Alphalog 2.0

Auteur Topic: Alphalog 2.0  (gelezen 16166 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Gepost op: 26 juli 2009, 10:51:58
Allereerst excuses voor een nieuw topic terwijl er al 1 bestaat, maar de naam Deltalog heb ik eigenlijk nooit gebruikt en dit topic heeft een andere bedoeling, namelijk discussie  :)

Met de vierdaagse/zomerfeesten achter de rug heb ik namelijk een hoop bruikbare feedback gekregen, en ik ga zodra ik er tijd voor heb aan de slag met Alphalog 2.0
In deze versie wil ik onder andere een nog overzichtelijkere interface maken met 1 scherm met tabbladen ipv meerdere losse schermen, betere overzichtsschermen voor op een 2e monitor, netwerkfunctionaliteit (in ieder geval 'meekijken' vanaf een andere pc) etc. Eigenlijk alles wat nu mist, zou in 2.0 er in moeten zitten.

Nu mijn vragen:
- Wat mist er nog in PRO en Basic?
- De kaart zoals ie nu is, is vrij nutteloos. Eigenlijk wil ik proberen dit te vervangen door een Google Maps invoegtoepassing als het me lukt, maar is er iemand die de huidige kaartfunctionaliteit gaat missen?
- Etc... Op en aanmerkingen zijn welkom.


Arts  www.alphalog.nl


Casbuur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88
Reactie #1 Gepost op: 26 juli 2009, 17:21:02
Over dat meekijken op een andere computer:

Misschien kan je de loggegevens automatisch naar een sql database exporteren, en van daaruit een php internetsite maken die het gelijk kan laten zien met auto verversing. Je hebt dan als enigste een servermodule nodig op de hoofdcomputer, maar die zijn zo te krijgen gratis. Kijk maar naar Xampp. Dan zou gelijk de coordinator via een pda mee kunnen kijken wat er gaande is.


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2009, 16:01:09
Wat ik vooral miste is dat je in het overzicht niet opnieuw de gele incidentregel aan kunt klikken en info kunt toevoegen / wijzigen en het incident afsluiten.
Daarnaast vind ik het soms een hoop geklik voordat je op iets nieuws bent. Ik zou liever eerst een algemeen incident openen en later de betrokken post er aan willen hangen. Eerst de MIST of GAVE invullen lijkt me praktischer. En daarna zou je een clickable lijstje van posten willen hebben waarin je de betrokken posten zou kunnen aanvinken en ook bv posten die ter assistentie later bijschuiven. Hetzlefde geldt voor aanvraag ambu aan MK NRK, CPA, aankomst ambu PT, vertrek ambu met / zonder pt. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de arts.
Ik zou ook graag meerdere incidenten in kleine popups tegelijk willen kunnen zien en snel kunnen bewerken en bijwerken. Vooral bij meerdere incidenten tegelijk is dit handig.
Misschien is een herinnering voor de centralist ook makkelijk, bv het op een bepaalde tijd moeten gaan verplaatsen van posten bv bij een bepaald optreden.
Een incidentenuitdraai zou ook ideaal zijn (incl responstijd en totale incidenttijd)
Zou je ook een logistiek / organisatiemenu willen (bv vragen tbv organisatie, aanvragen voor materiaal etc?)
Verder lekker gewerkt met alphalog!
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2009, 22:21:33
Over dat meekijken op een andere computer:

Misschien kan je de loggegevens automatisch naar een sql database exporteren, en van daaruit een php internetsite maken die het gelijk kan laten zien met auto verversing. Je hebt dan als enigste een servermodule nodig op de hoofdcomputer, maar die zijn zo te krijgen gratis. Kijk maar naar Xampp. Dan zou gelijk de coordinator via een pda mee kunnen kijken wat er gaande is.
Dit kan niet met sql in Filemaker runtime, maar ik ben bezig met een oplossing om er om heen te werken :)

Wat ik vooral miste is dat je in het overzicht niet opnieuw de gele incidentregel aan kunt klikken en info kunt toevoegen / wijzigen en het incident afsluiten.

