Zo... 2.1 is bijna klaar... de ge-update handleiding staat al online onder
http://www.sigmahandboek.nl/HandleidingAlphalogPRO2.pdf voor wie nieuwsgierig is naar de nieuwe functies (en dat zijn er best wat).
Ik ben nu de nieuwe versie aan het compilen en aan last minute tests aan het onderwerpen. Zowel de volledige nieuwe versie als de patch (jawel!
) komen morgen (zondag) online.
Daarna ga ik aan de slag met de Network Edition, en als er dan nog vakantie over is, update ik de Basic versie.
Hieronder de changelog van 2.1:
---TOEGEVOEGDE FUNCTIES---
*Inzetmodellen toegevoegd
*Gegevens uit eerdere Alphalog versies kunnen vanaf nu geimporteerd worden
*Replacer toegevoegd
*Standaard berichttype bij telefonische melding toegevoegd
*Snelberichten toegevoegd
*Incidenten kunnen nu gearchiveerd worden voor meer overzicht
*Twee nieuwe lokatielijsten voor berichten (Met 1 klik een lokatie invoegen): lokaties die andere stations hebben en incidentlokaties
---GEWIJZIGDE FUNCTIES---
*Snelmenu's zijn geen drop down menu's meer, maar zijn t.a.t. te bekijken in het berichtenvenster
*Standaard lokatie en status, centralisten, kanalen, berichten aan alle posten en acties zijn inzetmodel afhankelijk
*Berichttypen (pre-fixes) is geen lijst meer maar zijn 42 in te stellen knoppen
*Druk na het typen van een bericht 2x op enter om het bericht te accepteren
*"Kaart" wordt nu "Google Maps" genoemd
*Sorteercategorieen worden nu getoond in het overzichtsscherm om sorteren makkelijk te maken
*Wanneer een station wordt gekoppeld aan een incident wordt bij de opmerkingen het incident getoond (en verwijderd bij ontkoppelen/incident afsluiten)
*Lokaties kunnen direct worden ingevoerd en worden gekozen uit de standaard lokatielijst (ipv via een invoervenster)
*Het serienummer hoeft niet meer in 4 vakken ingevoerd te worden (maar in 1)
*Incidenten worden nu eerst op status, en dan op volgnummer gesorteerd (alle onafgeronde incidenten bovenaan)