Alphalog 2.0

Auteur Topic: Alphalog 2.0  (gelezen 16167 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #50 Gepost op: 20 juni 2010, 18:31:40
Daartoe heb je natuurlijk verwezen naar het HVforum, of niet? ^-^ ;)

En het forum is up and running (al lijkt het natuurlijk in de verste verte niet op dit forum...), en de link terug staat er :)

Verder staat PRO v2.3 nu online, met de volgende upgrades:

BUGS
* Incidentnummer wordt nu correct weergegevens in het opmerkingenvak indien incident aangemaakt wordt vanuit een berichtenregel
* Oude emailadres uit alle schermen verwijderd/vervangen
* Importeerfunctie werkt nu volledig en correct
* Portofoonkanalen worden nu correct geladen als bij een nieuwe inzet meteen een stationslijst geladen wordt
* De TAB toets werkt nu correct in het overzichtsscherm

NIEUWE FEATURES
* Mogelijkheid om berichten te interrumperen door een ander station en later verder te werken aan het oorspronkelijke bericht
* Mogelijkheid om stations in de wacht te zetten tijdens het loggen van een bericht
* Berichten loggen met het handmatig invoeren van roepnummers
* Berichten wijzigen en incidenten uit bericht maken hebben nu grote icoontjes aan de zijkant van het scherm
* Meer overzicht bij het aanmaken van een nieuwe inzet
* Mogelijkheid om een incident af te sluiten en meteen te archiveren.
* Verbeterd overzichtsscherm voor berichten met mogelijkheid tot printen/exporteren van zoekopdrachten
* Replacer werkt nu ook bij het loggen van acties en berichten aan alle posten
* Lettertype aangepast van de bericht-knoppen bij het berichten loggen voor duidelijkere weergave
* Lay out van Acties en Berichten aan alle posten verbeterd.
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #51 Gepost op: 16 augustus 2010, 20:49:11
Ik kan het niet laten om zo af en toe een plaatje van de ontwikkelingen te posten.
Deze nieuwe functie is in aantocht....


(Klik voor vergroting)


In plaats van een lijst met roepnummers (die overigens nog gewoon te gebruiken is), zijn deze posten in een frame te plaatsen van 6*5, met 4 op naam in te stellen tabbladen voor een totale capaciteit van 120 posten.
Mede dankzij de plaatjes oogt het fris, nieuw en weer een tikje professioneler. De vele nieuwe functies zal ik nu even niet bespreken, maar alle drie de versies (basic, pro en network) krijgen deze nieuwe functies...
Arts  www.alphalog.nl


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #52 Gepost op: 6 september 2010, 16:41:55
Hoi Delta,

Ik ben zeer benieuwd! Ga je ook nog werken aan de kaartfunctie?

Martin
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #53 Gepost op: 7 september 2010, 10:09:58
Niet in 2.4, daarna ga ik me daar op storten. Wordt een groot project, en ik wil 2.4 af hebben in de komende 2 weken (ik heb nu nl. vakantie). De schreeuw om een kaartfunctie is groot hoor, en dat ga ik niet negeren ;)
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #54 Gepost op: 10 september 2010, 14:19:28
Versie 2.4 staat nu online, voor zowel Basic als PRO!
Arts  www.alphalog.nl


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #55 Gepost op: 12 september 2010, 18:22:43
Met die vakjes is echt super vet:D


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #56 Gepost op: 12 maart 2011, 13:44:18
Vorige week ook Versie 2.4 binnengehaald.
Alleen zit ik met een vraag over de plaatjes invoegen. Waar kan ik ze vinden ?
Heb voor mijn gevoel van alles geprobeerd maar kan het volgens mij ook niet in de handleiding terug vinden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #57 Gepost op: 11 november 2011, 15:39:29
'Klein' bumpje  e050
Werk je hier nog aan, of is 2.4 voor jou de laatste versie?
Het ziet er in ieder geval allemaal erg netjes uit!
Klopt het trouwens dat je de Pro trial van het internet hebt gehaald?


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #58 Gepost op: 4 januari 2012, 01:26:39
Sorry voor de zeer late reactie.
Ik ga binnenkort (kerst&oud&nieuw kwam tussendoor) Versie 2.5 online zetten, dat wordt voor 2012 in ieder geval de laatste versie.
Trial is offline omdat ik geen tijd had om iedere keer de trial mee te updaten.
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #59 Gepost op: 11 juli 2012, 09:53:04
Na een lange periode van stilte weer een update...

Alphalog Pro 2.5 draait alweer een hele tijd. De Network Edition staat echter al geruime tijd op 2.4.1
Reden hiervoor is de invoering van Filemaker 12, die niet meer compatibel is met FM 11. Ik heb dus even de tijd nodig gehad om deze nieuwe versie onder de knie te krijgen. Onder de motorkap verandert er een hoop, en daarom wordt Alphalog Network Edition 2.4.1 bij de volgende update Alphalog Server 1.0 genoemd.
Deze versie is gericht op het draaien van veel PC's tegelijkertijd of het draaien over internet. Zo kan er met een iPad (gratis!) meegekeken en gewerkt worden. Ook moet er van tevoren een save-file gemaakt kunnen worden zodat inzetten geimporteerd kunnen worden op een andere PC.

Grootste aanpassing is echter de Hoofd Meldkamer module, waarmee een HMK razendsnel tussen inzetten kan switchen, mee kan kijken, berichten en incidenten kan plaatsen in een inzet, en vlot op incidenten kan reageren. Binnenkort wordt deze HMK module geintroduceerd bij een zeer groot evenement, waarna ik de feedback kan verwerken in de release versie. Begin 2013 worden al deze updates in Pro verwerkt, die dan voor iedereen gratis te gebruiken is: uitsluitend Alphalog Server wordt nog een betaalde versie. Overigens: Iedereen die al betaald heeft voor Alphalog of dat nog doet, krijgt een gratis upgrade van de server versie (van 2 naar 5, van 5 naar 10, of van 10 naar onbeperkt)!

Arts  www.alphalog.nl