Alphalog 2.0

Auteur Topic: Alphalog 2.0  (gelezen 16187 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #30 Gepost op: 13 januari 2010, 22:53:20
Zooo..........

Tijd voor een nieuwe update. Niet zomaar een nieuwe patch, maar een compleet nieuwe versie... De Alphalog Network Edition!

Momenteel in de beta-fase (en met werkdagen van 10-11 uur/dag niet al te snel in ontwikkeling, maar toch...), maar de mogelijkheden zijn al prachtig!

Hoe werkt het? Een PC functioneert als host, andere PC's hoeven alleen maar via een normaal netwerk verbonden te zijn.
Op de host PC kan vrijwel alles geregeld worden via de admin console:


Vanuit hier kunnen gebruikersaccounts worden gemaakt, de logs worden bekeken, het normale PRO menu / inzetmodellen menu etc. etc. etc.
Het belangrijkste is uiteraard: de netwerkfunctie in/uitschakelen.

Ook kunnen er gebruikersaccounts gemaakt worden.

Met gebruikersaccounts kunnen gebruikers inloggen op de host en inzetten openen. Er zijn twee soorten accounts: gewone en supervisors. Supervisors mogen alle inzetten t.a.t bekijken, nieuwe inzetten maken etc.

In de netwerkversie zijn er wat extra functies voor het maken van inzetten:

Per inzet kan bepaald worden wie mag inloggen, of er stations aangemaakt mogen worden of worden verwijderd etc. Een inzet kan dus helemaal op slot worden gegooid, of er kan extra vrijheid worden gegeven voor extra flexibiliteit. Het mooiste is dat er dankzij de inzetmodellen zowel EHBO-ers, als beveilligers als logistiek medewerkers.... iedereen tegelijk met zijn eigen lay-out kan werken.

Verder is een een berichtfunctie die alles kan doorgeven: gewone berichten, complete incidenten, taken etc.
Als een bericht met hoge prioriteit wordt doorgegeven, klikt er een hard waarschuwingsgeluid bij de ontvanger en een waarschuwingsscherm.
Supervisors kunnen tevens berichten naar alle gebruikers sturen:


Well, er is nog veel meer maar ik houd het voor nu heel even gezien. Komende tijd nog meer plaatjes. Nog 1tje, hoe het inzetscherm er uit ziet (de supervisor versie):
Arts  www.alphalog.nl


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #31 Gepost op: 14 januari 2010, 18:10:42
@ Delta: ik heb de afbeeldingen even gelinkt aan de originele afbeeldingen. Sinds enige tijd is een formaatbeperking van 700 * 700 pixels ingesteld, dus zijn de afbeeldingen moeilijk leesbaar.

@ eenieder: klik op de afbeelding voor vergroting ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #32 Gepost op: 13 februari 2010, 11:34:26
Ik maak er een gewoonte van om dingen aan te kondigen voor ik ze release  O0

Bij deze een paar leuke aankondigen:

-Een website voor Alphalog (dat werd tijd!), is nu nog onder constructie, het webadres mogen jullie raden...  ;)

-Een nieuw emailadres, vanaf nu: info@alphalog.nl  :)

-Eindelijk een update voor Alphalog Basic, waarmee de vorderingen in Pro overbreng naar de Basic versie  O0

-Een update voor Alphalog PRO waarmee ik de versie naar 2.2 breng. Iedereen die nog bugs of iedeeen heeft aan te dragen: mail deze snel naar info@alphalog.nl  ^-^

-Eindelijk: een demoversie van PRO waarmee iedereen kan experimenteren met de mogelijkheden.... ;D

-En op de site zal de ontwikkeling van de Network Edition (die met sprongen vooruit gaat) te volgen zijn... Spannend  8)
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #33 Gepost op: 14 februari 2010, 18:03:05
www.alphalog.nl is in de lucht. Het stelt nog geen klap voor, maar het functioneert in ieder geval. Updates zullen de komende weken volgen.

