Agenten gewond na achtervolging - Rotterdam 26-07-2009

Auteur Topic: Agenten gewond na achtervolging - Rotterdam 26-07-2009  (gelezen 4177 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #10 Gepost op: 26 juli 2009, 21:52:38
idd laat het tbs maar zitten maak er maar levenslang van

Precies! Iemand voor de rest van zijn leven laten boeten voor een fout! Levenslang opsluiten die gasten! Nooit meer de maatschappij in, nooit meer een herkansing! Kost een paar centen, maar dan heb je ook niets.. ::) :D

Levenslang voor zo'n geval is ook ietwat te gek, denk je niet? Blijf eens een maand binnen in je eigen huis, reken maar dat je dan al helemaal gek wordt! Laat staan ''levenslang'' in de bajes.... :-X
Dat is in dit land gelukkig alleen weggelegd voor de echt zware jongens.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2009, 22:15:00
Misschien moeten we het straffen overlaten aan mensen die er voor aangesteld zijn ipv erg populistisch gaan roepen...  ::) In Amerika, waar ze gekozen rechters hebben, doen ze al veel strenger straffen dan hier... en is het daardoor veiliger geworden voor de burger/politieagenten?  ::) ::) Geef de politie misschien gewoon betere middelen om een achtervolging te beëindigen... Geef de politie betere middelen om een verdachte te overmeesteren (taser?)... Geef de agenten meer tijd om aanhoudingstechnieken te beoefenen... Ik denk dat dat meer zoden aan de dijk zet dan strenger straffen.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #12 Gepost op: 26 juli 2009, 22:22:06
Misschien moeten we het straffen overlaten aan mensen die er voor aangesteld zijn ipv erg populistisch gaan roepen...  ::) In Amerika, waar ze gekozen rechters hebben, doen ze al veel strenger straffen dan hier... en is het daardoor veiliger geworden voor de burger/politieagenten?  ::) ::) Geef de politie misschien gewoon betere middelen om een achtervolging te beëindigen... Geef de politie betere middelen om een verdachte te overmeesteren (taser?)... Geef de agenten meer tijd om aanhoudingstechnieken te beoefenen... Ik denk dat dat meer zoden aan de dijk zet dan strenger straffen.

strengere straffen hebben geen zin, effectieve wel.... O0
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #13 Gepost op: 26 juli 2009, 22:34:22
TBS lijkt mij bij dit strafbare feit geen terechte straf.

Een fikse schadevergoeding aan de agenten, voor het opgelopen letsel + een extra grote geldboete.
Tevens een lange tijd zitten !! En dan niet de gemiddelde 4 jaar, waarvan 2 jaar voorwaardelijk gebazel, maar totdat we een systeem hebben uitgevonden, waarmee dit schorem van afstand kan worden getaserd door robot-helikopter-transformers.

Nederland moet zich meer focussen op het straffen van criminelen. Ook de rechten van agenten moeten vergroot worden...
niet eerst een waarschuwingsschot en dan gericht, maar omgekeerd


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 26 juli 2009, 22:50:43
(..)

niet eerst een waarschuwingsschot en dan gericht, maar omgekeerd

Jij bent blijkbaar een echte deskundige!!  ;) ::)

Waar ik in NL altijd een beetje moe van wordt is dat de hele land het altijd beter weet dan de mensen die het werk moeten doen...  ;) Je moet eens naar andere landen kijken en dan doen we het qua samenleven nog niet eens zo slecht...  ;)
Alleen daar verkoop je geen kranten mee of win je geen stemmen... Wanneer staat er in de krant eens positief nieuws, en dat is er vast wel, of komen bepaalde oppositie partijen eens met complimenten voor de mensen die het werk uitvoeren ipv ze te kritiseren... ::)

We praten ons in NL gewoon een complex aan...


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #15 Gepost op: 26 juli 2009, 23:36:08
laten we eerst eens beginnen dat een verdachte niet hoeft mede te werken aan zijn vervolging en er dus vandoor mag gaan volgens de wet...

niettenmin veel sterkte voor de betrokken collega's.....
 >:(
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #16 Gepost op: 27 juli 2009, 09:13:56
Jij bent blijkbaar een echte deskundige!!  ;) ::)

Waar ik in NL altijd een beetje moe van wordt is dat de hele land het altijd beter weet dan de mensen die het werk moeten doen...  ;) Je moet eens naar andere landen kijken en dan doen we het qua samenleven nog niet eens zo slecht...  ;)
Alleen daar verkoop je geen kranten mee of win je geen stemmen... Wanneer staat er in de krant eens positief nieuws, en dat is er vast wel, of komen bepaalde oppositie partijen eens met complimenten voor de mensen die het werk uitvoeren ipv ze te kritiseren... ::)

We praten ons in NL gewoon een complex aan...

Over deskundigheid valt niet te twisten  :D

Je reactie overigens, kan ik mij prima in vinden.
We krijgen te weinig positief nieuws geprojecteerd door de media. Uiteraard is het niet slecht om alleen de negatieve aspecten te laten zien, hoewel het wel vooroordelen oplevert.
Wij als individu zullen het immers beter blijven weten, omdat het in ons karakter zit een beeld te vormen, al dan niet volledig, van hetgene wat wij zien.

Maar om over de kranten te spreken... de kranten worden steeds dunner tegenwoordig en bieden steeds meer voor de koopzieke vrouwen in ons midden ( niet gemeen tegen vrouwen bedoeld) door alle reclame.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #17 Gepost op: 27 juli 2009, 12:24:26
Als eerste wens ik de betrokken dienders sterkte met het herstel.

Het is gewoon bizar wat hier weer is gebeurd.

Misschien wordt het dan toch maar eens tijd om bij vaste controle's spijkermatten te gebruiken.
Natuurlijk zal er door het Haagse zooitje wel weer toestemming moeten worden gegeven dat is altijd zo in dit land.

Maar als het in België kan waarom dan niet in ons koude kikkerlandje.

TM-CS die meer zaken levert aan de politie kan dit ook leveren.
http://www.tm-cs.nl/producten/road-safety/stinger.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


pelagiapeil

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 28 juli 2009, 00:36:29


niet eerst een waarschuwingsschot en dan gericht, maar omgekeerd

enig idee hoe vaak het in Amerika is gebeurt dat er gericht geschoten is op een kind met een speelgoedpistooltje?dit soort taferelen hoop ik toch niet dat die ook in Nederland gaan komen.
dat die agenten gewond raken tijdens het doen van hun werk vind ik vreselijk maar meteen gericht schieten?
ik vind dat alleen en goed idee als er vuurwapens in het spel zijn
gr.Pelagia


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #19 Gepost op: 28 juli 2009, 00:44:35


enig idee hoe vaak het in Amerika is gebeurt dat er gericht geschoten is op een kind met een speelgoedpistooltje?dit soort taferelen hoop ik toch niet dat die ook in Nederland gaan komen.
dat die agenten gewond raken tijdens het doen van hun werk vind ik vreselijk maar meteen gericht schieten?
ik vind dat alleen en goed idee als er vuurwapens in het spel zijn
gr.Pelagia

Dus niet bij een speelgoedpistool en wel bij een echte? Lever jij je geld ook niet in als ze dat willen en met zo'n neppistool voor je neus staan? Ow, wacht, dat verschil zie je tegenwoordig niet meer ::)