Agenten gewond na achtervolging - Rotterdam 26-07-2009

Auteur Topic: Agenten gewond na achtervolging - Rotterdam 26-07-2009  (gelezen 4179 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #20 Gepost op: 28 juli 2009, 00:45:26
Bij noodweervuur is er niet eens sprake van richten. Richten doe je op de baan!

Iedereen die maar roept van: knieën, knieën, knieën...moet maar eens een schietlesje nemen, met een pistooltje en proberen de beentjes te raken, op de welbekende pop / schijf.

Tel daarbij op de adrenaline, de paniek, de situatie...en verdomd, zulke dingen zien we dus alleen in films... ::)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #21 Gepost op: 28 juli 2009, 01:07:08
DB zegt: Trainen, trainen, trainen.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #22 Gepost op: 28 juli 2009, 01:10:25
Bij noodweervuur is er niet eens sprake van richten. Richten doe je op de baan!

Iedereen die maar roept van: knieën, knieën, knieën...moet maar eens een schietlesje nemen, met een pistooltje en proberen de beentjes te raken, op de welbekende pop / schijf.

Tel daarbij op de adrenaline, de paniek, de situatie...en verdomd, zulke dingen zien we dus alleen in films... ::)

Das best lastig, zeg ik uit ervaring(op de schietbaan dan).

mvg
Mike


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #23 Gepost op: 28 juli 2009, 01:27:25
enig idee hoe vaak het in Amerika is gebeurt dat er gericht geschoten is op een kind met een speelgoedpistooltje?dit soort taferelen hoop ik toch niet dat die ook in Nederland gaan komen.
dat die agenten gewond raken tijdens het doen van hun werk vind ik vreselijk maar meteen gericht schieten?
ik vind dat alleen en goed idee als er vuurwapens in het spel zijn
gr.Pelagia

Dat is dan jammer voor het kind als het de kogel krijgt van oom of tante agent.
Een beetje ouder (met hersen inhoud) zorgt ervoor dat zijn kind goed wordt opgevoed en geen vuurwapens echt of nep op hulpverleners richt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #24 Gepost op: 28 juli 2009, 09:18:54
Bij noodweervuur is er niet eens sprake van richten. Richten doe je op de baan!

Iedereen die maar roept van: knieën, knieën, knieën...moet maar eens een schietlesje nemen, met een pistooltje en proberen de beentjes te raken, op de welbekende pop / schijf.

Tel daarbij op de adrenaline, de paniek, de situatie...en verdomd, zulke dingen zien we dus alleen in films... ::)

Gericht schieten is een must. Als een agent uit noodweer gaat schieten en omstanders raakt... dan heb je de poppetjes pas aan het dansen.

Ik weet uit ervaring dat schieten behoorlijk moeilijk is, maar daar worden agenten op getraind.
Dus richten is en blijft de enige optie, al dan niet in onberekenbare situaties


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #25 Gepost op: 28 juli 2009, 11:21:34
Gericht schieten is een must. Als een agent uit noodweer gaat schieten en omstanders raakt... dan heb je de poppetjes pas aan het dansen.

Ik weet uit ervaring dat schieten behoorlijk moeilijk is, maar daar worden agenten op getraind.
Dus richten is en blijft de enige optie, al dan niet in onberekenbare situaties

Bij noodweer heb je vrijwel geen tijd om te richten. En ik schiet vaker dan de gemiddelde agent, maar noodweer blijft noodweer.