Windows Mobile applicatie voor P2000

Auteur Topic: Windows Mobile applicatie voor P2000  (gelezen 60592 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #140 Gepost op: 24 december 2009, 16:18:44
Hoi, daar ben ik weer.

Ik heb de notificaties nog eens uitgebreid zitten testen om te kijken of er een mogelijk patroon te ontdekken valt in wanneer wel, en wanneer (ten onrechte) niet genotificeerd wordt.

Dit heb ik gedaan door met verschillende combinaties van instellingen de meldingen uit te lezen (verversingsinterval, filters, extended, regio/disciplines etc.). Maar helaas, het lijkt gewoon willekeurig te gebeuren.

Wel lijkt het erop, dat er voor zeker meer dan de helft van de meldingen geen (tijdige) notificatie gegeven wordt. Vaak helemaal niet, en soms pas alsnog een aantal verversingen verder, al dan niet bij herhaling.

Bij mij zijn de notificaties in ieder geval niet betrouwbaar meer. Omdat ik daar verder niemand over hoor, ben ik heel benieuwd of ik de enige ben met dit probleem. Want dan ligt het aan mijn Diamond en lijkt een hard reset nog de enige mogelijkheid. Maar dat heb ik er graag voor over, want dit geweldige proggie is zo langzamerhand mijn absolute favoriet geworden!

Overigens is de kwaliteit van de meldingen zelf enorm toegenomen, net als de beschikbaarheid van oude meldingen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Niet hard-resetten, ik heb het probleem zelf ook! Ik weet nog niet waar het vandaan komt en hoe ik het moet gaan oplossen maar ik weet wat je bedoelt en ik zal ermee bezig!

In de nieuwe versie (1.2) zal ik tevens je andere punten meenemen. Zo zal het straks mogelijk zijn de lettertype-grootte aan te passen en om de applicatie fullscreen te draaien. Ik zal ook iets doen aan de witregels, want dat is inderdaad zonde van de ruimte! Andere suggesties zijn uiteraard welkom!
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


Donnie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #141 Gepost op: 24 december 2009, 18:45:25
vd week geinstalleerd op de htc hd2 en moet zeggen een geweldig progamma dik te vreden over complimenten voor de makers, alleen 1 vraag kan ik het geluid ook instellen ofzo ? ander geluidje ? iets harder ? hoor graag van u

vrgr Donnie


sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #142 Gepost op: 24 december 2009, 18:58:59
vd week geinstalleerd op de htc hd2 en moet zeggen een geweldig progamma dik te vreden over complimenten voor de makers, alleen 1 vraag kan ik het geluid ook instellen ofzo ? ander geluidje ? iets harder ? hoor graag van u

vrgr Donnie
Mooi om te horen dat het programma goed bevalt, altijd leuk om te horen dat het goed bevalt. Het geluid is nog niet in te stellen, je kan hem niet harder zetten en ook niet veranderen. Dat moet nog wel eens mogelijk worden in de nabije toekomst.
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #143 Gepost op: 26 december 2009, 08:57:54
Misschien een tip. Het geluid dat je nu hoort is een standaard systeemgeluidje van WM. Dat wordt volgens mij afgespeeld bij fouten, of wanneer een gebeurtenis in geen enkele notificatiecategorie thuishoort en dat soort zaken. Omdat ik het sowieso al een irritant riedeltje vond, heb ik dat in het register gewijzigd in een geluid dat ik bij nieuwe P2000 meldingen wil horen. Daarmee sla ik dus 2 vliegen in 1 klap: ik ben van het standaardgeluid af, en hoor het gewenste geluid bij nieuwe P2000 meldingen.
Groeten uit Den Haag, Gerard  


Donnie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #144 Gepost op: 3 januari 2010, 10:04:54
oke, maar hoe verander ik dat geluidje dan ? zou wel graag een sirene willen horen ofzo kan dat ?


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #145 Gepost op: 3 januari 2010, 11:17:06
oke, maar hoe verander ik dat geluidje dan ? zou wel graag een sirene willen horen ofzo kan dat ?

In principe kun je elk geluid gebruiken. Ik gebruik nu "Infend.wav". Dat staat gewoon al op de telefoon, maar je kunt natuurlijk ook zelf een geluid toevoegen en het register hierop aanpassen. De sleutel is HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Notifications\Default\Wave. De waarde wijzig je in het gewenste geluid, incl. systeempad.

Ik weet niet of je bekend bent met werken met het register, maar je moet wel weten wat je doet. Een foutje kan ernstige gevolgen hebben. Realiseer je wel, dat hiermee niet alleen het geluid van de P2000 meldingen gewijzigd wordt, maar ook alles wat in die notificatie categorie thuishoort. Dat kan nooit veel zijn, want ik heb het verder nog niet gehoord, maar dat kan ook zijn omdat ik alle geluiden laat lopen via phoneAlarm.

Succes!
Groeten uit Den Haag, Gerard  


sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #146 Gepost op: 3 januari 2010, 13:46:52
Hmm, als dat de registersleutel is waar het betreffende geluid kan worden ingesteld, is het voor mij ook niet lastig die functie in te bouwen in de applicatie zodat niet in het register hoeft worden 'geknutseld'. Is er iemand die weet op welke momenten het betreffende geluid wordt gebruikt, buiten mijn applicatie om?

@stekel, wat heb jij precies als waarde ingevoerd voor de betreffende sleutel?
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #147 Gepost op: 3 januari 2010, 14:57:49
Het pad naar het gewenste geluidsbestand, in mijn geval \Windows\Infend.wav. Daar stond eerst de originele standaardriedel die je normaal hoort, en die heb ik eigenlijk gewoon vervangen.
Groeten uit Den Haag, Gerard  


sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #148 Gepost op: 3 januari 2010, 21:47:25
Het pad naar het gewenste geluidsbestand, in mijn geval \Windows\Infend.wav. Daar stond eerst de originele standaardriedel die je normaal hoort, en die heb ik eigenlijk gewoon vervangen.
Krijg jij het geluidje ook pas later (+/-20 sec.) dan de notificatie cq het trillen?
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #149 Gepost op: 3 januari 2010, 22:14:42
Dat heb ik (nog) niet gemerkt, volgens mij loopt dat wel goed. Is lastig te testen, omdat ik nog maar heel weinig notificaties krijg bij nieuwe meldingen. Maar ik zal er morgen eens voor gaan zitten en daar specifiek op letten.
Groeten uit Den Haag, Gerard