuurder te kwalificeren.
En als je geluk hebt, wordt je als lijdend voorwerp vaak ook nog bestempeld met een belerende, uiterst bijdehante opmerking van vriend André.

Nee, briljant programma ;)

Het geen wat ze laat zien is inderdaad wél het ''schofterige en aso'' verkeersgedrag waar heel Nederland van vind, dat er iets aan gedaan moet worden
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #78 Gepost op: 26 augustus 2009, 09:11:32
Ik zie het meer als propaganda van BVOM  :-[
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 26 augustus 2009, 17:47:43
Het geen wat ze laat zien is inderdaad wél het ''schofterige en aso'' verkeersgedrag waar heel Nederland van vind, dat er iets aan gedaan moet worden
ik wil ook graag meer herkenbare politie-wagens op de weg zien: dat helpt ook tegen het "schofterige en aso" verkeersgedrag.
natuurlijk worden er lui op deze manier gepakt, maar voorkomen is beter dan genezen
als vraag ik me af of deze aso's genezen kunnen worden..............