Windows Mobile applicatie voor P2000

Auteur Topic: Windows Mobile applicatie voor P2000  (gelezen 60597 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #130 Gepost op: 21 november 2009, 15:30:54
Ik ben bezig met het probleem dat sommige gebruikers geen scrollbar hebben en ze dus niet alle meldingen kunnen zien. Ik heb een fix gevonden van Microsoft maar wil dit even met een paar mensen testen. Wie heeft dus het probleem met de scrollbar die niet wordt weergegeven en wil mij even helpen testen of ik 'de oplossing' heb gevonden.

Liefst even een mailtje sturen zodat ik kan replyen met de .NET update van Microsoft
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #131 Gepost op: 22 november 2009, 18:22:37
Mensen, wederom een nieuwe versie, versie 1.0

In deze nieuwe versie zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd:
De knoppen in het hoofdscherm omgewisseld, refresh is nu makkelijker te benaderen. Auto-update staat nu onder options. Het lettertype hard gecodeerd in de kleur zwart om thema's altijd te overrulen. Een extra menu-onderdeel 'Downloading' is toegevoegd met daarin de mogelijkheden voor uitgebreidere downloads en het beperken van informatie per melding. De uitgebreidere downloads zorgen ervoor dat bij het selecteren van Discipline All de onderliggende disciplines apart worden gedownload in plaats van de standaard feed. Op deze manier zullen meer berichten beschikbaar zijn. De mogelijkheid om informatie te beperken is een veel gehoorde wens, op deze manier kunnen meer berichten op het scherm. Als laatste punt zijn voorbereidinging getroffen om een taal te kunnen selecteren, binnenkort keuze uit Engels en Nederlands.

Daarnaast heb ik een oplossing gevonden voor het probleem dat sommige gebruikers geen scrollbar hebben in het overzicht met de meldingen. Ik heb een link geplaatst op mijn site waar ook de programmatuur kan worden gedownload.

Voor een link naar de nieuwe versie en een link naar de hotfix van Microsoft voor de scrollbars kan je hier klikken.
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


willummm

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #132 Gepost op: 24 november 2009, 23:28:33
De uitgebreidere downloads zorgen ervoor dat bij het selecteren van Discipline All de onderliggende disciplines apart worden gedownload in plaats van de standaard feed. Op deze manier zullen meer berichten beschikbaar zijn.

Helaas werkt dit niet goed voor de regio's Brabant-Noord en Brabant-Zuidoost. Indien deze optie wordt gebruikt zijn de melding niet echt recent meer, gaat zelfs terug tot januari 2009. Helaas laat alarmering.nl de laatste tijd maar zeer beperkt meldingen door voor deze twee regio's, probleem is nog steeds niet opgelost (en het lijkt er op dat dit zo zal blijven). Wel jammer, zo wordt ook deze applicatie een beetje om zeep geholpen...


sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #133 Gepost op: 25 november 2009, 09:00:46
Ik baal er erg van datde feeds zo slecht zijn, want inderdaad, de applicatie functioneert op deze manier ook slecht. Ik zal nogmaals een mailtje sturen naar alarmeringen.nl, maar misschien is het een idee dat iedereen die hier last van heeft (en dat zijn lijkt me alle gebruikers) dat even meldt bij alarmeringen.nl. Misschien dat er op die manier enige druk (!?) ontstaat bij hun om het op te lossen?

Hier is een contactformulier: http://www.alarmeringen.nl/contact.html
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


willummm

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #134 Gepost op: 25 november 2009, 23:07:33
Bij deze dan ook maar meteen gedaan... :)


xironics

  • Gast
Reactie #135 Gepost op: 6 december 2009, 20:53:01
Ik baal er erg van datde feeds zo slecht zijn, want inderdaad, de applicatie functioneert op deze manier ook slecht. Ik zal nogmaals een mailtje sturen naar alarmeringen.nl, maar misschien is het een idee dat iedereen die hier last van heeft (en dat zijn lijkt me alle gebruikers) dat even meldt bij alarmeringen.nl. Misschien dat er op die manier enige druk (!?) ontstaat bij hun om het op te lossen?

