De mensen praten elkaar van alles en nog wat aan.
Natuurlijk frons ik ook mijn wenkbrauwen bij boetequota. Je bekeurt iets of je bekeurt het niet. Je bekeurt niet om aantallen te halen. Maar die quota zijn opgelegd en van veel politiemensen hoor je dat die quota eigenlijk niets voorstellen omdat je dan maar 1 bon per dienst of zo moet geven en dat er een veelvoud aan overtredingen kan worden geconstateerd.
Ook die flitsboetes: iemand met een beetje pittige rijstijl rijdt per jaar misschien wel duizenden keren ene stukje harder dan de max. snelheid. Hoeveel bonnen zal ie per jaar krijgen? Een of hooguit twee? Ik ben er echt niet trots op, maar ook ik rij vaker wel dan niet boven de max. snelheid. De laatste snelheidsbon was voor mij iets van 5 a 6 jaar terug...................................
Maar je moet die commentaren eens lezen in de ingezonden brievenrubrieken als het gaat over de politie. Er deugt allemaal niks van, de politie in bijvoorbeeld de USA, Spanje en Frankrijk is topppie en hier is het maar niets etc. etc.
Natuurlijk zijn zaken objectiveerbaar, zoals lagere oplossingspercentages e.d. Daar zullen best redenen voor zijn, maar echt niet dat DE gemiddelde politieman/vrouw in NL dom en lui is en verkeerde prioriteiten stelt, zoals veel brievenschrijvers beweren. Ik heb nog steeds respect voor de gemiddelde diender, die per week meer meemaakt dan ik in mij halve leven. Goed, dat is hun werk. Maar doe dan ook niet of ZE alleen maar bonnen schrijven.
Sorry mods, dat dit een beetje off topic is. Maar wilde dus ff reageren op Tosa.