Ik weet niet of dat nu zo handig werkt, maar een kortere link naar de open incidenten is zeker mogelijk

Daarnaast vind ik het soms een hoop geklik voordat je op iets nieuws bent. Ik zou liever eerst een algemeen incident openen en later de betrokken post er aan willen hangen.
Dat kan al.

Eerst de MIST of GAVE invullen lijkt me praktischer. En daarna zou je een clickable lijstje van posten willen hebben waarin je de betrokken posten zou kunnen aanvinken en ook bv posten die ter assistentie later bijschuiven. Hetzlefde geldt voor aanvraag ambu aan MK NRK, CPA, aankomst ambu PT, vertrek ambu met / zonder pt. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de arts.
Komt er grotendeels zeker in bij versie 2.0

Ik zou ook graag meerdere incidenten in kleine popups tegelijk willen kunnen zien en snel kunnen bewerken en bijwerken. Vooral bij meerdere incidenten tegelijk is dit handig.
Misschien is een herinnering voor de centralist ook makkelijk, bv het op een bepaalde tijd moeten gaan verplaatsen van posten bv bij een bepaald optreden.
Tried it, rejected it. Pop ups werken niet bepaald makkelijker, maar overzichtelijkere schermen staan zeker op de to do list

Een incidentenuitdraai zou ook ideaal zijn (incl responstijd en totale incidenttijd)
Zit er al in. Probeer het print knopje bij incident manager eens ;)

Zou je ook een logistiek / organisatiemenu willen (bv vragen tbv organisatie, aanvragen voor materiaal etc?)
Lijkt me een heel ander programma. Maar er komt een submenu met 'taken', een soort to do lijst.

Verder lekker gewerkt met alphalog!
Da's mooi. Volgende vierdaagse op alle PC's in de meldkamer?
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2009, 22:00:43
De eerste screenshotjes van 2.0 in ontwikkeling staan online...

http://www.sigmahandboek.nl/Ontwikkeling.html

Ik zal deze site netjes bijhouden met nieuwe informatie. Feedback hier gepost is welkom!
Arts  www.alphalog.nl


Marcelw20

  • Instructeur: EHBO-er
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
  • Rustig aan, we hebben haast !
    • MMST
Reactie #5 Gepost op: 7 augustus 2009, 16:13:34
Ziet er goed uit.

Ik ben benieuwd hoe het programma werkt als het klaar.

ga zo door.

gr Marcel
EHBO-er • AED-bediener • BHV-er • H-BHV-er • Voormalig SIGMA-lid Veiligheidsregio Noord-Oost Gelderland • Beheerder BrandMeldInstallaties   Instructeu


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2009, 22:15:50
Thanks. De beta test voor degenen die Pro al hebben gekocht zal over paar weken van start gaan.
De site is overigens geupdate met een hoop nieuwe plaatjes.

Maar tot nu toe weinig feedback mensen ;) Verzoekjes kunnen nu nog...
Arts  www.alphalog.nl


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2009, 09:51:26
Afgelopen weekend hebben we de Alphalog basic uitgebreid getest  tijdens de Harleydag Breda en meteen maar de Pro versie aangeschaft  :D. Gisteren is de licentie binnen gekomen en maar meteen even de pro versie even bekeken  O0.  Ik heb even naar de incidentenmanager gekeken en persoonlijk zou ik hierbij voor de nieuwe versie al een kleine aanpassing in willen zien.  Graag zou ik in het veld "Verloop" de laatste berichten bovenaan willen zien.

Martin
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #8 Gepost op: 21 augustus 2009, 14:14:57
Die heb ik vaker gehoord. Is geregeld in 2.0, met als enige 'probleempje' dat daardoor op de uitdraai de tekst ook van 'nieuw naar oud' staat, maar daar valt mee te leven.
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #9 Gepost op: 23 augustus 2009, 20:43:05
Het goede nieuws: 2.0 is af.
Het slechte nieuws: Ik moet nu nog even een handleiding schrijven, en daar heb ik een enorme hekel aan ;D
Hoe dan ook, de release is zeer binnenkort.
Arts  www.alphalog.nl