Voor zowel Basic als Pro zijn er updates: basic gaat in een klap van 2.0 naar 2.2 en lift zo mee op alle updates van Pro, dus dat verschil is enorm. Pro heeft wat bugfixes en een paar hele handige nieuwe functies. Beide nieuwe versies zijn te downloaden vanaf de nieuwe site. De sigma site heeft géén alphalog deel meer.
Tot slot de kleine lettertjes: Ik heb de prijs voor een PRO licentie verhoogd naar 40 euro vanwege de enorme hoeveelheid tijd die er ondertussen in zit, en diverse andere factoren. Volgens mij is het nog steeds een zeer schappelijke prijs voor de functionaliteit :)



Edit: hierbij het changelog:
***Versie 2.2***

NIEUW
- Nieuw type 2e scherm: tabbladen
- Omschrijving hulpverlener is nu per inzetmodel aan te passen
- Knippen en plakken (Ctrl-C en Ctrl-V) werken nu
- Kanaal is per station in te stellen
- Notitieblok in inzetmenu opgenomen
- Incidenten zijn individueel af te drukken.
- 'Status na incident' verwijderd

BUGS
- Replacer vervangt nu alleen hele woorden (niet meer delen van woorden)
- Beginstatus laadt nu correct
Arts  www.alphalog.nl


Marcelw20

  • Instructeur: EHBO-er
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
  • Rustig aan, we hebben haast !
    • MMST
Reactie #34 Gepost op: 21 februari 2010, 03:23:37
Het is een hele mooie verbetering de nieuwe versie.

Ga zo door.

Ik heb misschien nog wel een tip
Als je een standaard stationslijst maakt kun je helaas niet alvast een kanaal toe kennen ik weet niet of dat mogelijk is.

Zou ik namelijk wel prettig vinden en ik namelijk jaarlijks een evenement waar ik telkens de zelfde kanaal indeling aan hou.
dan hoef je dat niet bij elk station weer aan te geven op het moment dat je een nieuwe inzet aanmaakt.

gr marcel
EHBO-er • AED-bediener • BHV-er • H-BHV-er • Voormalig SIGMA-lid Veiligheidsregio Noord-Oost Gelderland • Beheerder BrandMeldInstallaties   Instructeu


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #35 Gepost op: 10 maart 2010, 11:42:57
ah, ik heb iets gevonden O0 Ben druk bezig met een plan te maken voor 5 mei, toen ik iets lastigs opmerkte.
hier komt even een situatie beschriving

Je bent in contact met roepnummer 56.01 en hebt dus het logscherm geopend. Tussendoor wil 56.02 ook contact met jou. De 56.02 zet je dan dus in de 'wacht'. Maar in alphalog is dit volgens mij niet mogelijk. Dan zou je eerst het scherm van 56.01 moeten afsluiten om die van 56.02 te openen om deze in de wacht te zetten.  

Voor dit geval had ik dus altijd een apart papiertje erbij. Is hier misschien een mooie oplossing voor om dit er bij te planten?? eventueel een los schermpje in het overzichtsscherm er bij plaatsen met de stations in de wacht? waar je er snel een los zou kunnen bijvoegen. Of kijk ik nu over een al mooi bestaande functie heen? ;)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #36 Gepost op: 11 maart 2010, 16:31:37
Hmm, da's iets nieuws ja. Ik ga er mee aan de slag, weet er wel een mooie oplossing op.

Overigens zal de alphalog site een forse update gaan krijgen en de Network Edition is in de laatste testfase waarin de functionaliteit af is en ik nog even goed bezig ben met de beveiliging...
Arts  www.alphalog.nl


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
Reactie #37 Gepost op: 11 maart 2010, 16:39:26
ahha, thnx O0

hm.. en ik hoop dat t uiteindelijk lukt om toch alle posten zichtbaar te krijgen op een kaart... Dan kun je namelijk ook makkelijk zien welke post in de buurt is van een incident.
Maar dat had ik ergens al eerder voorbij zien komen dacht ik ;)


ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #38 Gepost op: 12 maart 2010, 10:21:34
Is het niet meer mogelijk om zelf kaarten te uploaden? Aangezien evenementen nog wel eens op binnenlocaties plaatsvinden is het wel handig daar een kaartje van te kunnen uploaden. Maakt het wel overzichtelijker.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #39 Gepost op: 13 maart 2010, 12:15:25
Is het niet meer mogelijk om zelf kaarten te uploaden? Aangezien evenementen nog wel eens op binnenlocaties plaatsvinden is het wel handig daar een kaartje van te kunnen uploaden. Maakt het wel overzichtelijker.

Dit is de meest gestelde vraag die ik tot nu toe heb gekregen ;) In de oudere versies (1.xx) was die mogelijkheid er inderdaad. Maar de manier waarop die kaart ingeprorgammeerd was (JPEG plaatje met een tekstveld er overheen waarop gekleurde letters staan) is niet compatibel met hoe ik 2.xx heb geprogrammeerd....
Ik heb zitten kijken naar vervangende kaartsystemen, maar die integreren is nog best lastig. Er gaat een goede vervanger komen, maar nu ben ik eerst met de network Edition en de site bezig.  O0
Arts  www.alphalog.nl