Hier is een contactformulier: http://www.alarmeringen.nl/contact.html

Hallo Sierd,

P2000Mobiel is door mij ontwikkeld, en er is een eigen systeem voor de berichten.
Hierbij komen berichten LIVE binnen en is het ook mogelijk de bijbehorende "capcodes" te bekijken, waardoor er kan worden bepaald welke dienst er is opgeroepen.
Er bestaat wellicht de mogelijkheid om te gaan samenwerken.
Indien je interesse hebt, kun je contact met met opnemen via info [at] p2000mobiel.nl.

Met vriendelijke groet,

P2000Mobiel.nl


sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #136 Gepost op: 16 december 2009, 13:16:23
Wederom een nieuwe versie voor mijn Windows Mobile P2000 applicatie, versie 1.1 1.11. Klik hier om direct naar de download-pagina te gaan.
Wat is er veranderd:
- Koppeling gerealiseerd met Live2000.nl ipv alarmeringen.nl, voordelen:
   * Meer en betrouwbare p2000 berichten
   * Meer mogelijkheden voor uitgebreidere selecties
   * Meer informatie per bericht, gebruik hiervoor de optie 'Extended messages'
- Interface instellingen scherm aangepast op nieuwe mogelijkheden van Live2000.nl
- Datum+tijd laatste update en statusbalk toegevoegd aan hoofdscherm
- Groot aantal aanpassingen op de achtergrond.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


willummm

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Reactie #137 Gepost op: 20 december 2009, 22:10:39
Uiteraard deze versie geinstalleerd, en hij werkt prima hoor.
Krijg gelukkig weer (veel) meer meldingen binnen nu, en dat bevalt me wel  ;D ;D


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #138 Gepost op: 21 december 2009, 11:05:34
Wat een verbetering zeg, mijn complimenten!

Alleen zijn de notificaties bij mij nu niet zo accuraat meer. Regelmatig verschijnt er helemaal geen melding bij een nieuw bericht of worden oude berichten juist herhaaldelijk als nieuw bericht gemeld bij het verversen. Ligt dat aan mij of is daar iets aan te doen?

Is het misschien mogelijk om de witregels tussen de statusmeldingen bovenin het scherm te verwijderen, zodat er meer ruimte ontstaat voor de meldingen zelf?

Misschien toekomstmuziek, maar om de beperkte ruimte op mobiele schermen zo optimaal mogelijk te benutten zou een full-screen optie ook heel handig zijn. Zo ook een instelbaar lettertype, zodat de meldingen zowel van dichtbij als van veraf goed te lezen zijn voor bijv. gebruik in de auto.

Je ziet, dit zijn grotendeels luxeproblemen en schoonheidsverzoekjes, want verder werkt het echt perfect en hoor je mij niet klagen!
Groeten uit Den Haag, Gerard  


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #139 Gepost op: 23 december 2009, 07:23:14
Hoi, daar ben ik weer.

Ik heb de notificaties nog eens uitgebreid zitten testen om te kijken of er een mogelijk patroon te ontdekken valt in wanneer wel, en wanneer (ten onrechte) niet genotificeerd wordt.

Dit heb ik gedaan door met verschillende combinaties van instellingen de meldingen uit te lezen (verversingsinterval, filters, extended, regio/disciplines etc.). Maar helaas, het lijkt gewoon willekeurig te gebeuren.

Wel lijkt het erop, dat er voor zeker meer dan de helft van de meldingen geen (tijdige) notificatie gegeven wordt. Vaak helemaal niet, en soms pas alsnog een aantal verversingen verder, al dan niet bij herhaling.

Bij mij zijn de notificaties in ieder geval niet betrouwbaar meer. Omdat ik daar verder niemand over hoor, ben ik heel benieuwd of ik de enige ben met dit probleem. Want dan ligt het aan mijn Diamond en lijkt een hard reset nog de enige mogelijkheid. Maar dat heb ik er graag voor over, want dit geweldige proggie is zo langzamerhand mijn absolute favoriet geworden!

Overigens is de kwaliteit van de meldingen zelf enorm toegenomen, net als de beschikbaarheid van oude meldingen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Groeten uit Den Haag, Gerard