Alphalog 2.0

Auteur Topic: Alphalog 2.0  (gelezen 16381 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #10 Gepost op: 24 augustus 2009, 14:45:56
Alphalog PRO 2.0 staat nu online, net als de manual. Wie de manual wil lezen of de nieuwste versie wil downloaden kan terecht op: http://www.sigmahandboek.nl/alphalog.html

De basic versie komt er zeer binnenkort aan.
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #11 Gepost op: 25 augustus 2009, 11:06:24
Ook de gloednieuwe Basic versie staat online, samen met de handleiding.  O0 O0 O0

Dit is de oude vertrouwde gratis versie die voor, in ieder geval, kleinere eerste hulp/medische inzetten volledig voldoet.
Functies die er niet inzitten zijn onder andere het aanpassen van alle lijsten, de incident manager, de to-do list etc.

Directe link: www.sigmahandboek.nl/AlphalogBasic2.rar
Handleiding: www.sigmahandboek.nl/HandleidingAlphalogBasic2.pdf

Als volgende op het programma staat Alphalog Network Edition...... waarover later meer  ;D
Arts  www.alphalog.nl


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #12 Gepost op: 25 augustus 2009, 18:54:33
Hoi Delta, De 1e bug heb ik al ontdekt. :D iedere keer bij het opstarten van het programma komt het registratie scherm terug. (inclusief de licentie code).

Verder mis ik de optie om snellocaties toe te voegen in het overzichtscherm met de stations.
En in het overzichtscherm kan ik niet zien welk station gekoppeld is aan welk incident(nummer). Ik zie aan de kleur dat het station gekoppeld is aan een incident. Maar niet welk incident. Dit is lastig als je meerdere incidenten open hebt staan.


En persoonlijk vind ik het prettig om ook de kaart op het 2e scherm te krijgen. Ik ga deze week nog verder testen O0. Je hoort nog van me, Groetjes Martin
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #13 Gepost op: 25 augustus 2009, 19:07:01
Creppe... die opstartbug had ik al gerepareerd, maar blijkbaar staat de verkeerde (lees: 1 na laatste) versie online. Ik heb de nieuwe versie online gezet.

Verder:
-Snellokaties in het overzichtsscherm: mee gewerkt, maar helaas, er zit een probleem in de ontwikkelingskit waardoor dat nu nog geen mogelijkheid is (ik wacht zelf op een patch ;))
-Kaart op overzichtsscherm: mee ge-experimenteerd en het werkt niet echt: je hebt namelijk toch je muis nodig en dan kun je makkelijker op het 'werkscherm' blijven.
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #14 Gepost op: 3 september 2009, 21:54:27
Mensen die Pro gebruiken geven al goede feedback (dank u, dank u), maar ik hoor erg weinig terug over Basic. Feedback en suggesties zijn welkom, mensen! :)
Arts  www.alphalog.nl


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #15 Gepost op: 4 september 2009, 15:37:40
Delta,

De sorteerfunctie van de posten is pet ;).  Het sorteren gaat niet lekker en het is jammer dat je zelf de sorteer argument moet invullen. Ik zie liever een lijstje met de sorteerargumenten (die je invult bij het aanmaken van de posten) + plus de optie om te sorteren op postnr.

Verder vind ik (persoonlijk) de huidige kaartoptie met google maps niet prettig werken. Je hebt geen totaal overzicht meer van alle posten en snel een locatie invoeren op een kruising lukt me niet.  Maar het is wel een fijn pakket om mee te werken. Ga zo door  O0Groetjes Martin.
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #16 Gepost op: 4 september 2009, 20:30:09
Tot nu toe nog gewacht met aanschaffen van de pro-versie, mijn ervaring is dus m.b.t. de basis versie. Het is mij nog niet gelukt (zal wel aan mij liggen en heb eigenlijk nog geen tijd gehad om uitgebreid te proberen) om in de kaartoptie ergens in het vrije veld een locatie in te voeren zoals bospaden, strandopgangen e.d..
Een tip voor anderen die wel eens met kaartmateriaal en GPS stoeien maar geen enorm uitgebreid en duur programma behoeven, www.gartrip.de

Kees  8)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #17 Gepost op: 5 september 2009, 19:09:21
-Het sorteren werkt het lekkerst als je die van tevoren invoert, vanuit het standaard stationslijstenmenu. Ik heb ge-experimenteerd met het laten zien van de sorteervolgorde, maar dat werkt onoverzichtelijk. Voor de update ben ik aan het experimenteren met pijltjes (posten gewoon omhoog en omlaag klikken).

-Maps is een eerste aanzet... De statische kaart was een monster qua programmatuur, ik zoek eigenlijk een Flash app om de posten gewoon te kunnen slepen.

-Bospaden is lastig. Wellicht gewoon GPS coordinaten invoeren?
Arts  www.alphalog.nl


hheesbeen

  • NRK VBD
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #18 Gepost op: 20 september 2009, 18:12:50
Een erg fijn programma, echter kan ik de kaart niet meer loskoppelen en naar een 2e scherm zetten?
Dit is voor mij een probleem omdat ik ook graag visueel zie waar mijn poppetjes zijn...

Doe ik iets fout of kan het gewoon niet?

Groet,

Hans


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #19 Gepost op: 20 september 2009, 19:23:49
Fin programma gebruik nu nog de Basc uitvoering en daar kom je  een aardig eind.
Gebruik hem nu voor 2 onderdelen 1 EHBO en 2 Beveiliging.
Nu heb je nog 2 verschillende delen hoop dat het in de pro samen kan in 1 programma dus gewoon door elkaar maar toch gescheiden of te wel 1 CP voor beide onderdelen voor aansturing.

Dus delta je kan van mij eerdaag een mailtje ontvangen voor de pro versie

Alleen zou ik het beter viinden on de teks bij het afsluiten te veranderen en de text Rodekruis nijmegen er uitlaten
zeker ondat je het kan gebruiken voor andere Diensten

ben nu bezig om het te laten zien bij verscillende beveiligings bedrijven en EHBO verenigingen
en het daar tijdens inzetten te laten zien werken tot nu toe is het positief

gr Amstaf3
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende